Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.
Az 599 GTO erõforrása az 599XX-tõl jön, de a legális utcai használathoz jó néhány dolgot módosítottak rajta. Immár teljesíti az Euro 5-ös kibocsátási normát is. A 65 fokos hengerszögû V12-es hajtómû 8250-es fordulaton adja le 670 lovas csúcsteljesítményét, 620 Nm-es nyomatékát pedig 6500-as fordulatszámon szolgáltatja. F1 stílusú váltómûvet kapcsoltak hozzá, amely többszörös fokozat-visszakapcsolásra és 60 milliszekundumos kapcsolási idõkre képes. Az 599 GTO speciális futómûvet és F1-Trac menetstabilizáló rendszert kapott, melyek úgy mûködnek együtt, hogy a lehetõ legnagyobb vezetési élményt biztosítsák.
A 4,7 méter hosszú GTO karosszériáját a Forma 1-ben szerzett tapasztalatok felhasználásával alakították ki; a különféle aerodinamikai megoldásoknak köszönhetõen 200 km/óránál 144 kilogramm leszorító erõt termel az autó. A 20 colos felnik mögött új fejlesztésû kerámia fékrendszer dolgozik, elöl 398 x 38 mm-es, hátul 360 x 32 mm-es tárcsákkal. Az 599 GTO 32,5 méter alatt nullára képes fékezni 100 km/óráról.
Újdonság a Racing manettino kapcsoló, amely különbözõ sportos és pályaversenyzésre alkalmas beállítások közötti válogatást tesz lehetõvé. A kipörgésgátló kikapcsolható. Új funkció a Virtual Race Engineer, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetõt a jármû menetteljesítményeirõl.