2024.03.29. - Auguszta

350 lóerõs Volvo C30 R!

350 lóerõs Volvo C30 R!
A Volvo elkészítette a C30 széria legerõsebb és leggyorsabb változatának koncepcióját.

A 350 lóerõs összkerekes C30 R prototype nagyon ígéretesnek tûnik, de jövõjét könnyen befolyásolhatják az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátást korlátozó törvények.

A svéd gyártó erõsebb modelljeinek neve már a kezdetek óta összefügg a turbómotorokkal.
Az egyes szériák legnagyobb potenciállal rendelkezõ "R" változatait szinte kivétel nélkül mesterségesen feltöltött erõforrás hajtotta és ez a tendencia a C30 R változatában sem fog megváltozni.

A kis divatos ferdehátú vásárlói már a modell megjelenése óta hiányolják egy valódi tüzes változat létezését, hiszen a sportos forma szinte kínálja magát egy R sorozat építésére. Igaz ugyan, hogy az eddigi csúcsmodell, a 220 lóerõt teljesítõ T5 sem vérszegénységérõl híres, ám nyugodt karaktere miatt inkább kényelmes és kultúrált utazóautóként vált be, mint igazi Hot Hatch-ként.

A Volvo a márka rajongóinak örömére most végre elkészítette az áhított C30-as sorozat R változatának prototípusát, mely összkerékhajtása és 2,5 literes 350 lóerõs erõforrása révén kategóriájának legerõsebb és leggyorsabb képviselõje lenne. Az alapváltozathoz képest természetesen nem csak hajtásláncában különbözik a tanulmány, a megnövekedett teljesítményigényhez alakították a futómûvet, a fékrendszert, sõt, a nagyobb csavarószilárdság érdekében az autót több helyen is megerõsítették.

A C30 R öthengeres motorblokkja egyébként teljes egészében megegyezik a Ford Focus RS-ben lévõ egységgel, az 50 lóerõs teljesítménytöbblet pedig a megnövelt turbónyomásnak, a könnyített dugattyúknak, a módosított motorelektronikának és a mérgesebb kipufogórendszernek köszönhetõ. Az autó arculata is megváltozott a szériaváltozatéhoz képest, az agresszív lökhárítók és kötények, illetve az újonnan tervezett könnyûfém felnik mind-mind a sportosságot hivatottak hangsúlyozni. A gyártó még nem közölt adatokat a C30 R menetteljesítményeirõl, de valószínûsíthetõ, hogy az autó százas sprintje nem fog tovább tartani öt másodpercnél, végsebességének pedig az elektronika szabhat határt a szokásos 250 km/órás érték elérésekor.

A legrosszabb hír a Volvo C30 R-el kapcsolatban az, hogy az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási törvények miatt egyes források szerint nem kaphat zöld utat a szériagyártásra, így könnyen lehet, hogy csak egy prototípus marad. Mi minden esetre a másik tábornak szurkolunk és reméljük, hogy ez a modell nem esik a törvények áldozatául.