rss
  • Volkswagen Touran 2010-es frissités útán

  • Újra modellfrissítésen esett át a Volkswagen Touran, a kompakt egyterû új hûtõrácsot, elsõ lökhárítót és az aktuális, hatos Golffal elindított márkaarculatba illõ fényszórókat kapott. Négy éve volt már egy komolyabb ráncfelvarrása, akkor is új lámpákat. turbós-kompresszoros 1,4-es motorokat és DSG-váltókat kapott az autó. Most már hátul LED-esek lettek az új Sharanról koppintott lámpák, valamint felcsavaroztak a mérnökök egy új légterelõt, amely a kompakt egyterû aerodinamikai együtthatóját 0,32-rõl 0,29-re javította.

    Szintén a Golfból érkezett az új multifunkciós kormány, frissítették az anyagokat és az eddiginél több krómbetétet használtak. Új kialakításúak lettek az elsõ ülések fejtámlái, ennek köszönhetõen a hátul ülõk jobban látnak ki elõre.

    2010-ben megjelent a kínálatban a 105 lóerõs, 175 Nm nyomatékú 1,2 literes, turbós benzinmotor. Ennek fogyasztása 6,4 liter száz kilométeren, azonban Bluemotion-csomaggal (fékenergia visszatáplálással és start-stop rendszerrel) 5,9 literre csökken. A turbós-kompresszoros 140 és 170 lóerõs, 1,4-es TSI-t nem piszkálták. Maradt a két, 90 és 105 lóerõs 1,6-os, valamint a 140 és 170 lóerõs, kétliteres dízelmotor is.

    Dynamic Light Assist néven megjelent egy új rendszer, amely ügyel arra, hogy a fényszóró ne vakítsa el a szembejövõket. Egy kamera pásztázza az utat, és ha szembejövõ autót vagy motorost érzékel, akkor kinyíló ollóként húzza szét a két reflektor csóváját, hogy ne vakítsa el a másik jármû vezetõjét. Amikor már nagyon közel ér a szembejövõ, akkor egy pillanatra kikapcsolja a baloldali reflektort, utána pedig automatikusan visszaállítja a normál csóvát. Ennek egyszerûbb változata a Light Assist, amely csak a reflektor ki-be kapcsolását végzi automatikusan 60 km/óra felett.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Renault Twingoo RS és Clio RS Silverstone Edition

    2011-ben a Renault ismét egy különleges, limitált szériával kedveskedik leendõ ügyfeleinek: az aprócska Twingo RS133-ból, illetve a Clio RS200-ból készítette el a Silversone Edition modellpárost.

    Mellesleg pedig kell is a figyelem a vártnál kevésbé piacképes két tipusra: a Twingo az elõdjéhez képest kevesebb "bájjal" hódít, a Clio pedig már igencsak modellciklusa végéhez közeledik. De mint általában lenni szokott, a nálunknál gazdagabb országokban elkönyvelt siker a limitált széria.

  • Európa egyetlen csocso autója

    Pár jó barát összedugta a fejét és kitalálták, hogy valami különleges, egyedi dolgot kellene létrehozni. Nagyon sok ötlet került elõ, de ebbõl is a csocso autó terve ragadta meg legjobban mindenki fantáziáját. Az alapot egy Daihatsu Charade adta, amely egy komplett karosszéria átalakuláson eset át. Az egyedi megjelenést szolgálja a különleges airbrush, hifi rendszer, és természetesen a lényeg, az egyedileg átalakított csocso pálya, amelyet ebben az esetben egy amerikai focipályára mintáztak, egy magyar csapat az Eagles Amerikai Futball Team tiszteletére.

  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

    Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.

  • Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover

    Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover Formás terepjáró. Az igényes modell továbbá hibrid hajtáslánccal és számos finom aprósággal igyekszik elnyerni a szemlélők tetszését. Az autó sziluettje igen határozott, ráadásul a wolfsburgiaktól szokatlanul modern stíluselemekkel is ékeskedik. Tetszetős a hűtőmaszk, könnyeddé varázsolja az összképet az eső tetővonal, a bi-xenon fényszórók pedig ma már magától értetődőek ebben a kategóriában. Természetesen nem a praktikumról szól a négyüléses Cross Coupé, hanem amolyan stílusos, látványos mindennapi használati eszközként próbálja meg eladni magát.

  • A Saab 9X Air Concept komoly riválisa az Audi A3 és BMW 1-es sorozatnak

    Újabb tanulmányautóval készül a General Motors svéd márkája: a Saab a közelgõ Párizsi Autószalonon mutatja be az új, 9X Air Concept prototípusát. Néhány kiszivárgott fotó után a gyártó is bejelentette az újdonságot.

    Egy prezentáció diáiról készített fényképek szivárogtak ki, amelyen a Saab új tanulmányautója látható. Az elõadáson többek között a Chevrolet Cruze mutatkozott be az észak-amerikai újságírók számára, de a vetítõvásznon a Saab egyik új koncepcióautója is megjelent.

  • A Ford Mustang gyári versenyváltozatot dob piacra a FR500CJ-bõl

    A Ford Mustangból számos gyári versenyváltozat készült már, és most itt egy újabb, amelyet gyorsulási versenyzõknek szánnak.

