rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A 2010-es VW Polo GTI-t nyüstöltük!

  • A legerõsebb Polo ugyanazt az 1,4 literes turbós-kompresszoros motort kapta 180 lóerõvel, mint a Seat Ibiza Cupra is. Ez 6,9 másodperces százas sprinthez elegendõ, a végsebesség 229 km/óra.

    Sportos járgány!

    A Volkswagen-csoport XDS nevû elektronikus differenciálzárja alapáron jár majd sportos kisautóhoz, viszont a hétfokozatú DSG automataváltó feláras lesz.

    A Polo GTI futómûvét a sportos karakterhez hangolják: a széria változaténál 15 milliméterrel lejjebb ültették, valamint keményebb lengéscsillapítókat és rugókat kapott az autó.

    A Polo GTI láthatóan a nagyobb testvér Golf GTI kicsinyített változata.Kívülrõl a méhsejt szerkezetû hûtõrács és a jellegzetes ötlukú könnyûfém felnik tûnnek fel, az utastérben a kockás kárpitozású sportülések és a lapított aljú kormánykerék ismerõsek.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szemmel irányítható autó - vannak még hibák

    Német kutatók 2010-ben Berlinben mutatták be azt az autót, melyet a kezek segítsége nélkül, csupán a sofõr szemmozgásaival is kormányozni lehet. Raul Rojas, a kutatás vezetõjének elmondása alapján a kifejlesztett mûszer folyamatosan monitorozza a szemgolyó mozgásait, majd továbbítja azt a kormányt tekerõ robotnak. Így végül arra haladhat az autó, amerre a pilóta a szemeit forgatja. Az új technológiát egy Dodge Caravanba szerelték be, mely a berlini reptéren cikázott. Az eyeDriver-nek nevezett robot egészen 50 km/h-ig gyorsított, és ennél a sebességnél még biztonságosan manõverezett.

  • Éjjellátó kamera autósoknak

    Német kutatóknak is sikerül kifejleszteniük egy olcsó, szobahõmérsékleten is mûködõ infraszenzort. A sötétbõl hirtelen elõbukkanó gyalogosok és állatok érzékelésére alkalmas infravörös kamerákat korábban azért nem alkalmazták az autóiparban, mert az ilyen kamerák többségénél a szenzor folyamatos hûtésére van szükség. A szobahõmérsékleten is megbízható, pontos képet alkotó kamerák technológiája fölötti jogok többségével az amerikai Védelmi Minisztérium rendelkezik, így az ilyen eszközök megjelenése korábban gyakorlatilag kizárt volt az európai piacokon.

  • Bentley Continental GT - 2010-es modellfrissítés után

    Erõsebb lett a W12-es motor, változott a forma és kényelmesebb a belsõ tér kialakítása, de mégsem beszélhetünk többrõl egy alaposabb modellfrissítésnél.

    A GT volt az elsõ Bentley, amely már VW technikára épült, és egyben a gyártó valaha volt legnépszerûbb típusa. Volt olyan év, amikor Crewe-ben nem tudtak annyit gyártani, hogy kielégítsék az igényeket, ami több ezer autót jelentett évente. Hét év azonban még a luxusautók piacán is soknak számít, így mindenképp hozzá kellett nyúlni a típushoz, ha másért nem is, azért, hogy beletehessék a bemutatása óta általánossá vált mûszaki megoldásokat.

  • Red Bull X1 - gázturbinás versenyautó

    A Sony Entertainment és a Red Bull Racing példaértékû együttmûködésébõl egy teljesen új versenyautó, a Red Bull X1 Prototype jött létre.

    Megszokott, hogy a számítógépes játékok készítõi licenceket vásároljanak egy-egy autógyártótól, annak érdekében, hogy azok autói megjelenhessenek a szoftver repertoárjában. A szükséges fizikai és külsõleges lemodellezéseket követõen rengeteg játékkedvelõ hajthatta már így a legnagyobb klasszikusokat, ritkaságokat, ha nem is a valóságban, csupán egy monitor elõtt.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • A Hamann elkészítette minden idõk legvadabb kinézetû Fiat 500-asát!

    A német Hamann elkészítette minden idõk legvadabb kinézetû és minden bizonnyal legerõsebb 500-asát. Az 1,4 literes turbómotort 265 lóerõsre húzták, kívülrõl pedig négy kipufogó és agresszív spoilerszett árulkodik a teljesítményrõl.

    A Fiat 500-as kiugró sikerérõl mi sem árulkodik jobban, mint hogy a tuningcégek sorra dobják piacra saját átirataikat. Frankfurtban a Ferrari mellett a Hamann is leleplezte saját 500-asát. Bár a maranellóiak által készített 695 Tributo sem nevezhetõ visszafogottnak vagy éppen gyengének, a németek jóval tovább mentek.

  • Saab 9-3 2011 - frissitett széria

    A Saab 2011 februárában bemutatta a megújult 9-3-as sorozatot. A felfrissített külsõvel, valamint módosított belsõvel készülõ modellekbe erõsebb, takarékosabb motorok kerülnek.

