2024.04.23. - Béla

Dacia Duster

Dacia Duster
Az új román kisterepjáró kompakt - 4,31 méter hosszú, 1,82 méter széles -, Megane méretû, és nemcsak terepen, hanem városban is otthon érzi magát.

Hihetetlen, de igaz!

Alacsony károsanyag-kibocsátásának hála nem is terheli nagyon a városok levegõjét. Arról, hogy terepen se valljon szégyent, nagy hasmagasság - 210 milliméter -, elöl- hátul jó terepszögek gondoskodnak.
4x2, 4x4

Hogy az autó mindenkinek megfeleljen, kétféle hajtáslánccal is megvásárolható. A legtöbb embernek élete 99,9%-ában nincs szüksége az összkerék-hajtás által kínált pluszszolgáltatásokra, õk bõven beérik azzal, ha az autó hasa nem ér le egy-egy kritikusabb részen.

Nekik az olcsóbb, egyszerûbb elsõkerék-hajtású változat is elegendõ. Akinek a kinézet is számít, annak 16 colos felni, tetõsín, színezett hátsó üveg, selyemfényû, krómborítású tükör és más látványos kiegészítõk segíthetnek, hogy a Dacia mellett döntsön.

A rendõrautó-fehér, szürke lökhárítós, fapados alapváltozat - jellegzetes Dacia-szagától eltekintve - se elborzasztó. Érezni, látni, hallani benne, hogy olcsó. A mûanyagok rettenetesek, az üléskárpit szintén, de milyen jó érzés lesz ide besederíteni a féldisznót, aztán bepattanni a gumicsizmával a szõnyegre - úgy, hogy az embernek meg sem fordul a fejében, hogy valami kárt okozhat autójában.

A Logan padlólemezére épített autó összkerekes változatban is csupán 1250 kilogrammot nyom. Felezõt nem találunk a Dusterben, a meredekebb emelkedõket az új fejlesztésû hatfokozatú váltó különösen rövidre áttételezett elsõ fokozata segítségével gyõzheti le a vezetõ.