2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Leleplezték az új Volvo S60-at

Leleplezték az új Volvo S60-at
Már 2009-ben közzétett két kedvcsináló fotót az új S60-ról a Volvo, melyek alapján megállapíthattuk, hogy a friss generáció sportosabb lett elõdjénél. Hátuljára akkor még nem pillanthattunk rá, mostantól viszont nem titok, hogy kerekded formák és bumeráng formájú lámpaburák uralják a farrészt. Egyszerûen remek!

Van már kép az utastérrõl is, sok meglepetést nem tartogat az S60, a vevõk a szokásos volvós letisztultságot kapják.
Peter Horbury, a Volvo formatervezési igazgatója szerint az új S60-nal teljesen elengedhette magát a csapat, keményebb formákat is bevállalhattak, ennek eredménye a sportos megjelenés. A gyár szeretné, ha kategóriája legnagyobb példányszámban eladott modellje lenne az új S60, az elsõ évben 90 ezer, utána évente 110 ezret szeretnének értékesíteni belõle.

Alapos munkát végeztek az alvázzal és a felfüggesztésekkel is, Horbury úgy véli, az új S60 a Volvo történetének eddigi legdinamikusabb modellje. Alapjait a Ford Mondeo-féle platform adja, de számtalan módosítást végeztek rajta az S60 kedvéért. Két verzió készül különbözõ futómûbeállításokkal, alapáras a Dynamic fantázianevû lesz Európában, a Comfort az opciós listán jelenik meg, Amerikában és Ázsiában viszont éppen fordított lesz a helyzet.

Teljesen átdolgozák a kormányrásegítést, a rendszer felgyorsult a kifutó S60-hoz képest, a felfüggesztések feszesebbek lettek. Két benzines és két dízelmotorral indul a forgalmazás, az alap benzines a 203 lóerõs kétliteres turbó lesz, felette egy 304 lóerõs, háromliteres turbós sorhatos kap helyet. 163, illetve 205 lóerõ az öthengeres dízelek teljesítménye.

Négy további négyhengeres motor jelenik meg a kínálatban még az elsõ évben, köztük egy 240 lóerõs kétliteres és egy 180 lóerõs 1,6-os, minden kivitel elérhetõ lesz összkerékhajtással is. Megjelenik az autóban a Volvo gyalogosvédelmi rendszere, mely szükség esetén képes állóra fékezni az autót, elkerülve az esetleges gázolást.