Az E-Flex néven ismert rendszer elõször a Chevrolet Volt típusban bukkanhat fel 2010-ben, de ez az autó várhatóan csak Észak-Amerikában lesz kapható, és ott is gyártják majd. Ugyanakkor a GM európai részlege is szeretne piacra dobni ilyen típust.
Az E-Flex rendszer a hibrid hajtások következõ generációját képviseli, ahol már összemosódik a határ a villanyautók és a vegyes hajtású modellek között. Itt az autó hajtását már csak villanymotorok végzik, a belsõégésû motorok szerepe az akkumulátorok menet közben való utántöltésére korlátozódik. A megoldás hatalmas elõnye a rugalmassága: kialakítható belõle tisztán elektromos, benzin-elektromos, dízel-elektromos, vagy üzemanyagcellás hibrid hajtáslánc is, miközben a legtöbb lényeges komponens változatlan maradhat.
A GM rendszerének másik elõnye, ami fõleg kis távolságokon közlekedve, városban jön elõ, hogy mindaddig a hibrid változatai is tisztán elektromos hajtásláncként használhatók, amíg az akkumulátorokban tárolt energia nagy része el nem fogy. Ez 40-50 kilométert jelent, ami egy átlagos európai nagyvárosi ingázónak bõven elég lehet, így ha az akkumulátorokat éjjelenként utántöltik az elektromos hálózatból, a hibrid benzin- vagy dízelmotorjának nem is kell mûködésbe lépnie.