2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Nem ment kukába az NSX fejlesztése

Nem ment kukába az NSX fejlesztése
Bemutatkozott a Honda HSV-010 GT: noha nem lesz utcai szupersport modellje a Hondának, versenypályán hasznosítják a fejlesztéseket.

A NSX utód alapjaira építették az új versenyautóját a Honda. A már meglévõ fejlesztéseket megtartották, így ha utcai autóhoz nem is tudták felhasználni a padlólemezt, versenypályán még arathat babérokat. A GT500-as kategóriában induló autó meghajtásáról a tervezett V10-es motor helyett egy 3,4 literes, 500 lóerõnél is erõsebb V8-as gondoskodik.


Mindenképpen pörgõs motort kell elképzelni az amerikai nyomatéktengerek helyett: ennek a csúcsnyomatéka mindössze 392 Nm, ami ha nem is kevés, ennyi lóerõhöz mérten nem nevezhetõ soknak.



Az orrmotoros hátsókerék-hajtású pályagép 1100 kilót nyom, futómûve a legjobb visszajelzéseket biztosító kettõs keretlengõkaros megoldást alkalmazza.