2024.04.24. - György

Twingo, V8, középmotor

Twingo, V8, középmotor
Arra a következtetésre jutottunk, hogy a V8-as öltöztet, különösen ha olcsó kisautóba építik. Láttunk már Daewoo Matizt és Citroen Kacsát nyolchengeres motorral, most pedig egy Renault Twingo készült el a francia Lazareth mûhelyében.

A Renault bumfordi kisautójáról sok minden eszünkbe juthat, de a féktelen száguldás csak a legutolsó helyen. Az eredeti 60 lóerõs motor erejébõl legfeljebb arra futja, hogy a forgalom ritmusát tartsa a Twingo.

A francia motorkerékpár-építõ mûhelyben azonban úgy vélték, egy nyolchengeressel igazi élményautót faraghatnak a kiskocsiból, és néhány hónap alatt meg is valósították a tervet. Ehhez persze alaposan át kellett dolgozni a Twingót. Bár az egyik legkisebb és legkönnyebb V8-ast kapta – a Rover 180 lovas, 3,5 literes alu blokkját – így is segédkeretet kellett építeni a motornak, és új hátsó futómûvet szerkeszteni, hiszen a középre épített nyolchengeres ereje egy ötsebességes váltó közbeiktatásával itt szabadul az aszfaltra.



A V8-as Twingo sokkal fenyegetõbben néz ki, mint a motor teljesítménye indokolná: bõ harminc centis szélesítés vonul végig az egész autón, a hasmagasság erõsen közelít a nullához, hátul hatalmas, diffúzorba integrált trapéz-kipufogóvégek keltenek pánikot, és az egész 18 hüvelykes felniken, illetve elöl 230, hátul 320 mm széles Yokohama gumikon gurul. Belül csupán a mûszerfal egyes részei emlékeztetnek rá, hogy eredetileg mi volt ez: Momo kagylóülések, puritán sportkormány és versenyautókban használt folyadékkristályos kijelzõ uralják a látványt.



A Lazareth szörnyecskéje leginkább persze hobbiautózásra, esetleg hétvégi versenyzésre alkalmas, másra nemigen, mivel az autóban még kisebb csomagoknak sem maradt hely. Az egykori motorteret az új himbás futómû keresztben álló rugóstagjai és a hûtõrendszer tölti ki, de a motor körül, az egykori csomagtérben sem maradt annyi hely, ahová akár egy zoknit be lehetne gyömöszölni. A V8-as brummogás és a meglepett arcok viszont mindenért kárpótolhatják, aki képes 70 ezer eurót fizetni egy-egy ilyen átalakított kisautóért.