2024.04.20. - Tivadar

Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán
Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.
Új oroszlán

Megváltozik az 1858 óta a Peugeot-t jelképezõ oroszlán. A hûtõrácson elhelyezett embléma megjelenésében egyszerûbb, új a testtartása, a matt és fényes felülete miatt kettõsfémes hatású. Az oroszlán egyben a márka új logója is: háromdimenziós, a markánsabb hatás kedvéért elhagyja a kék zászlót; a Peugeot-kék sötétebb, és megújul a márkanév betûtípusa. Az elsõ jármû, amely az új oroszlánt viseli majd, a 2010 tavaszán megjelenõ RCZ lesz.



Hibrid tanulmány a Peugeot SR1



Új tanulmányautót mutat be a Peugeot a márciusi Genfi Autószalonon, a hibridtechnológiával készült, sikeres formavilágú SR1-et oroszlános Aston Martinként kezdte emlegetni a szakma.

Az SR1 arányai a múlt legendás túraautóihoz térnek vissza: nagy és formás motorháztetõ, lendületes sárvédõk, és alacsony tömegközéppont. Az összhatás a formaterv részleteivel harmonizál, a hûtõrácsnál a Peugeot szakított a márkára oly jellemzõ, arculatmeghatározó „széles száj” megoldással. A keménytetõ a vitorlázás világából származó elõformázásos technológiával készül, egybeolvad a karosszériával és egy kupé benyomását kelti.



A SR1 három embernek kínál helyet, tekintve, hogy a harmadik ülés középen, az elsõ kettõ mögött helyezkedik el. A hátraszállást elõrecsúsztatható középkonzol könnyíti meg. Az utastér erõsen utal az autózás hõskorára, és ezt a legfrissebb technikával kombinálja. Belül a patinás bõrkárpitok, és az eltérõ megmunkálású fafelületek eredeti és természetes benyomást keltenek – míg a csúcstechnikát a nikkel és selyemfényû krómfelületek testesítik meg.

A mûszerfal kialakítása olyan, hogy egyes alkatrészeit, mint például a kormányoszlopot, illetve néhány kezelõszervet külön kiemeli. A mûszereket analóg és digitális kijelzõk kombinációi alkotják, amelyek tisztán közvetítenek minden információt. Így van ez a vezetõ elõtt közvetlenül, két LCD kijelzõn megjelenõ pillanatnyi fogyasztás és hatótávolság adatokkal is.



Az SR1 tanulmányautó mûszakilag is különféle stílusokat ötvöz. Így magába foglalja a HYbrid4 technikát, amely 2011-ben a Peugeot 3008-ban mutatkozik be. Ez esetben elõre az 1.6 literes THP benzinmotort építik be, amely 160 kilowatt (218 LE) teljesítményû. Hátul pedig egy 70 kilowattos (95 LE) villanymotor helyezkedik el. Tiszán elektromos módban az autó nem bocsát ki káros anyagot (ZEV – Zero Emission Vehicle), fogyasztása vegyes ciklusban 4.9 liter/100 kilométer, széndioxid-kibocsátása pedig mindössze 119 gramm/kilométer. Amikor a két hajtás párhuzamosan mûködik, az SR1 csúcsteljesítménye 230 kilowatt (313 LE), ráadásul az összkerékhajtás elõnyeibõl is profitál.