A különleges szerkezet lényegében egy lóverseny-indító állás és egy autó keveréke, amely menet közben képes pontosan tartani a ló tempóját, és közben folyamatosan vizsgálni az állat állapotát.
Emellett a jármû arra is lehetõséget biztosít, hogy a sofõr beszéljen a lóhoz. Vannak még más különleges extrafelszerelések is, így például a zsoké súlyának szimulálására alkalmas szilikon-zsák. A funkció szempontjából lényegtelen, de a villás orrú jármûnek különleges formát is terveztek a Roush szakemberei, amely leginkább az 1940-es és 50-es évek stílusát idézi fel. A hatalmas panorámaablak persze fontos, hiszen a sofõr csak így láthatja be a jármû környezetét, és tarthatja szemmel az aktuálisan tréningre fogott lovat is.
A lófuttató autó egyébként nagyrészt sorozatgyártású autók alkatrészeibõl készült. A hajtáslánc elemei egy Ford F150 pick-upból származnak, a hajtást pedig egy 2,4 literes, öthengeres Volvo dízelmotorra bízták.