rss
  • Volkswagen Touran 2010-es frissités útán

  • Újra modellfrissítésen esett át a Volkswagen Touran, a kompakt egyterû új hûtõrácsot, elsõ lökhárítót és az aktuális, hatos Golffal elindított márkaarculatba illõ fényszórókat kapott. Négy éve volt már egy komolyabb ráncfelvarrása, akkor is új lámpákat. turbós-kompresszoros 1,4-es motorokat és DSG-váltókat kapott az autó. Most már hátul LED-esek lettek az új Sharanról koppintott lámpák, valamint felcsavaroztak a mérnökök egy új légterelõt, amely a kompakt egyterû aerodinamikai együtthatóját 0,32-rõl 0,29-re javította.

    Szintén a Golfból érkezett az új multifunkciós kormány, frissítették az anyagokat és az eddiginél több krómbetétet használtak. Új kialakításúak lettek az elsõ ülések fejtámlái, ennek köszönhetõen a hátul ülõk jobban látnak ki elõre.

    2010-ben megjelent a kínálatban a 105 lóerõs, 175 Nm nyomatékú 1,2 literes, turbós benzinmotor. Ennek fogyasztása 6,4 liter száz kilométeren, azonban Bluemotion-csomaggal (fékenergia visszatáplálással és start-stop rendszerrel) 5,9 literre csökken. A turbós-kompresszoros 140 és 170 lóerõs, 1,4-es TSI-t nem piszkálták. Maradt a két, 90 és 105 lóerõs 1,6-os, valamint a 140 és 170 lóerõs, kétliteres dízelmotor is.

    Dynamic Light Assist néven megjelent egy új rendszer, amely ügyel arra, hogy a fényszóró ne vakítsa el a szembejövõket. Egy kamera pásztázza az utat, és ha szembejövõ autót vagy motorost érzékel, akkor kinyíló ollóként húzza szét a két reflektor csóváját, hogy ne vakítsa el a másik jármû vezetõjét. Amikor már nagyon közel ér a szembejövõ, akkor egy pillanatra kikapcsolja a baloldali reflektort, utána pedig automatikusan visszaállítja a normál csóvát. Ennek egyszerûbb változata a Light Assist, amely csak a reflektor ki-be kapcsolását végzi automatikusan 60 km/óra felett.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Thalia második generációja

    A Thalia második generációját néhány napon belül bemutatják Moszkvában.

    Az új formatervnek már nincs köze a Clio II-éhez, de az a gyanúnk, a bevált alapokat megtartották, legalábbis erre utal, hogy a Thalia rémes, púpos hátulja lényegében megmaradt, anyi különbséggel, hogy a púp oldalán kialakítottak két apró, harmadik oldalablakot.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Ha Föld napja, akkor Elektromobil verseny

    A gyorsulási futam bajnokaként az egyetemi csapatok közül a Debreceni Egyetem EEFM TEAM elektromobilja, míg a középiskolások kategóriájában a miskolci Andrássy Gyula Szakközépiskola GÉPace csapatának járgánya futotta a legjobb idõt.

    A mûszaki megoldás alapján a kecskeméti GAMF egyetem hallgatói közül verbuválódott LECSÓ nevû csapat kreációját díjazta elsõ helyezéssel a zsûri, míg a Miskolci Egyetem GÉPÉSZ CAR csapat hallgatói büszkélkedhetnek a legdizájnosabb autóval a közönség szavazatai alapján.

  • Land Rover Discovery Armoured - golyó- és gránátálló kivitelben

    Messzirõl nem is látszik az eltérés, pedig ez egy valódi tank, golyó- és gránátálló kivitelben.

    Golyó- és gránátálló terepjáró.

    A Land Rover már a Discoveryt is kínálja Armoured, azaz páncélozott kivitelben, ami elsõsorban akkor jó, ha valaki nem csak a golyókat, de a feltûnést is kerülné. Az új 2010-es változaton persze csak közelebbrõl látszik, hogy valami nem stimmel – elsõsorban az ablakok pereménél feltûnõek a három ujjnyi vastag golyóálló üvegek.

  • Audi e-tron – második menet

    A detroiti Audi e-tron tanulmány az Audi korábban bemutatott elektromos autójának továbbfejlesztett változata

    2010 elsõ jelentõs autókiállításán az Audi tisztán elektromos hajtású kompakt sportautó koncepcióját állította ki. A detroiti Audi e-tron tanulmány (3,93 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,22 méter magas kétüléses) néhány hónappal az Audi e-tron Frankfurtban, a 2009-es IAA alkalmával tartott világpremierjét követõen, a négykarikás márka második elektromos koncepciómodelljeként mutatkozhatott be.

  • 426 lóerõvel érkezik a legújabb Chevrolet Camaro!

    A General Motors a korábbi hírekkel ellentétben mégsem mondott le a nyitott tetejû Camaro fejlesztésérõl, ugyanis a vállalat szóvivõje szerint csak átütemezték az autó bemutatását, így a Ford Mustang kabrió változata 2011-ben kap komoly konkurenciát.

    A Ford Mustang és a Dodge Challenger ellenfelének szánt Chevrolet Camaro hatalmas sikernek örvend, amit kitûnõen mutat, hogy a General Motors kanadai gyárában, ahol az autó összeszerelése folyik, túlórákat kellett beiktatni a kereslet zökkenõmentes kielégítése érdekében.

