Erre szolgáltat példát a Lotus legújabb tanulmányautója, a Londonban bemutatkozó Eco Elise Concept
A Lotusnál azt gondolták, a környezet védelme a gyártásnál kezdõdik.
Az Eco Elise ebben a szellemben készült: a karosszéria fényezését vízbázisú festékkel oldották meg, a belsõ térben pedig ahol csak lehetett, kender és gyapjú alapanyagú szöveteket használtak. Ez elsõre talán nem tûnik nagy dolognak, de jó irányt mutat: nagyobb méretekben alkalmazva ezzel a módszerrel nagy mennyiségû vegyi hulladék környezetbe jutását lehet így meggátolni.
A másik, a gyártó részérõl szintén filléres megoldás az autó tömegének csökkentése: az Eco Elise erre is jó példa. Bár a Lotus sportkocsija eleve nagyon könnyû, további 32 kilogrammot faragtak a súlyából, ami - ha 100 kilométeren csak néhány centiliterrel is - de szintén kisebb fogyasztást eredményez. Egy másik trükk, hogy a sofõrt a motor és a váltó helyes használatára, és ezzel közvetve takarékosabb vezetésre ösztönzi az autóba épített váltásjelzõ rendszer. Ez az egyszerû szerkezet jelzi, hogy mely fordulatszámnál érdemes másik fokozatba kapcsolni, így a motor viszonylag könnyen az optimális üzemi tartományban tartható.
A Lotus vezérigazgatója, Mike Kimberley szerint az Eco Elise ugyan nem produkál látványos fogyasztás- vagy károsanyag-kibocsátás-csökkenést, sõt, falrengetõ újdonságokat sem vonultat fel, viszont olyan ötleteket mutat be, amelyek filléres befektetéssel megvalósíthatók, így együtt mégis érezhetõen csökkentik a környezet terhelését.