Irtózatos erõ rejlik a kabrióban, gyorsabb a Porsche jó néhány legendás modelljénél, még a Carrera GT-nél is: a gyár szerint 7:30-as idõre képes a Nürburgringen.
Hétfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja az erõt mind a négy hajtott kerékre, a villanymotorokat tápláló lítium-ion akkumulátorokat folyadék hûti. Karbonszálas erõsítésû mûanyagból készült a karosszéria, a sportkocsi így mindössze 1490 kilogrammot nyom.
Négy különbözõ vezetési mód választható ki a kormányra szerelt kapcsoló segítségével, a tisztán elektromos E-Drive 25 kilométeres hatótávolságot biztosít. Hibridként a benzines és elektromotorok is dolgoznak, de takarékos üzemben, Sport Hybrid módban már a teljesítményen van a hangsúly. A nyomaték nagy része már a hátsó kerekekre jut, de az igazi élményautózást a Race Hybrid mód biztosítja.
A 918 Spyder hasznosítja a fékezéskor keletkezõ energiát, az F1-es KERS-rendszerhez hasonlóan gombnyomásra plusz erõt szabadít a kerekekre elõzéshez és hasonló, nagy teljesítményt igénylõ manõverekhez.