2024.04.23. - Béla

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX
A Mitsubishi legújabb fejlesztésû modellje, amely a Project Global padlólemezre épül, az ASX crossover. Az újdonság ötvözi a Lancer személyautós jellegét az Outlander magas üléshelyzetével, használati értékével és intelligens, elektronikus vezérlésû összkerékhajtási rendszerével.

Az Outlander 2,67 méter hosszú tengelytávjára épülõ, de annál 34,5 centivel rövidebb. Az ASX szükségszerûen megkapta az Outlander szerkezeti elemeinek jelentõs részét.
Megkapta többek között a MacPherson elsõ felfüggesztés, valamint a multi-link hátsó futómûvet. Mindezt a kisebb és könnyebb modellhez hangolták.Említésre érdemes újdonság az elektromos szervokormány bevezetése, amely tovább csökkenti az emissziót. A kormányoszlop immár négy irányban állítható, s ez a funkció elsõ ízben jelenik meg a Mitsubishi Motors jelenlegi jármûpalettáján.

Az ASX-ben mutatkozik be az alumíniumból készült, DOHC tizenhat szelepes, négyhengeres, common rail, közvetlen befecskendezéses alacsony emissziójú Euro 5-ös dízelmotorja, amelyet a Mitsubishi Motors Corporation és a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) közösen fejlesztett ki. A kezdetben 1,8 literes változatban kínált – elõször az ASX-ben, majd 2010 második felétõl a Lancer családban megjelenõ –, 4N13 jelû gép a jelenlegi benzines MMC motor leszármazottja. A technológia egyik része a Mitsubishi saját fejlesztésû MIVEC változó szelepvezérlési rendszere, amelyet a világon elsõként alkalmazta dízelmotorokban. Automatikus stop/start rendszerrel is felszerelik.

A benzinmotort kedvelõ vevõk számára az ASX-et az új, 1,6 literes DOHC tizenhat szelepes MIVEC motorral kínálják: ez is házi fejlesztés, a Mitsubishi Coltban található 1,5 literes Mitsubishi blokk alváltozata. Az ASX-be szerelt erõforrások is megkapják a teljes ClearTec csomagot és ötfokozatú manuális váltómûvel lesznek összekapcsolva. Ez utóbbi csak elsõkerekes változatban kapható.