Az õsbemutatóról ugyan hiányzott az A8-as sofõrös változata, az A8L, de az Audi nem várhatott sokat a leleplezésével, nehogy a szintén vadiúj hetes BMW elorozza a potenciális vásárlókat. Az alapmodell karosszériájába 130 millimétert toldottak be középtájon, így a tengelytáv 3,122 méterre nõtt, az autó teljes hossza pedig 5,267 méter lett.
Korábban sokan azt jósolták, hogy az Audi lemond a komplikált és nehéz W12-es motorról egy könnyebb V8-as vagy V10-es kedvéért, de a presztízshez annyira hozzánõtt a tizenkét henger, hogy az audisok is a nagy motor felújítása mellett döntöttek. Az új változat hengerûrtartalmát 6,3 literre, a teljesítményét 500 lóerõre, a csúcsnyomatékát 625 Nm-re emelték, így teljesítményben is felveheti a versenyt a konkurensek hasonló motorjaihoz. Ráadásul a váltófokozat-versenyben is az élre áll az Audi, holtversenyben a BMW-vel és a Lexusszal nyolcsebességes automatát kínál. Az alumíniumkarosszéria egyensúlyának persze nem tesz igazán jót a 247 kilogrammos motor az elsõ tengely elõtt, nem is kerül be a rövidebb karosszériába.