rss
  • Az elsõ Opel hibridek az USA-ból jönnek

  • A General Motors gigantikus összegeket költ saját új generációs elektromos és hibrid hajtásrendszereinek kidolgozására, amelyek személyautókba legkorábban az évtized végén kerülhetnek.

    Az E-Flex néven ismert rendszer elõször a Chevrolet Volt típusban bukkanhat fel 2010-ben, de ez az autó várhatóan csak Észak-Amerikában lesz kapható, és ott is gyártják majd. Ugyanakkor a GM európai részlege is szeretne piacra dobni ilyen típust.

    A cégvezetés sejteni engedte, hogy az Opel Flextreme egyterû-tanulmány egy változata valamikor 2012 körül gyártásba kerülhet, és várható legalább még egy típus hasonló hajtásrendszerrel. Ugyanakkor ezek a típusok jóval - Carl Peter Forster, a GM Europe vezetõje szerint minimum 10 ezer euróval - drágábbak lesznek, mint a nekik megfelelõ hagyományos, belsõégésû motorral hajtott autók, ezért nem valószínû, hogy megérné Európában külön üzemet nyitni a számukra. Így ameddig nem sikerül legalább százezres nagyságrendben értékesíteni, az Opelek várhatóan a Chevrolet Volttal egy üzemben készülnek majd.

    Opel Flextreme egyterû

    Az E-Flex rendszer a hibrid hajtások következõ generációját képviseli, ahol már összemosódik a határ a villanyautók és a vegyes hajtású modellek között. Itt az autó hajtását már csak villanymotorok végzik, a belsõégésû motorok szerepe az akkumulátorok menet közben való utántöltésére korlátozódik. A megoldás hatalmas elõnye a rugalmassága: kialakítható belõle tisztán elektromos, benzin-elektromos, dízel-elektromos, vagy üzemanyagcellás hibrid hajtáslánc is, miközben a legtöbb lényeges komponens változatlan maradhat.

    A GM rendszerének másik elõnye, ami fõleg kis távolságokon közlekedve, városban jön elõ, hogy mindaddig a hibrid változatai is tisztán elektromos hajtásláncként használhatók, amíg az akkumulátorokban tárolt energia nagy része el nem fogy. Ez 40-50 kilométert jelent, ami egy átlagos európai nagyvárosi ingázónak bõven elég lehet, így ha az akkumulátorokat éjjelenként utántöltik az elektromos hálózatból, a hibrid benzin- vagy dízelmotorjának nem is kell mûködésbe lépnie.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Megérkezett a boxer dízel

    Idén elsõ körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésû, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerõs erõforrást. A Legacy modellben debütált a világ elsõ horizontális elrendezésû személyautó-dízelmotorja. A Subaru boxer dízel ugyanazokat az elõnyöket mutatja fel, mint a boxer benzinmotor: könnyû súly, alacsony tömegközéppont, minimális vibráció és gyors reakció.

  • Magyarországon a Jaguár F-type

    Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

  • Bugatti Veyron 16,4 Super Sport

    Bugatti cég bemutatta az új Veyron 16,4 Super Sport-ot, a legújabb a Veyron családtagot a sportautó kategóriában.

    A Bugatti Veyron Super Sport 16,4 teljes felszereltséggel, 1200 lóerõs ( 882kW ), a motorháztetõ alatt rejtõzõ motor pedig, 1106 font per láb nyomaték leadására képes.

    Az autó kapott egy módosított aerodinamikai csomagot, amely lehetõvé teszi , hogy fenntartsák a tökéletes egyensúlyt minden helyzetben.

  • Benzines lesz a Ford Kuga

    A kompakt szabadidõ-autót eddig csupán egyféle motorral gyártotta a Ford, de ez csak átmeneti állapot volt.

    A kétliteres, 136 lóerõs turbódízel mellé egy jóval erõsebb, turbós benzinmotor érkezik.

    Ahogy a Mondeo és az S-Max csúcsváltozataiba, a Kugába is a Volvo tervezte öthengeres, 2,5 literes turbómotor kerül, bár valamelyest visszafogott teljesítménnyel.

  • 6,1 literes motorral jön a Dodge Challenger

    A kiszivárgott hírek szerint elõször az SRT-8 változat debütál a Dodge feltámasztott izomautójából, a Challengerbõl. Egy-két amerikai fórum jóvoltából kiszivárgott, hogy a Dodge az SRT-8 változatokkal tervezi indítani a Challenger forgalmazását. A legsportosabb változatban a 6,1 literes, V8-as HEMI motor dolgozik majd, de némileg érthetetlenül elõször ötsebességes (!) automata váltóval szerelt kivitelek érkeznek a piacra. Késõbb lehet számítani a telitalálatnak tûnõ, hatsebességes kézi váltóval készülõ változatokra, valamint a "normál" modellekre: ezekbe 3,5 literes V6-os vagy 5,7 literes, V8-as HEMI motorokat szerelnek.

  • A Mountune által átalakított Focus ST 260 lóerõs

    Már bemutatkozott a Ford kompakt modelljének legerõsebb változata, de a Focus RS egyelõre nem került a kereskedésekbe.

    Mivel a 300 lóerõs újdonság végül nem kapott összkerékhajtású rendszert, hanem ugyanúgy elsõ kerekein hajtott, mint a Focus ST, ezért sokan vonzónak találhatják majd a Ford új ajánlatát.

