Az alkatrészek egy részén is osztozik a Panamerával a Cayenne, melynek tengelytávja negyven milliméterrel nõtt, a teljes hosszúság pedig 48 milliméterrel lett nagyobb, pedig az elsõ hírek még arról szóltak, hogy összemegy a modell.
Három, az elsõ generációból származó frissített benzinmotorral érkezik a Cayenne. 300 lóerõs lesz a belépõmodell 3,6 literes V6-osa, 400 lóeróvel jön a 4,8 literes Cayenne S, turbóval pedig ugyanez a motor 500 lóerõt teljesít majd a Cayenne Turbóban. A 240 lóerõs, V6-os dízelmotorhoz egyelõre nem nyúltak, legalábbis ami a teljesítményét illeti, mert átlagfogyasztása 9,3-ról 7,4 literre csökkent.
A hibrid verzióban az Auditól származó 333 lóerõs, kompresszoros, háromliteres V6-os társa egy 47 lóerõs, lítium-ion akkumulátorokkal táplált villanymotor. Együttesen 380 lóerõ leadására képes a két motor, vagyis alig marad el a hibrid a Cayenne S teljesítményétõl. Új, nyolcfokozatú automata váltót vettek a ZF-tõl, minden változatban alapfelszereltség a start-stop rendszer és a fékenergia-visszatáplálás.
Akár 23 százalékkal is takarékosabbak lehetnek az új modellek a kifutóknál, a hibrid átlagfogyasztását 8,2 literre ígéri a Porsche. Tíz százalékot faragott a súlyból a Porsche, a Cayenne S esetében 180 kilogramm a mínusz, amely különösen annak fényében nagy szó, hogy az alapfelszereltség 70 kilóval többet nyom, mint korábban. Új gyártástechnológiával készülnek az ajtók, önmagában ezzel harminc kilónál többet sikerült spórolni, emellett több elemet is alumíniumra cseréltek.