Nagy meglepetésrõl persze nincsen szó, a végleges autó nagy vonalakban megegyezik a DS Inside tanulmánnyal. Csak néhány jelentéktelen részleten változtattak – például elmaradtak a ködlámpák krómkeretei –, bár az is elképzelhetõ, hogy valamelyik felszereltségi szinthez ezt is kínálják. A DS3-as legnagyobb attrakciója ugyanis a testre szabhatóság: összesen hétféle felszereltségi változatban kerül gyártásba.
Egyébként lényegében egy háromajtós, sportosabb formájú C3-ast kapunk majd: a 3,95 méter hosszú, 1,71 méter széles és 1,46 méter magas kiskocsiba a gyáriak szerint hosszabb utakon is kényelmesen utazhat öt felnõtt – persze hisszük, ha látjuk –, a csomagtere pedig 285 literes. Az öttagú motorpaletta sem tartalmaz új elemeket: 1,4 literes 95 lovas, valamint 1,6 literes 120 és 150 lovas BMW-PSA benzinmotok, továbbá 70 lóerõs 1,6 literes és 90, illetve 110 lóerõs 1,6 literes HDi-k között lehet majd válogatni.
A testre szabható színek és az érdekesebbnek szánt formák mellett elsõsorban a gazdagabb alapfelszereltség és a jobb hangszigetelés emeli ki a DS3-ast a többi Citroën közül. Ez utóbbi kapcsán sokatmondó adat, hogy a kategóriában megszokott 90 helyett 200 gramm szigetelõanyag jut a karosszéria felületének egy négyzetméterére.