2024.03.29. - Auguszta

Elkészült a 2010-es kombi 5-ös BMW

Elkészült a 2010-es kombi 5-ös BMW
Szinte magunk elõtt látjuk az igazgatótanácsot, ahogy félelemtõl megtört tekintettel kiválasztják a legszimplábbat a tervezõk vázlatai közül. Ezt kérjük, több Bangle-BMW-hez nem elég gazdag ez a cég. Így aztán a sziluett és a méretek is alig változtak, csak az érdekesebb részletek pusztultak ki az autóból. Ettõl persze még lehet sikeres, sõt.

A szedán kapcsán persze már szó volt a túlzott visszafogottságról, de azt azért nem gondoltuk, hogy ennyire hasonló lesz az elõzõ 5-ös Touring és az új változat hátsó szekciója.
Elsõsorban a tetõ és az oldalablakok kontúrjainak hasonlósága feltûnõ, bár a hátsó lámpák körüli rész alapján azért meg lehet különböztetni a két generáció farát. A két autó hossza is csaknem azonos: a különbség 8 milliméter az újabb modell javára, ami arra sem elég, hogy a két autót egymás mellé állítva feltûnjön.

Nem csoda, hogy a csomagtér sem lett számottevõen nagyobb: 500 helyett 560 liternyi tárgy szállítható, vagy 1670 liter lehajtott hátsó üléssorral, ami sehol sincs a Mercedes E kombi 695 és 1950 literéhez képest, de a legtöbb potenciális tulajdonosnak valószínûleg bõséggel elég lesz. Némi kárpótlást jelenthet a 40:20:40 arányban hátsó üléssor, amellyel viszonylag könnyû az igényeknek megfelelõen változtatni az utas- és a csomagszállító kapacitás arányát.

A BMW-nél azonban eddig sem a legnagyobb hodály elkészítése volt a cél – így inkább jó kompromisszumot kerestek a hétköznapi használhatóság és a sportos vezetési élmény között.

A Touring a maga 1,715-1,8 tonnás üres tömegével persze nagyon távol áll egy valódi sportkocsitól, de a tervezõk látszólag megpróbálták, amit ilyenkor lehet. Az autó tömege 50:50%-ban oszlik el az elsõ és a hátsó tengely között, és már a kezdeti motorválaszték meglehetõsen erõs négy- és hathengeresekbõl áll. A leggyengébb kivitel, az 520d kétliteres négyhengeres dízelmotorja is 184 lóerõs és 380 Nm csúcsnyomatékú, ami 222 km/h-s végsebességre elegendõ, és 8,3 másodperc alatt gyorsíthatja a nagy kombit 100 km/h-ra. Ezen kívül még háromféle, háromliteres soros hathengerest kínálnak, egy 245 lóerõs és 540 Nm nyomatékú turbódízelt, valamint egy 204 lóerõs szívó és egy 306 lóerõs, turbós benzinest. Az 535i Touring jelzésû csúcsváltozat már 6 másodperc alatt elérheti a százas tempót, és elektronika korlátozza a végsebességét 250 km/h-ra.

Természetesen az összes változat megfelel az Euro5-ös normának, és papíron meglepõen jól fogyasztanak. A négyhengeres dízel 5,2 literrel is elmegy 100 kilométert és 137 g/km szén-dioxidot bocsát ki, de elvben az 535i tulajdonosai is megúszhatják 8,6 literrel százon és 201 gramm szén-dioxid-kibocsátással kilométerenként. Az adatok a hatfokozatú, kézi váltóval szerelt változatokra vonatkoznak, de persze a Touring is rendelhetõ lesz nyolcsebességes automatával. Az új modellváltozathoz kérhetõ egyebek közt aktív hátsókerék-kormányzás, nagy felületû üvegtetõ, vagy a fékezés intenzitásától függõ erõsséggel világító féklámpa, vagy az éjjellátó berendezés, hogy csak az érdekesebb tételeket említsük a végtelennek tûnõ felszereléslistáról.