rss
  • Mercedes CLS kombi

  • Pekingben mutatjatta be a Mercedes az új CLS Shooting Brake tanulmányát, amelynek formavilága nem fog változni a szériaváltozat premierjéig. A Shooting Brake 'puha orrnak' nevezett eleje a közel végleges új márkaarculatot vetíti elõre, motorja 3,5 literes V6-os, amely egy új fejlesztésû generáció elõfutára. Csúcsteljesítménye 310 lóerõ, legnagyobb nyomatéka pedig 370 Nm. Teljesen LED-esek a fényszórók, összesen 71 diódából állnak össze, a Mercedes szerint a dinamikus egység pontosan ugyanazt képes nyújtani, mint a hagyományos fényszórók.

    Beépítették az Intelligent Light System névre keresztelt megoldást, amelyet hagyományos bi-xenon fényszórókkal már teszteltek a németek: öt különbözõ funkciót, országúti, autópályás, fejlett ködlámpás és aktív kanyar és kanyarodási fényeket kínál.

    Formailag lágyan ívelõ tetõvonalat és keret nélküli ajtókat kínál a tanulmány, amelytõl egyszerre lesz sportos és elegáns. Négyüléses, luxusjellegû kialakítással készült az utastér, az autót az Audi A7 és a BMW 5 GT ellenfelének szánja a Mercedes.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Carstyling tuning show 2010 összefoglaló

    Több mint 20 ezren látogattak ki a Hungexpóra, ahol az ország legnagyobb autókiállítása várta az érdeklõdõket: a Carstyling Tuning Show-t 2010-ben negyedszerre rendezték meg. Az autósportok szezonnyitójaként aposztrofált három napos bemutatón közel 400 - mintegy 300 hazai és 100 nemzetközi porondról érkezett - tuningolt, átépített autócsodáé volt a fõszerep.

    Olyan ritkaságok is felbukkantak, mint a Tolvajtempó címû filmbõl megismert Eleanor. Külön érdekesség volt idén a három napig zajló tuningautó-építés: a felturbózott 1.6-os Golfot egy szerencsés vendég haza is vihette.

  • Citadine - kisautó a Dacia-tól

    A legolcsóbb Fiat Panda változatok versenytársa lehet a Citadine néven emlegetett újdonság.

    A Dacia filozófiának megfelelõen kipróbált – mondhatni levetett – alkatrészekbõl állítják össze, de árban alávág az egész piacnak.

    Úgy hallani, az A szegmensbe sorolható modell alapját a Twingo – azaz ezen keresztül a Clio második generációja – adja majd, azaz a Daciánál él túl az öreg, de egyszerû, és minimális költséggel gyártható platform.

  • 7,8 litert fogyaszt a GMC legújabb SUV-ja!

    Tovább folytatódik a downsizing a tengerentúlon, hiszen a GMC legújabb SUV-ja, a Terrain már 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses motorral is elérhetõ, amely így ECO üzemmódban vegyes használatban mindössze 7,8 litert fogyaszt.

    A General Motors SUV-kat, pick-upokat és kisteherautókat forgalmazó márkája, a GMC talán még az anyacégnél is nagyobb bajban van. A gazdasági válság beköszönte óta ugyanis ezeknek a jellemzõen V8-as benzinessel szerelt modellek nagy része jóval kevésbé fogy, amit a vezetõk is észrevettek, így legújabb modelljükkel lefelé terjeszkednek, mind méretben, mind fogyasztásban.

  • Nissan Murano 2,5 dci - 190 lóerõs motorral

    Nem tudni, hogy a Nissan miért választotta luxus-terepjárójának ezt a nevet.

    Velencétõl olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtõl, a tûzvészhez sincs sok köze, hacsak nem próbáljuk ráerõltetni, hogy legalább annyira forró, mint egy üveghuta. Igazság szerint azonban nem az. A Muranot eredetileg Amerikába szánták Nissanék, idehaza csak elvétve lehetett látni belõle a korai példányokból. Most viszont nálunk is próbálja megvetni a kerekét a tengerentúliaknak mintázott SUV.

  • Volkswagen Passat 1.9 TDI BlueMotion

    Bolygónk megmentése manapság valódi slágertémának számít, gomba módra szaporodnak az ilyen-olyan környezetkímélõ jármûvek. A Volkswagennél például egy adott modell legtakarékosabb változata ezentúl a BlueMotion jelzést viseli. A BlueMotion elnevezés kissé megtévesztõ. Egyeseknek például rögtön a nitorgén-oxidok kibocsátását csökkentõ AdBlue adalékanyag ugrik be. Pedig a kettõnek semmi köze egymáshoz, egyik öko-VW sem használ ilyet.

  • 2010-es frissítésen esett át a Volkswagen Caddy

    Modellfrissítésen esett át a Volkswagen Caddy, amely a külsõ mellett némileg az utastérben is megváltozott. A látható módosítások mellett a lemezek alatt is felfrissül a német újdonság, a koros dízel egységek helyét ugyanis korszerûbb és takarékosabb változatok veszik át, ami pedig a benzines vonalat illeti, szeptembertõl az 1.2 literes TSI-vel is rendelhetjük a Caddy-t. A Caddy volt talán az utolsó láncszem, amelynek formaterve még nem igazodott a Volkswagen aktuális márkaarculatába, most azonban orvosolták a problémát Wolfsburgban, és bemutatták az autó modellfrissített változatát.

