A Daciák már bizonyították elnyûhetetlenségüket és megbízhatóságukat. A 4,3 méter hosszú Duster is be szeretne állni a sorba.
A Nissantól kölcsönzött összkerék-hajtási rendszer a Dusterben három különbözõ módot kínál. AUTO beállításnál az elsõ és a hátsó tengely közötti nyomatékelosztás automatikus, tehát az elsõ kerekek tapadásvesztésekor a hátsó kerekekre is jut némi nyomaték. Szélsõséges esetben a két tengely közti nyomatékelosztás 50:50 százalékra módosulhat. Az elosztást a Nissan elektromágneses nyomaték-átalakítója végzi. LOCK módban a rendszer fixálja a nyomaték-elosztást, azaz ilyenkor a hátsó tengely is ugyanolyan arányban (50%) hajt, mint az elsõ. A LOCK mód alkalmazása alacsony sebességnél, hóban, sárban és homokban ajánlott. A harmadik beállítás a 4x2, azaz a fogyasztást mérsékelõ elsõkerék-hajtás.
A Dacia Dusterben öt felnõtt is elfér, a helykínálat akkora, mint a Loganban. (A kocsi a Logan padlólemezére épül). A csomagtér 475 literes, de a hátsó ülések lehajtásával 1600 literre növelhetõ a raktér.
A Duster erõforrásai a már jól bevált, megbízható és takarékos Renault-eredetû hajtómûvek. Mind a 4x2, mind a 4x4 verziókat az 1,5 literes dCi turbódízel 85 és 105 lóerõs, valamint az 1,6 literes 16 szelepes benzinmotor 110 lovas kivitele hajtja. Mivel a Duster keveset nyom a mérlegen, ezek az erõforrások fürgén és takarékosan mozgatják az autót. A dízel 4x4-es változatok széndioxid-kibocsátása sem haladja meg a 150 grammot kilométerenként.
A Duster alapfelszereléséhez tartozik a két elsõ légzsák, az 8.1-es Bosch ABS, az elektronikus fékerõ-elosztó és a vészfék-asszisztens is. A magasabb felszereltségû változatokban oldal/fejlégzsákok is találhatók.
A Logan és Sandero modellekhez hasonlóan a Duster is az egész világon kapható lesz. A fõ piacokon, tehát Magyarországon is 2010 tavaszán kezdik meg az értékesítését. Néhány afrikai országban Renault márkajelzéssel is forgalmazzák majd.