    A Roush tuningcég nagy-britanniai képviselete, a Mountune ugyanis olyan csomagot készített a Focus ST-hez, amely 225-rõl 260 lóerõre tornássza fel a kocsi teljesítményét.

  • Íme a Peugeot a 207 szupertakarékos változatota!

    Szupertakarékos változatot dob piacra a Peugeot a 207-esbõl. A 90 lóerõs HDI a szokásos trükköknek köszönhetõen igencsak kis étvágyú lett, vegyes fogyasztása 3,8 mindössze liter, CO2-emissziója pedig 99 g/km.

    A facelifttel együtt megérkezett a legtakarékosabb Peugeot 207 is. Egyre nagyobb divat takarékos modellek gyártása, amelyet az egyes gyártók különbözõ módon fejlesztenek. Láttunk már olyat is, hogy egy jobb hatásfokú, erõsebb motort építettek be a modellbe, amely így kevesebbet fogyasztott 100 kilométeren, mint az eredeti, gyengébb változat.

  • 2010 tavaszán jön a terepes Dacia

    Kompakt méretû, robosztus és megfizethetõ összkerékhajtású jármûvekbõl egyelõre igen szegényes a választék. Ezt a piaci rést felismerve a Renault úgy döntött, elsõsorban a feltörekvõ piacokra fejleszt egy összkerékhajtású Dacia modellt, amely azért az európai vásárlók igényeinek is megfelel.

    A Daciák már bizonyították elnyûhetetlenségüket és megbízhatóságukat. A 4,3 méter hosszú Duster is be szeretne állni a sorba.

  • Audi e-tron – második menet

    A detroiti Audi e-tron tanulmány az Audi korábban bemutatott elektromos autójának továbbfejlesztett változata

    2010 elsõ jelentõs autókiállításán az Audi tisztán elektromos hajtású kompakt sportautó koncepcióját állította ki. A detroiti Audi e-tron tanulmány (3,93 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,22 méter magas kétüléses) néhány hónappal az Audi e-tron Frankfurtban, a 2009-es IAA alkalmával tartott világpremierjét követõen, a négykarikás márka második elektromos koncepciómodelljeként mutatkozhatott be.

  • Íme a 1104 lóerõs dán Zenvo Automotive elsõ modellje, az ST1!

    Bemutatkozott a dán Zenvo Automotive elsõ modellje, az ST1. Az 1104 lóerõs modell remek menetteljesítményekkel rendelkezik, aminek köszönhetõen akár a Bugatti Veyronnal is felveheti a versenyt.

    A Zenvo Automotive még 2004-ben elkezdte fejleszteni elsõ modelljét, az ST1-et. A projekt célja egy olyan csúcsteljesítményû autó megalkotása volt, amely kitûnõen használható a mindennapokban és egyúttal feledhetetlen vezetési élményt kínál a tulajdonosának.

  • Tetszetõs az új Opel Insignia

    A GM Europe korábban csak a négyajtós Vectra-utódról közölt képeket, pedig a londoni bemutatón már ott lesz az ötajtós változat is.

    Most azonban pótolták a hiányosságot, igaz, egyelõre a különbségek ecsetelése nélkül.

    Az Opel szûkszavúsága nem is meglepõ, hiszen az Insignia két változata között nincs túl nagy különbség.

  • Porsche 918 Spyder

    Nemcsak a GT3 R-bõl készült hibridet állította ki a Porsche Genfben, a német márka egy meglepetéssel is készült a kiállításra. 918 Spyder néven érkezett egy nyitott tetõs hibrid, amelynek 500 lóerõs, 3,4 literes, 9200-as fordulatszámig pörgethetõ V8-asa mellé két elektromotort építettek, amelyek további 218 lóerõt tesznek hozzá a csúcsteljesítményhez.

    Irtózatos erõ rejlik a kabrióban, gyorsabb a Porsche jó néhány legendás modelljénél, még a Carrera GT-nél is: a gyár szerint 7:30-as idõre képes a Nürburgringen.

  • Audi A6 Avant 2011

    Csak a fotók alapján fel sem tûnik az embernek, hogy az Audi új típust mutatott be: olyan tökéletesre fejlesztették az átméretezéssel való autótervezést, hogy ha nincs valami támpont a képen, simán A4 Avantnak nézhetnénk.

    Nem sokat változott elsõ ránézésre.

    Persze van néhány részletbeli különbség, de még az utastér és a csomagtartó aránya is stimmel. Ez persze nem jelenti, hogy az A6 ne volna kellemes jelenség, jó arányú szokvány-Audi, ezúttal 4,93 méteres hosszban.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • 150 darabos utolsó széria a Bentley-tõl

    Szép csendesen eljárt a Bentley Arnage felett is az idõ, ugyanis már tíz éve mutatták be az angol luxusautót. A modellt példás módon egy 150 darabos, Final Series névre keresztelt limitált szériával búcsúztatja a gyár.

    Az idei évben több évfordulót is ünnepel a Bentley, hiszen tíz éve mutatták be a márka zászlóshajóját, az Arnage-t, és ötvenedik születésnapját ünnepli a gyár híres 6,75 literes erõforrása. Most azonban leköszön az Arnage, amelyet méltó módon egy 150 darabos limitált szériával búcsúztatnak.