2024.04.24. - György

Toyota Auris HSD

Toyota Auris HSD
A korábbi ígéreteknek megfelelõen elkészült az Auris benzin-elektromos változata. A Toyotánál persze nem kombinálták túl a problémát: egyszerûen beszerelték a Prius bevált hajtásláncát az Auris karosszériájába. Az 1,8 literes, 99 lóerõs benzinmotor és a 82 lóerõs, 207 Nm nyomatékú villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 136 lóerõ, akárcsak a Priusban. Annak érdekében, hogy a fogyasztás kedvezõ maradjon, a Toyota csökkentette az Auris karosszéria légellenállását, 0,29-rõl 0,283-ra sikerült levinni, egy hosszabb elsõ lökhárítóval, áttervezett hûtõráccsal és lámpatestekkel
A végeredmény 3,8 literes fogyasztás, ami lényegében nem különbözik a Priusétól, és 89 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlag.

Az Auris HDS viszonylag gazdag felszereltséggel érkezik: az alapváltozat is 15 hüvelykes alufelniket, kulcs nélküli indítórendszert, menetstabilizáló elektronikát és emelkedõn való elindulást segítõ rendszert kap. Az árakat egyelõre nem ismerjük, bár nem valószínû, hogy a 7,425 millió forintos Priusnál drágábban adnák, sõt, van rá némi remény, hogy olcsóbb lesz, és így árban is közelebb kerül a dízelmotoros konkurenciához.