Genfben tartja az új Mégane CC világpremierjét a Renault, ezzel tehát megújul a modellcsalád utolsó, hatodik tagja is. Az elõdhöz hasonlóan az új Mégane-ban is üvegbõl van a nyitható keménytetõ, az üvegfelület 0,47 négyzetméteres. 21 másodperc alatt nyílik a tetõ. A konkurencia egy része átállt a háromrészes nyitható tetõre, de a Renault kitart az egyszerûbb, két részbõl álló konstrukció mellett.
Huzat ellen a hátsó ülések mögé beszerelt szélfogó ad védelmet, gyakorlatilag egy üveglap a fejtámlák mögött. A Renault szerint egészen 90-es tempóig huzatmentes marad vele az utastér.
Az eddig 190-490 literes csomagtartó nyitott tetõvel tágasabb, zárt állapotban viszont kisebb lett, most 211-417 liter között változik a térfogata. A karosszéria jóval erõsebb elõdjéénél, a csavarodási merevség 80 százalékkal múlja felül az eddigit.
EDC: a Renault DSG-je
A motorok között nincsenek újdonságok az ötajtóshoz képest. A benzinesek közül az 1,6 literes, 110 lóerõs a legolcsóbb, fölötte a 130 lóerõs 1,4 TCe és a 140 lóerõs kétliteres áll. Utóbbi CVT-váltóval is párosítható.
A dízelek között az 1,5 dCi 110 a legérdekesebb, mert ehhez lesz kapható a Renault elsõ duplakuplungos váltója. Az õ DSG-jük neve EDC (Efficient Dual Clutch - hatékony kettõs kuplung), ami a hatfokozatú szerkezet kis veszteségeire utal.
A váltó kényelme elvileg nem növeli az autó fogyasztását. A két erõsebbik dízel az 1,9 dCi 130 és a 2,0 dCi 160 lóerõvel.
A modell magyarországi forgalmazása májusban vagy júniusban kezdõdik az importõr tájékoztatása szerint.