    Látszólag csak a lökhárítót rajzolták át a modellfrissítés során a svéd gyárban, de a hûtõmaszk és a fényszórók is mások. Utóbbi átvette az új 9-5-ösnél alkalmazott "jégtömb" megoldást, azaz, hogy nappal kék/zöld árnyalatú a lámpa. A hûtõmaszkon pedig kicsit hangsúlyosabb a Saab felirat. Hátul szintén az emblémával babráltak kicsit, illetve a lépcsõs hátú változatok légterelõvel is gazdagodnak.

  • Volkswagen Phaeton

    Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.

  • Lancia Ypsilon 2011

    A Lancia Y-modelljei 1985 óta hódítanak, a most kifutó generációt pedig nyolc év után váltja az új Ypsilon, amely elõször a Genfi Autószalonon volt látható márciusban. A prémium kisautó történetében elõször kapott ötajtós kialakítást. A Fiat prémium márkájának kiemelten fontos az új Ypsilon, ugyanis a Lancia eladásai nagy részét a kisautó adja. Hozzánk is megérkezett az új Ypsilon, amely három felszereltségi szinttel lesz megrendelhetõ. Az alapot jelentõ Silver meglehetõsen szegényesen felszerelt, hiszen az alapmodell csak hat légzsákot, központi zárat, elsõ elektromos ablakokat és rádió elõkészítést tartalmaz, valamint a start-stop rendszer alapáras minden motorhoz.

  • Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija

    2010. március elején, a Genfi Autószalonon debütál a Suzuki új, sorozatgyártásra szánt családi autója a Kizashi.

    Nagy újdonság nincs a kémfotókon már látottakhoz képest. De most már azt is tudjuk mikor találkozhatunk vele elõször testközelbõl. Nagy újítás, hiszen ez a Suzuki elsõ saját középkategóriás modellje. Verona néven korábban is árultak ekkora típust az USA-ban, de az nem volt más, mint a Daewoo Evanda Suzuki-jelvénnyel.

  • A Proton is hibrid autókat fejleszt

    Nagyszabású terveinek megvalósításához új motorsorozatot fejleszt a maláj Proton, a tervek között egy hibrid hajtáslánc kialakítása is szerepel.

    A Proton eddig fõleg a Mitsubishitõl szerezte be a motorokat.

    Az elsõ hibrid prototípusok már próbaüzemben futnak az ország útjain, és a jövõ évtized elejére elkészülhet a sorozatgyártású változat.

  • Mercedes C63 AMG - 480 lóerõvel

    Noha a neve alapján koncepció, a C63 Concept 358 akár már holnap gyártásba kerülhetne. A speciális C-osztály egyedi fényezést, gazdag alapfelszereltséget, de ami a legfontosabb, erõsebb motort kapott. A 480 lóerõs autó a Sydney Autószalonon debütált. Bár Ausztrália nem túl népes ország a maga 21 milliós lakosságával, a gyártóknak igenis fontos ez a piac, ez jól látszik az itt kapható egyedi és sportos modellek számán is. A Mercedes-Benz itteni divíziója a Sydney Autószalon alkalmából két egyedi gépet is készített a helyiek legnagyobb örömére. Az egyik egy speciális fényezéssel ellátott SLS MG, míg a másik a C63 AMG Concept 358.

  • Láthatáron a hibrid Touareg!

    Nyilvánosságra hozta a Volkswagen a közeljövõben piacra kerülõ hibrid Touareg adatait, és információkat közölt a gázzal és benzinnel is üzemelõ Passat dual-fuel TSI Ecofuelrõl is, amely szintén 2010-ben mutatkozik be.

    A Mercedeshez és a BMW-hez képest alig fél évvel lemaradva a Volkswagen is piacra dobja elsõ sorozatgyártású hibridjét.

    A két prémiummárkához hasonlóan a wolfsburgiak is az egyik legnagyobb modelljükben, jelen esetben a Touaregben debütáltatják az elektromos rendszert.

  • Audi RS5 2010!

    Kiszivárogtak az Audi új sportmodelljének fotói. Egyelõre a nemzetközi sajtó találgat az RS5 motorját illetõen. Kutatások szerint több mint 500 lóerõs V10-es kerül a sportkupéba.

    Új modellel érkezik a jövõ héten kezdõdõ Genfi Autószalonra az Audi sportmodelljeiért felelõs quattro GmbH. Elkészült az RS5, egy csodaszép autó különlegesen sportos mûszaki megoldásokkal. Mindez az új típus kiszivárgott prospektusából és fotóiból derül ki.

  • Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorral

    Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorralÚjdonságot a LED-es technikával kiegészített lámpacsoport, a kötelező menetfények, illetve az új 17 colos könnyűfém felnik jelentik, valamint a majdani vásárlók bővült színpalettából varázsolhatják egyedibbé autójukat. Az utastérben ennél is minimálisabb az eltérés az elődhöz képest, de mindenképp üdvözítő az műszerfalon alkalmazott újfajta varrás; ezen kívül finomítottak a hangrendszeren is, illetve tetszetősebb szövetkárpitozás is elérhető a Laguna Coupéhoz.