Van már kép az utastérrõl is, sok meglepetést nem tartogat az S60, a vevõk a szokásos volvós letisztultságot kapják.
Alapos munkát végeztek az alvázzal és a felfüggesztésekkel is, Horbury úgy véli, az új S60 a Volvo történetének eddigi legdinamikusabb modellje. Alapjait a Ford Mondeo-féle platform adja, de számtalan módosítást végeztek rajta az S60 kedvéért. Két verzió készül különbözõ futómûbeállításokkal, alapáras a Dynamic fantázianevû lesz Európában, a Comfort az opciós listán jelenik meg, Amerikában és Ázsiában viszont éppen fordított lesz a helyzet.
Teljesen átdolgozák a kormányrásegítést, a rendszer felgyorsult a kifutó S60-hoz képest, a felfüggesztések feszesebbek lettek. Két benzines és két dízelmotorral indul a forgalmazás, az alap benzines a 203 lóerõs kétliteres turbó lesz, felette egy 304 lóerõs, háromliteres turbós sorhatos kap helyet. 163, illetve 205 lóerõ az öthengeres dízelek teljesítménye.
Négy további négyhengeres motor jelenik meg a kínálatban még az elsõ évben, köztük egy 240 lóerõs kétliteres és egy 180 lóerõs 1,6-os, minden kivitel elérhetõ lesz összkerékhajtással is. Megjelenik az autóban a Volvo gyalogosvédelmi rendszere, mely szükség esetén képes állóra fékezni az autót, elkerülve az esetleges gázolást.