2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Peugeot 408 - Kínának

Peugeot 408 - Kínának
A Peugeot már öt éve van jelen a világ legnagyobb iramban fejlõdõ autópiacán, a kínain; csak tavaly 410 ezer autót adott el, 44 százalékos növekedést produkálva 2008-hoz képest. Bíztató, azonban vannak még bõven kiaknázatlan területek, így a kifejezetten a kínai vevõkörnek tervezett 408-as modellel új offenzívát indít a francia márka. A 408-assal ezért Európában nem, vagy csak évek múlva fogunk találkozni. A kocsi a 308-as hosszú tengelytávú, lépcsõshátú kivitele, nem pedig a 407-es utódja - arra még várnunk kell. A 408-as a kínai M1 szegmensben fog versenyezni, amely az összpiac 45 százalékát teszi ki.


A 408 az oroszlános márka hagyományos névadási logikáját követi: a 4 az autó méretét jelzi (4,68 méter hosszú és a középkategóriába tartozik), a 0 azt mutatja, hogy a kocsi Peugeot gyártmány (komolyan!), míg a 8 az aktuális generációra utal. A Peugeot 408 egyébként termetesebb a jelenlegi 407-esnél, no nem a hosszát, hanem a szélességét (1815 mm) és a magasságát tekintve (1525 mm). Csomagtere 481 köbdeciméteres (VDA) vagyis 526 literes, tehát sok minden belefér. A kínai piacon kétféle benzinmotorral árulják majd, egy 1,6 literes 110 lóerõs és egy 2 literes 147 lóerõs, változó szelepvezérléses aggregáttal. Az erõforrásokhoz ötfokozatú kézi váltó jár, de rendelhetõ négysebességes (!) automata is.