  • Saab 9-3 2011 - frissitett széria

    A Saab 2011 februárában bemutatta a megújult 9-3-as sorozatot. A felfrissített külsõvel, valamint módosított belsõvel készülõ modellekbe erõsebb, takarékosabb motorok kerülnek.

    Látszólag csak a lökhárítót rajzolták át a modellfrissítés során a svéd gyárban, de a hûtõmaszk és a fényszórók is mások. Utóbbi átvette az új 9-5-ösnél alkalmazott "jégtömb" megoldást, azaz, hogy nappal kék/zöld árnyalatú a lámpa. A hûtõmaszkon pedig kicsit hangsúlyosabb a Saab felirat. Hátul szintén az emblémával babráltak kicsit, illetve a lépcsõs hátú változatok légterelõvel is gazdagodnak.

  • Hyundai RB - hasonló, mint az Accent

    Moszkvában 2010. augusztusában leplezték le a négyajtós tanulmányt, amely alighanem az Accent megfelelõje lesz Európában.

    Az RB egyelõre tanulmányautó státusban van, de nincs rajta semmi, ami miatt ne kerülhetne akár holnaptól gyártásba.

    A karosszéria nagyrészben azonos az Accent, illetve Verna néven már bemutatott szedánéval, csak az elejét alakították át, méghozzá az európai piacon kapható Hyundai modellek stílusában.

  • Egyedi Fiat 500-as Kínának

    Kínai motívumokkal tarkított 500-asokkal alkot kulturális hidat Olaszország és Kína között a Fiat.

    Mutatós darab.

    2011 Július 12-én, azaz pontosan egy évvel azután, hogy az Egyesült Államokba megérkezett az elsõ ötszáz darabos Fiat 500-as kontingens, Lorenzo Sistino, a Fiat nemzetközi mûveleteinek alelnöke bemutatta az öt fiatal kínai tervezõ által megálmodott mintákkal díszített, kizárólag a kínai piacra szánt, ezúttal csak száz darabos Fiat 500 First Edition sorozatot.

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi - a 2010-es modell

    Már nem egy dél-koreai gépkocsigyártó esetében (nem mintha olyan sok lenne, de kettõ biztosan) felvetõdött, hogy ezek a mostani, 2010 derekán forgalmazott autók bizony már nem azok a gyerekbetegségekkel küzdõ, olcsóbb és igénytelenebb anyagokból összetákolt, alapvetõen a nagy, leginkább presztízsmárkákat majmoló kreálmányok, amelyektõl az embert kirázta a hideg.

    Pedig akkor is volt már viszonyítási alap, hiszen nem beszélünk negyed századdal ezelõtti idõkrõl, jó, ha 10-12 évvel korábbra tekintünk csak vissza.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • Új, összkerékhajtású MINI a menõ

    A Mini már régóta bejelentette, hogy egy összkerékhajtású szabadidõautó piacra kerülésére számíthatunk, melynek alapja a Clubman változat lesz.

    A bajor tulajdonú gyártó a Párizsi Autószalonra elhozza az újdonság koncepcióváltozatát.

    Úgy tûnik, hogy a MINI-nél tényleg nem vicceltek, amikor kijelentették, hogy nemsokára egy, az alapmodellhez képest megemelt és jelentõsen átalakított szabadidõautót szeretnének piacra dobni.

  • A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé az 599XX-rõl

    A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé a gyártó legfejlettebb technikáját prezentáló 599XX-rõl. A kifejezetten versenypályára tervezett autó 700 lóerõs, és 7 másodpercet vert az Enzóra a márka fioranói tesztpályáján.

    Az olasz márka a Genfi Autószalonon mutatta be az FXX utódának számító 599XX-et, amelyrõl végre újabb fotókat láthatunk.

    A kizárólag versenypályán használható kocsi elképesztõen gyors, a középmotoros FXX-nél például mindössze egy másodperccel volt lassabb a versenypályán.

  • Terepkivitel a VW Polóból

    Nemcsak a sportos Polóra vágyóknak kedveskedik idén tavasszal a Volkswagen, de azoknak is, akik inkább terepjárószerûséget faragnának a kisautóból. Elkészült a Cross Polo.

    Nem újdonság a szabadidõ-autó a Polo sorozatból.

    Korábbi modellekbõl Fun, illetve Cross néven már készült ilyen. Ahogy akkor, ezúttal is csak látványról van szó, négykerék-hajtást ezúttal sem kap a kisautó.

  • A B2-es lopakodó

    A lopakodó repülõgép olyan repülõgép, amelyet úgy terveztek meg, hogy elnyelje / eltérítse a radarsugarakat. Ezek a gépek nem láthatatlanok a radar számára, hanem nehezebb õket észlelni radarral.

    A lopakodó technológia alkalmazásának célja az, hogy a repülõgép még azelõtt, vagy akár a nélkül támadhasson, hogy az ellenség észlelné. Bár sokan az SR-71A Blackbirdöt tartják az elsõ valódi lopakodó repülõgépnek, igazából az F-117 Nighthawk tekinthetõ annak.