  • Infiniti M - könnyített kasztnival

    A 2010-es Párizsi Autószalonnal egy idõben Budapesten is bemutatták az Infiniti M modellt. A nem mindennapi szépségû autóról a szimbolikus leplet egy pazar táncshow során rántották le. A lopakodó ragadozó, a sivatag dûnéi és az óceán hullámainak motívumait magán hordozó M megalkotásánál az önmegvalósítás és a sportos elegancia elérése volt a tervezõk célja. 2010-ben épp 22. születésnapját ünneplõ Gablini cégcsoport – az Infiniti kizárólagos hazai forgalmazója - vezetõje, Gablini Gábor büszkén adta át az újságíróknak az E-szegmens csillogva-villogva begördülõ „újszülöttjét”.

  • 5,9 liter fogyaszt az új Scorpion

    A texasi Ronn Motors tervezte a képeken látható Scorpion nevû modellt, melynek benzinnel és hidrogénnel hajtott motorja elképesztõ teljesítményre képes, hihetetlenül alacsony fogyasztás mellett.

    A Ronn Motors mérnökei egy Acura TL 3,5 literes hathengeresét vették alapul a Scorpion hajtásához. A motorra két turbót és egy intercoolert csavaroztak, így sikerült elérni a közel félezer lóerõt, de az igazi okosság az üzemanyagrendszerben található.

  • Cápásodott az 5-ös BMW

    Majdnem minden érzékszervünkkel megismertük, vezetni azonban nem vezettük a teljesen megújult BMW 5-öst. A kiállított két tesztautó motorjának sem hallhattuk a hangját, igaz a sajtócédén mp3-ban meghallgattuk, hogy is szól az új 530d, illetve az 535i.

    A cápásodó orr, a kupészerû tetõvonal és a hosszú, érzékien domborított motorháztetõ a típus 38 éves tradíciójának ötvözete, az elsõ generációs ötös 1972-ben készült el (E12).A mostani, immár a hatodik.

  • A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron

    A világ egyik legdrágább, legerõsebb és leggyorsabb szériaautója, a Bugatti Veyron sok embert megihletett már, így számos egyedi darabot készítettek már a dúsgazdag vásárlóknak.

    A legújabb darab azonban meghökkentõbb az eddigieknél, ám nem is használati tárgynak szánták: az Olaf Nicolai által készített. A méretre szabott tükörpanelekkel borított Veyron egy igazi mûtárgy, mely a Wolfsburgi Volkswagen-élménypark, az Autostadt Premium Clubhouse pavilonjának egyik termét díszíti.

  • 530 lóerõs az új brit sportautó az AF10

    Az Arash a 2006-os Londoni Autószalonon jelentkezett az AF10 akkor még korai koncepciójával. Azóta a formaterv és a technika is jelentõs változásokon esett át, ám a cég most megerõsítette, hogy elkészültek a szériaváltozattal.

    Az autó sziluettje nagyon hasonlít a Ferrari Enzoéra, pedig a két autó nagyon nem egy ligában versenyzik, persze ez csak vevõk pénztárcájára vonatkozik.

  • Új autót épít a Ferrari

    Búcsút mondanak a Forma-1-ben idén szerepelt F2007 kocsinak. - Teljesen új autó lesz, bár a szabályok miatt radikális változtatásokra nincs lehetõség - mondta Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. - Az autó eleje más lesz, és az oldalszekrények alakja szintén. A szárny is megváltozik. A barcelonai és jerezi tesztek pozitívak voltak, négy versenytávot szimuláltunk gond nélkül. Új elemek kerülnek majd a felfüggesztésbe és még gyorsabb sebességváltónk lesz - sorolta Costa.

  • Earthrace - mit is tud ez a motorcsónak?

    Az Earthrace egy háromtestû motorcsónak, amely képes átfúródni a hullámokon. A Calibre Boats cég építette 1,25 millió dollárért az új-zélandi Aucklandben, hogy megdöntsék a Föld körüli, biodízellel hajtott motorcsónakázás gyorsasági rekordját. A hajótest vázát szendvics-szerûen építették fel. A külsõ réteg külsõ oldala 3 réteg karbonból, 1 réteg kevlárból és 1 réteg üvegszálból készült, a belsõ oldala 3 réteg karbonból. Ezek zárják körbe a belsõ, 40 milliméteres hab magot. A karbon erõssé ugyanakkor könnyûvé teszi a hajót, míg a kevlár kitûnõen ellenáll az ütközéseknek.

  • Hummer HX tanulmány Detroitban

    A nemsokára kezdõdõ észak-amerikai kiállításon lehet majd megcsodálni a Hummer legújabb koncepcióautóját. A HX sokkal kisebb, mint a széria Hummerek, különlegességei a levehetõ tetõelemek és ajtók. A mindössze 4,34 méter hosszú HX a Hummer belépõ modellje lehetne, ha egyszer gyártásban vennék. Formaterve alapján könnyû beilleszteni a márka több modellje közé, ugyanis a jellegzetes hûtõmaszk, a két métert meghaladó szélesség, a gömbölyûséget még hírbõl sem ismerõ lemezek, és a függõleges szélvédõ is Hummer jellegzetességnek számít.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.