rss
  • Az elsõ Opel hibridek az USA-ból jönnek

  • A General Motors gigantikus összegeket költ saját új generációs elektromos és hibrid hajtásrendszereinek kidolgozására, amelyek személyautókba legkorábban az évtized végén kerülhetnek.

    Az E-Flex néven ismert rendszer elõször a Chevrolet Volt típusban bukkanhat fel 2010-ben, de ez az autó várhatóan csak Észak-Amerikában lesz kapható, és ott is gyártják majd. Ugyanakkor a GM európai részlege is szeretne piacra dobni ilyen típust.

    A cégvezetés sejteni engedte, hogy az Opel Flextreme egyterû-tanulmány egy változata valamikor 2012 körül gyártásba kerülhet, és várható legalább még egy típus hasonló hajtásrendszerrel. Ugyanakkor ezek a típusok jóval - Carl Peter Forster, a GM Europe vezetõje szerint minimum 10 ezer euróval - drágábbak lesznek, mint a nekik megfelelõ hagyományos, belsõégésû motorral hajtott autók, ezért nem valószínû, hogy megérné Európában külön üzemet nyitni a számukra. Így ameddig nem sikerül legalább százezres nagyságrendben értékesíteni, az Opelek várhatóan a Chevrolet Volttal egy üzemben készülnek majd.

    Opel Flextreme egyterû

    Az E-Flex rendszer a hibrid hajtások következõ generációját képviseli, ahol már összemosódik a határ a villanyautók és a vegyes hajtású modellek között. Itt az autó hajtását már csak villanymotorok végzik, a belsõégésû motorok szerepe az akkumulátorok menet közben való utántöltésére korlátozódik. A megoldás hatalmas elõnye a rugalmassága: kialakítható belõle tisztán elektromos, benzin-elektromos, dízel-elektromos, vagy üzemanyagcellás hibrid hajtáslánc is, miközben a legtöbb lényeges komponens változatlan maradhat.

    A GM rendszerének másik elõnye, ami fõleg kis távolságokon közlekedve, városban jön elõ, hogy mindaddig a hibrid változatai is tisztán elektromos hajtásláncként használhatók, amíg az akkumulátorokban tárolt energia nagy része el nem fogy. Ez 40-50 kilométert jelent, ami egy átlagos európai nagyvárosi ingázónak bõven elég lehet, így ha az akkumulátorokat éjjelenként utántöltik az elektromos hálózatból, a hibrid benzin- vagy dízelmotorjának nem is kell mûködésbe lépnie.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Csendes, tiszta és egyszerû a Golf VI - Vissza a gyökerekhez

    A német Volkswagen-gyár Golf típusú személygépkocsija világszerte népszerû. Európában eddig 26 milliót adtak el különbözõ évjárataiból, ezért a földrész legsikeresebb autójának is nevezhetnénk. Legújabb változatát, a Golf VI-ot októbertõl kezdik forgalmazni, s az év vége elõtt már Magyarországon is kapható lesz - ígérik a kereskedõk.

    Számol az autópiac visszaesésével a Volkswagen, de azzal is, hogy legújabb típusú személygépkocsija, a Golf VI gépkocsija megnyerheti az igényes kisautó-vásárlókat, még akkor is, ha forradalminak mondható mûszaki újításokkal ezúttal nem kecsegtetik õket.

  • Új autót épít a Ferrari

    Búcsút mondanak a Forma-1-ben idén szerepelt F2007 kocsinak. - Teljesen új autó lesz, bár a szabályok miatt radikális változtatásokra nincs lehetõség - mondta Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. - Az autó eleje más lesz, és az oldalszekrények alakja szintén. A szárny is megváltozik. A barcelonai és jerezi tesztek pozitívak voltak, négy versenytávot szimuláltunk gond nélkül. Új elemek kerülnek majd a felfüggesztésbe és még gyorsabb sebességváltónk lesz - sorolta Costa.

  • Olcsó szedán érkezhet a Skodától

    Német információk szerint olcsó szedánt terveznek a Skoda háza táján, amellyel elsõsorban a Dacia Logannak állítanának konkurenciát a csehek. Az autó a konszern legolcsóbb lépcsõshátúja lehet, amely Európán kívül a feltörekvõ piacokon is elérhetõ lenne.

    A Skoda szépen lassan bõvíti modellkínálatát, amelynek kitûnõ példája a Yeti szabadidõ autó. A Volkswagen-konszernhez tartozó márka azonban nem éri be ennyivel, és a Volkswagen Up! alapjaira épülõ kisautója és új, a VW Sharanra építkezõ egyterû mellett egy olcsóbb szedán is tervek között szerepel.

  • Citroen C-Zero és Peugeot iOn

    A PSA csoport a Mitsubishivel közösen fejlesztett kis elektromos autót Citroen C-Zero és Peugeot iOn néven már forgalmazza!

    A Citroën már több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával büszkélkedhet, és ezt a számot fokozzák a Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett, 2010 utolsó negyedévében forgalomba kerülõ C-Zéro-val Az autót a konszerntárs Peugeot is forgalmazni kezdi iOn néven. A francia piacon ezek a modellek 5000 euró kormánytámogatást élveznek.

  • Vitorlázás elektromotoros géppel

    Villanymotor

    Az elektromotorokkal meghajtott jármûvek igen gyors haladásra képesek. Mivel egy Siemens villamoskocsi már 1902-ben 209 km/órás sebességet ért el, természetesen a repülés úttörõi is szerették volna árammal forgatni gépeik légcsavarját. Ám megfelelõ akkumulátorok és könnyû villanymotorok még sokáig nem léteztek hozzá.

