2024.04.25. - Márk

Tervezõasztalon a hibrid Rolls-Royce Ghost

Tervezõasztalon a hibrid Rolls-Royce Ghost
Nem feltétlenül a környezettudatosság nevében készül a Ghost benzin-elektromos változata: a villanymotor a 6,2 literes V12-es benzinmotort támogatja majd.

A patinás brit luxusmárka új modelljét a kezdetektõl fogva úgy tervezték, hogy egyszer majd megkapja a BMW által fejlesztett ActiveHybrid hajtásláncot – aminek beépítése nem különösebben komplikált feladat, lévén a Ghost a hosszú tengelytávú 7-es BMW padlólemezére épült.
A hibrid hajtás csak jelzés értékû lesz, például a modell nem lesz képes kizárólag elektromos hajtással haladni, és az 563 lóerõs V12-es miatt még a start-stop rendszerrel sem lesz igazán takarékos. A 20 kW-os elektromotort a ZF-tõl származó nyolcgangos váltóhoz kapcsolják, a táplálásáról a csomagtartóba rejtett Li-ion akkumulátorok gondoskodnak.

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi értelme van ennek a megoldásnak? A Rolls-Royce mérnökei szerint a vegyes hajtásnak köszönhetõen 15%-al kisebb fogyasztás és jobb menetteljesítmény várható, valamint bizonyos körökben fel lehet vágni azzal, hogy a mi kõolajpusztítónk valójában az üvegházhatástól menti meg a világot.