2024.04.19. - Emma

Terepkivitel a VW Polóból

Terepkivitel a VW Polóból
Nemcsak a sportos Polóra vágyóknak kedveskedik idén tavasszal a Volkswagen, de azoknak is, akik inkább terepjárószerûséget faragnának a kisautóból. Elkészült a Cross Polo.

Nem újdonság a szabadidõ-autó a Polo sorozatból.

Korábbi modellekbõl Fun, illetve Cross néven már készült ilyen. Ahogy akkor, ezúttal is csak látványról van szó, négykerék-hajtást ezúttal sem kap a kisautó.
Nem is javasolt a terepezés az autóhoz tartozó 17 colos könnyûfém felnikkel és az igen peres, 215/40-es gumikkal. Még akkor sem, ha a Cross változat karosszériája 15 milliméterrel magasabban van, mint a hagyományos Polóé.

Külsõleg azonban jól hozza a terepjáró látványt a Polo. Ami a méretes fekete betétekkel díszített lökhárítóknak, sárvédõ-szélesítéseknek és küszöböknek köszönhetõ. Mutatósak a méretes elsõ ködfényszórók, az ezüstszínû tetõsínek és lökhárítóbetétek is.

Az utasteret bõrbevonatú kormánnyal és matt-króm betétekkel teszik vonzóbbá, ugyanakkor a váltókarnál, a kormánynál és a kilincseknél fényes fém felületekkel dolgoztak a formatervezõk. A szériafelszereltség részeként sportülések is kerülnek a Cross Polóba.

Összesen hat motorral készül majd az autó, három benzines és ugyanennyi dízel variáns lesz. A benzines alapmotor 1,2-es szívó 70 lóerõvel, ezt követi az 1,4-es szívó 85 lóerõvel, míg a csúcson jelenleg egy 1,2 literes turbómotor szerepel 105 lovas teljesítménnyel. Az 1,4-es változatban a hatfokozatú, manuális váltó helyett 7 sebességes DSG kérhetõ.

Dízelfronton egyetlen motorral indul a Cross Polo. Az 1,6 literes, közösnyomócsöves motor más VW-modellekhez hasonlóan háromféle teljesítménnyel 75, 90, illetve 105 lóerõvel választható. Mindegyik változat hozza a 4,3 literes átlagfogyasztást. A középsõ teljesítményû párosítható duplakuplungos automata váltóval, akkor 0,4 literrel többet fogyaszt.

A Volkswagen a Genfi Autószalonon rántja le a leplet a Cross Polóról, amelynek forgalmazása nyáron indul Európa-szerte.