2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Cápásodott az 5-ös BMW

Cápásodott az 5-ös BMW
Majdnem minden érzékszervünkkel megismertük, vezetni azonban nem vezettük a teljesen megújult BMW 5-öst. A kiállított két tesztautó motorjának sem hallhattuk a hangját, igaz a sajtócédén mp3-ban meghallgattuk, hogy is szól az új 530d, illetve az 535i.

A cápásodó orr, a kupészerû tetõvonal és a hosszú, érzékien domborított motorháztetõ a típus 38 éves tradíciójának ötvözete, az elsõ generációs ötös 1972-ben készült el (E12).A mostani, immár a hatodik.
A BMW 5 új generációját március elsõ napjaiban Genfben ismerheti meg a közönség. Nekünk megadatott a premier elõtti találkozás, amelynek során kiderült, a BMW felhagyott a meghökkentõ agresszív dizájnnal, sokkal inkább a konvencionális sportosságot, a letisztult vonalakban megtestesülõ dinamizmust és a márkaidentitást tartja szem elõtt.

Az ötös pont olyan lett, mint egy megnövelt hármas, vagy mint egy átszabott hetes. Egy biztos, bármelyik oldalról is vizsgáltam, szépnek találtam a limuzint. A kettõs fényszórók LED-fénygyûrûi révén elölnézetben még markánsabb formában jelentek meg a márkára jellemzõ, egyéni ismertetõjegyek. A hátsó lámpatestek jócskán a sárvédõkbe nyúló, vízszintes fénycsíkjai szintén az autó sportos karakterét hangsúlyozzák. A LED-technika segítségével megvalósított optimális látás és láthatóság így az új BMW 5-ös limuzin karakteres megjelenését alapjaiban határozza meg.

Az utastérben vízszintes orientáltságú felületek és feszes vonalak biztosítják a nagyvonalú és harmonikus formatervezés hangulatát. A cockpit letisztult és egyértelmû felosztása a vezetõre összpontosító koncepciót erõsíti. A belsõ tér stílusos modernségét rendívügényes anyagválasztás, valamint ízlésesen összeállított színkombinációk finomítják tovább – minden a hetesre emlékeztet.

A „Black-Panel” technológiát is felvonultató, kifejezetten a vezetõre összpontosító mûszerfal, a szériakivitelhez tartozó multifunkciós kormánykerék, a kormányoszlop két bajuszkapcsolója, valamint a vezetõi illetve a kényelmi funkciók egyértelmû szétválasztása szintén a vezetés dinamikus élményét támogatja. Extrafelszerelésként az információi, felbontása és mérete tekintetében egyaránt továbbfejlesztett head-up-display (HUD) is rendelkezésre áll. Az új BMW 5-ös Limuzin már alapfelszereltségében kínálja az iDrive kezelési rendszer legújabb generációját. A széria és opcionális audio-, navigációs és kommunikációs funkciók a középkonzolon elhelyezett központi kezelõgomb (iDrive Controller) és a harmonikusan a mûszerfalba integrált, 10,2, illetve 7 hüvelykes központi kijelzõ segítségével vezérelhetõk.

A kényelmi, biztonsági és szórakoztató funkcióknak se szeri, se száma. Elsõ ízben jelenik meg az új BMW 5-ös limuzin modelljeiben a parkoló-asszisztens (Parking Assistant), a stop&go funkcióval kiegészített aktív sebességszabályzáshoz (Active Cruise Control; ACC) csatlakozó, a ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztetõ és fékezési funkció, valamint a „surround view” berendezés (tükör- és hátsó kamerák segítségével parkoláskor felülnézetbõl látjuk az autót) és a sebességhatároló funkció (Speed Limit Device). A további extrafelszerelések között szerepel a sávelhagyásra figyelmeztetõ (Lane Departure Warning), a sávváltáskor figyelmeztetõ (Lane Change Warning), a sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), a fényszóró-asszisztens (High-Beam Assistant), az éjjellátó (BMW Night Vision) személyfelismerõ (gyalogos) funkcióval, a parkolássegítõ rendszer (PDC) és a tolatókamera.

A BMW EfficientDynamics már szériakivitelben alkalmazott gazdaságossági megoldásainak köszönhetõen minden motorja megfelel az EU 5, a BMW 530d opcióként rendelkezésre álló BMW BluePerformance technológiával készülõ változata pedig az EU 6 kipufogógáz-szabvány elõírásainak is. Az intelligens könnyûszerkezetes építés alkalmazása többek között a futómû számos elemében, de a motorházfedél, az elsõ sárvédõk és ajtók alumíniumkonstrukciójában is megjelenik.