2024.04.19. - Emma

Mini Countryman: itt a terepes Mini

Mini Countryman: itt a terepes Mini
Nyilvánosságra hozták az elsõ gyári képeket és néhány adatot is közöltek mellé.

Az ötajtós kialakítás és a nagyobb méret miatt nem erõltették a tipikus minis formákat, ennek ellenére a Countryman tökéletesen beleillik a kínálatba: le sem tagadhatná származását. A kerek lámpákat nehezen körülírható szabálytalan formájúakra cserélték – elképzelhetõ, hogy idõvel a Cooper is hasonlót fog kapni. Az új Mini hiába nagyobb az összes elõdjénél, így sem nevezhetõ batárnak.


A 4,1 méteres hosszával (ebbõl 2,6 méter a tengelytáv) még mindig teljesen normális mérethatárokon belül marad – akár egy kisgyermekes családnál az elsõ autó szerepét is gond nélkül betöltheti. A csomagtartó alaphelyzetben 350 liter, de a mozgatható hátsó üléssornak köszönhetõen 440 literig bõvíthetõ. Ha pedig ez sem elég, az üléseket le lehet dönteni, így 1170 liternyi raktér áll rendelkezésre.



Hiába az új forma, a mûszaki megoldásokat tekintve egyezik a többi modellel, a motorválaszték például változatlan: 1,6 literes benzinmotorok 98 és 184 lóerõ közti teljesítménnyel, illetve 1,6 literes PSA turbódízelek 90 vagy 112 lóerõvel alkotják a kínálatot. Ezekhez hatsebességes kézi, illetve szekvenciális automataváltó rendelhetõ. Újdonság viszont az All4 névre hallgató összkerékhajtás, ami feláras extraként szerepel a katalógusban. A rendszer igen kifinomult, alaphelyzetben 50-50 százalékban osztja el az erõt a tengelyek között, de ha szükséges, mindent hátraküld a sportosság érdekében.



A Countryman jó eséllyel a Mini új slágere lehet: a Clubman szokatlan arányai miatt – ha nem is bukott meg – nem lett különösebb siker, de az új Crossover praktikussága és marconább karakterével hamar belophatja magát a tehetõs közönség szívébe. Ha pedig JCW kivitelt is készítenének…