2024.03.29. - Auguszta

Lotus Elise klón Volkswagen módra

Lotus Elise klón Volkswagen módra
Egy könnyû kétüléses roadster bevezetését tervezi a Volkswagen. A középmotoros, hátsókerékhajtású koncepcióváltozatát novemberben láthatjuk és ha minden jól megy, 2011-ben már a kereskedésekben is találkozhatunk vele.

A wolfsburgi autógyártó-óriás már régóta tervezgeti egy sportos kétüléses modell bevezetését annak érdekében, hogy még jobban kiteljesedhessen modellpalettája.
2018-ra igen nagyravágyó tervei vannak a németeknek, mégpedig évi öt millió autó eladása, aminek teljesítéséhez a Volkswagennek minden kategóriában ki kell aknáznia a lehetõségeket.

A gyártó legnagyobb hiányossága a sportos modellek terén van, hiszen egyetlen élményautója sincs, de most úgy néz ki, hogy megtörik a jég és zöld utat kaphat egy kétüléses roadster.

Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója elmondta, hogy a novemberben megrendezésre kerülõ Los Angeles-i Autószalonra tervezik a könnyû koncepciómodell leleplezését és ha pozitív fogadtatása lesz a kis roadsternek, már akár 2011-ben is bekerülhet a kereskedésekbe.

Az igazgató azt is elmondta, hogy a cégnél ez az ötödik próbálkozás egy ilyen jellegû modell építésével kapcsolatban, de ezek már valószínûleg a végleges tervek lesznek.

Az autó vonalait egyébként Walter da Silva tervezte, úgyhogy biztosak lehetünk abban, hogy formailag nem lesz félrelépés a középmotoros roadster. Alapfelépítésében leginkább a Lotus Elise-hez hasonlít, de a hírek szerint brit ellenlábasánál jóval barátságosabb összegért juthatnak majd hozzá a vásárlók.

A meghajtásról kizárólag négyhengeres turbós motorok fognak gondoskodni, benzines és gázolajos változatban egyaránt. Az 1,4 literes, 170 lóerõs TSI erõforrás mellett érdekes húzás a vadonatúj fejlesztésû 125 lóerõs, 1,6 literes dízel változat bevezetése, de a spórolós élménykeresõknek jó választás lehet a könnyû öngyulladós egység is.

A nyomatékos motorok - ahogy egy roadsterhez illik - természetesen a hátsó kerekeket fogják hajtani, az erõ pedig a hatgangos kézi, vagy a hétfokozatú DSG váltó segítségével juthat el a kerekekhez. A 170 lovas benzines már igen sportos menetteljesítményekkel ruházza majd fel az egy tonnánál is könnyebb kétülésest, mely a százas sprintet állítólag hét másodpercnél is hamarabb fogja abszolválni. Késõbb várható egy még erõsebb, 200 lóerõ körüli változat is, de errõl még erõsen hallgat a gyártó.