2024.03.29. - Auguszta

Ford Focus RS500

Ford Focus RS500
A Focus RS igazi sláger, így a Fordnál lehúznak róla még egy bõrt. Az RS500 persze csak a nevében emlékeztet az 1985 környékén bemutatott Sierra-alapú utcai versenygépre, illetve annyiban, hogy csak egy meghatározott példányszámkészült belõle.

Ütõsre sikeredett ez a kocsi

Amúgy lényegében egy széria Focus RS tiszta feketében, néhány béklyójától megfosztva.
A 2,5 literes, öthengeres turbómotor teljesítményét 350 lóerõre növelték, amihez nem is kellettek igazán nagy mechanikai változtatások, csupán nagyobb töltõlevegõ-hûtõ és légszûrõház, több üzemanyagot szállító benzinpumpa, illetve vastagabb csövekbõl összeállított kipufogórendszer. Emellett persze változtattak a motorelektronika és a turbóvezérlés paraméterein is. A többi részlethez azonban nem nyúltak: a karosszéria-elemek, a fékrendszer és a futómû is változatlan maradt, ez utóbbiakban bõven akad annyi tartalék, amennyi a megnövelt teljesítményhez kell. Az ötszázas valamivel jobban megy, mint a többi RS, 5,9 helyett 5,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, 12,2 alatt a 160 km/h-t, a végsebessége viszont 265 km/h, azaz csupán kettõvel több az RS-énél – nyilván ennyit enged meg a változatlanul hagyott váltó áttételezése.

A többi változás alapvetõen kozmetikai jellegû: az RS500-ast nagyrészt a 3M segítségével kifejlesztett matt fekete fólia takarja, de minden más is fekete a karosszérián. Ahol nincsen matt burkolat, például a hátsó légterelõn, a felniken vagy az elsõ légbeömlõ rácsain, ott fényes feketére festették. Az összkép akár egy lopakodóé – és ezzel el is érték, hogy az RS500 sokkal többnek tûnik, mint ami valójában.