    A detroiti gyártó a Mustang FR500 Cobra Jet révén a méregdrága, egyedi építésû gyorsulási versenyautóknak próbál megfizethetõbb konkurenciát teremteni. A SEMA Show-n - Észak-Amerika legnagyobb tuning-kiállításán - bemutatott jármû az NHRA Stock Eliminator kategóriájának szabályai szerint épült, azaz jelentõs részben a sorozatgyártású Mustangon alapul.

  • A MINI JCW World Championship 50 egyedi, Connaught Green fényezést kapott!

    Úgy tûnik, hogy a MINI igyekszik a lehetõ legjobban kiaknázni az ötvenedik születésnapi évfordulóját, hiszen a már bemutatott két sorozat mellé újabb limitált szériát dobnak piacra. A John Cooper Works modellek a lemezek alatt azonban nem változnak.

    A Mini idén ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját, amelynek örömére a márka elárasztja rajongót limitált szériákkal. Pár héttel ezelõtt, a MINI United fesztiválon mutatkozott be a Mayfair és a Camden, ám a Silverstone-ban leleplezett újdonságokat most még egy egyedi sorozat követi.

  • Bentley Continental GT - 2010-es modellfrissítés után

    Erõsebb lett a W12-es motor, változott a forma és kényelmesebb a belsõ tér kialakítása, de mégsem beszélhetünk többrõl egy alaposabb modellfrissítésnél.

    A GT volt az elsõ Bentley, amely már VW technikára épült, és egyben a gyártó valaha volt legnépszerûbb típusa. Volt olyan év, amikor Crewe-ben nem tudtak annyit gyártani, hogy kielégítsék az igényeket, ami több ezer autót jelentett évente. Hét év azonban még a luxusautók piacán is soknak számít, így mindenképp hozzá kellett nyúlni a típushoz, ha másért nem is, azért, hogy beletehessék a bemutatása óta általánossá vált mûszaki megoldásokat.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Hamarosan bemutatják az Audi RS6 Sedan-t

    Az Audi az októberi Párizsi Autószalonon mutatja be az RS6 Avant négyajtós limuzinváltozatát, melyet tesztelés közben már korábban sikerült elcsípni a kémfotósoknak.

    A szedánt az az 580 lóerõs 5,2 literes biturbó V10-es fogja hajtani, mely a kombit 4,6 másodperc alatt lövi ki 100, és 14,9 másodperc alatt 200 km/h-ra, úgyhogy a kisebb négyajtóstól még vadabb menetteljesítményre számíthatunk. Természetesen ehhez is jár a sportosra beállított quattro hajtás, és rendelhetõ hozzá kerámiafék.

  • 528 lóerős a Bentley GT V8

    528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

  • 150 darabos utolsó széria a Bentley-tõl

    Szép csendesen eljárt a Bentley Arnage felett is az idõ, ugyanis már tíz éve mutatták be az angol luxusautót. A modellt példás módon egy 150 darabos, Final Series névre keresztelt limitált szériával búcsúztatja a gyár.

    Az idei évben több évfordulót is ünnepel a Bentley, hiszen tíz éve mutatták be a márka zászlóshajóját, az Arnage-t, és ötvenedik születésnapját ünnepli a gyár híres 6,75 literes erõforrása. Most azonban leköszön az Arnage, amelyet méltó módon egy 150 darabos limitált szériával búcsúztatnak.

  • Genfben mutatkozik be az új Mazda6

    A Mazda6 frissített változata idén márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be. A modell új, továbbfejlesztett verziójának fogyasztása mérséklõdött, kevésbé terheli környezetét.

    A frissített Mazda6 tartja a Mazda új arculatát, amely az enyhén módosított elsõ és hátsó lámpatestekkel együtt sportosabb és markánsabb karaktert kölcsönöz a kocsinak. A frissített Mazda6 hat motorral választható majd, köztük a nagyteljesítményû, új, 2,0 literes DISI benzinmotorral, amelynek fogyasztása alacsonyabb, ill. károsanyag-kibocsátása is mérséklõdött a kétliteres elõdhöz képest.

  • BMW 6-os kupé - formás járgány

    A BMW Párizsban leplezte le a 6-os utódjának szánt kupét, de egyelõre azonban csak Concept 6 Coupénak hívják. A LED-ekkel világító 2+2 üléses kupé legkorábban 2011 elején jelenhet meg, az M6-osra pedig még egy évet kell majd várni.

    Mivel koncepcióról van szó, a BMW nem túl bõbeszédû a mûszaki adottságokkal kapcsolatban, a sajtóinformáció kicsit bõ lére eresztve azt önti szavakba, ami a képeken látszik, mindezt olyan maszlagokkal megtoldva, mint "a 6-os kupé a vezetés élvezetének kifejezése", és hasonlók.

  • Clubman S - egy tuningolt Mini Cooper

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ 2011-ben.

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ, mégpedig elkészítette a Mini Cooper Clubman S sportos változatát, amely a Streetworker nevet kapta.

    Egyedi Streetec gátlókat kapott a Streetworker, amely lehetõvé teszi, hogy igény szerint 60 mm-el csökkentse vagy a gyári állapothoz képest 40 mm-el emelje a hasmagasságot.