2024.04.25. - Márk

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder
Nemcsak a GT3 R-bõl készült hibridet állította ki a Porsche Genfben, a német márka egy meglepetéssel is készült a kiállításra. 918 Spyder néven érkezett egy nyitott tetõs hibrid, amelynek 500 lóerõs, 3,4 literes, 9200-as fordulatszámig pörgethetõ V8-asa mellé két elektromotort építettek, amelyek további 218 lóerõt tesznek hozzá a csúcsteljesítményhez.

Irtózatos erõ rejlik a kabrióban, gyorsabb a Porsche jó néhány legendás modelljénél, még a Carrera GT-nél is: a gyár szerint 7:30-as idõre képes a Nürburgringen.
Fogyasztása eközben mindössze három liter, a százas sprintet 3,2 másodperc alatt futja, végsebessége pedig 320 km/óra.

Hétfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja az erõt mind a négy hajtott kerékre, a villanymotorokat tápláló lítium-ion akkumulátorokat folyadék hûti. Karbonszálas erõsítésû mûanyagból készült a karosszéria, a sportkocsi így mindössze 1490 kilogrammot nyom.

Négy különbözõ vezetési mód választható ki a kormányra szerelt kapcsoló segítségével, a tisztán elektromos E-Drive 25 kilométeres hatótávolságot biztosít. Hibridként a benzines és elektromotorok is dolgoznak, de takarékos üzemben, Sport Hybrid módban már a teljesítményen van a hangsúly. A nyomaték nagy része már a hátsó kerekekre jut, de az igazi élményautózást a Race Hybrid mód biztosítja.

A 918 Spyder hasznosítja a fékezéskor keletkezõ energiát, az F1-es KERS-rendszerhez hasonlóan gombnyomásra plusz erõt szabadít a kerekekre elõzéshez és hasonló, nagy teljesítményt igénylõ manõverekhez.