    Napjainkban azonban a vitorlázórepülõknek már erre is van lehetõségük. Igaz, csak feltételekkel.

  • A Gemballa új tuningolt Porschéja a Mirage GT Gold Edition!

    Rizikós vállalkozásba fogott a német tuningcég, hiszen ezúttal a gyárilag is brutálisan gyors és gyönyörû Porsche Carrera GT-t vadították meg. A Mirage GT Gold Edition a látványos külsõ és belsõ kiegészítõk mellett motortuningot is kapott, amelynek eredményeképp végsebessége 335 km/h-ra nõtt.

    A Gemballa soha nem visszafogott modelljeirõl híres, láthattunk már tõlük elképesztõ kinézetû Cayenne-t, de a Carrerát is átépítették már egyszer. Most másodszor futottak neki, hogy feltuningolják a már nem három éve nem gyártott szupersportkocsit.

  • 290 lovas Suzuki

    A japánoknak hiányzott egy komolyabb motor, de segítettek magukon. A végeredmény bõ száz lóerõ teljesítménytöbblet, igaz, egyelõre kísérleti jelleggel.

    A Suzuki állítólag szerette volna beépíteni a szedánba a General Motors 3,6 literes V6-osát – a helyet is kialakították neki –, de mivel a két cég között megszûnt a korábbi részvényesi kapcsolat, a kérést az amerikaiak megtagadták. Állítólag ez az egyik oka, hogy a Road Race Motorsports megkapta ezt az elõszériás Kizashi GTS-t turbósításra a Suzukitól.

  • Budapestrõl rajtolhat a Dakar 2010-ben

    2010-ben állítólag a Hõsök terérõl fog elrajtolni az autósport egyik legnézettebb versenye, a Dakar-rali. A Népszabadság értesülései szerint errõl már decemberben aláírt egy szerzõdést a magyar kormányt képviselõ Ujhelyi István államtitkár. A világszerte kiemelkedõ nézettséggel bíró rendezvény kapcsán már korábban felmerült, hogy a rajtjogot, pontosabban a verseny rajtjának szervezését Budapest is vállalhatná - ezzel egyszersmind a fõvárost, valamint az ország nevezetességeit reklámozva.

  • Rossin-Bertin Vortax - egy BMW hasonmás

    Az ötliteres V10-es és az 1300 kilós tömeg alapján félelmetes dinamikára számíthatunk, bár még kérdés, hogy az új márka, a Rossin-Bertin képes lesz-e megvetni a lábát hazájában, Brazíliában.

    Formás autó.

    Ha csak a paramétereket nézzük, a Vortax akármelyik brit, német vagy olasz sportkocsiépítõ manufaktúrából származhatna. Alumíniumprofilokból összeállított karosszériájával és BMW M5-ösbõl származó mechanikájával kifejezetten komoly gép benyomását kelti.

  • Három 2011-es villanyautó a Ford-tól

    A Ford három 2010-es elektromos hajtású modellt mutatott be. A sort az amerikai piacon 2011 végén megjelenõ Ford Focus Electric nyitja meg, ezt követõen pedig a Ford Észak-Amerikában 2012-ben, Európában pedig 2013-ban vezeti be a C-MAX Energi plug-in hibrid és a C-MAX Hybrid modelleket.

    A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.

  • Aston Martin lett a Toyota iQ-ból

    Megmutatta az elsõ fotókat luxusminijérõl az Aston Martin, az autó alapjait a Toyota iQ adja. Úgy gondolja a brit márka, hogy az iQ már önmagában is olyan kiváló minõségû, jól összerakott modell, hogy méltó az Aston Martin-logó viselésére.

    Cygnet néven érkezik majd az új modell, amely megõrizte az iQ arányait és mûszaki alapjait. Elõre csupán új, astonos hûtõrács került, a kilincseket is lecserélték, a hátsó lámpák pedig szintén a brit márka stílusát idézik.

  • Leleplezték az új Volvo S60-at

    Már 2009-ben közzétett két kedvcsináló fotót az új S60-ról a Volvo, melyek alapján megállapíthattuk, hogy a friss generáció sportosabb lett elõdjénél. Hátuljára akkor még nem pillanthattunk rá, mostantól viszont nem titok, hogy kerekded formák és bumeráng formájú lámpaburák uralják a farrészt. Egyszerûen remek!

    Van már kép az utastérrõl is, sok meglepetést nem tartogat az S60, a vevõk a szokásos volvós letisztultságot kapják.

  • Komoly változtatások az új Lexus RX-en

    Már tíz éve, hogy bemutatták a japán luxusmárka elsõ terepjáróját, most pedig már a harmadik generációról rántották le a leplet Los Angelesben. Az új Lexus RX kívül-belül komoly változásokon ment keresztül.

    A Lexus 1998-ban mutatta be az RX modellcsaládot, amely igen szép sikereket hozott a Toyota égisze alá tartozó márkának. A japánok öt év után cserélik le a második generációt, és az új RX elõdjéhez hasonlóan hibridváltozatban is elérhetõ lesz.

  • Õsszel jön a japánok új hibridje a Honda Insight

    A Honda Insight elsõ generációja sajnos nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket, de a japánok mégsem hagyják utód nélkül elsõ szériagyártású hibridautójukat.

    A következõ Insight technikájában szinte teljesen megegyezik a Civic hibridváltozatával, de családbarát felépítése és elfogadható ára miatt mégis sikeres lehet.

    Annak ellenére, hogy a Honda Insight 1999-ben bemutatott elsõ generációja eladások terén nem hozta a hozzá fûzött reményeket, a japán gyártó megtartja a jól csengõ típusnevet, így a következõ hibridmodelljüket is így nevezik majd.

  • Bemutatkozott a Honda Jade

    Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.