Az utastér egyértelmûen komfort- és luxusorientált, ugyanakkor a Subaru nem gyõzi hangsúlyozni, hogy a jó minõség és a rengeteg beépített kényelmi berendezés ellenére funkcionális. Különösen a mûszerfalon és a középkonzolon tetten érhetõ a különös gonddal tervezett felhasználó-barát kialakítás, ugyanakkor a több színben rendelhetõ utastér kellõen otthonos is. Szinte minden mai technikai vívmány elérhetõ az Outbackben, választható érintõképernyõs, színes navigáció (DVD-alapú vagy McIntosh), többzónás automata klíma, kulcsnélküli indítás, zárás és nyitás, vagyis minden, mi szem-szájnak ingere. A csomagtartó 526 literes és egészen 1677 literesre bõvíthetõ.
A leggyengébb erõforrás az új, 150 lóerõs dízelmotor, ami a Subaru hagyományainak megfelelõen szintén boxer. A 2 literes common-rail egység nemcsak rendkívül kiegyensúlyozott járású, de 1800-as fordulattól egészen 2400-ig 350 Nm nyomatékot kínál a vezetõ számára. Így a 6,4 literes átlag ellenére is dinamikusan mozog az Outback, jól gyorsul - gyári adat 0-100 km/h-ra 9,7 másodperc, végsebesség 195 km/h) és megfelelõen rugalmas. Ráadásul széria a részecskeszûrõ benne, így simán teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát. A két benzinmotor nem is tud vele versenyre kelni takarékosság terén, cserében egy kicsit fürgébbek - kivételt csak a gyengébb automata változat jelent.
A nagy hathengeres erõforrás különösen fürge, az ötfokozatú automatával is 7,5 másodperc alatt éri el álló helyzetbõl a 100 km/h-t, végsebessége 232 km/h. Mindenképpen említést érdemel még a köztes erõforráshoz kapcsolt CVT „Lineatronic" váltó, amely a fokozatmentes váltók új generációját képviseli, és a legújabb trendnek megfelelõen manuálisan is használható.
Temészetesen mindegyik modellhez szimmetrikus összkerékhajtás jár, a Subaru már 1972 óta csiszolgatja, tökéletesíti ezt a rendszert. Mivel az erõ egyszerûen és közvetlenül jut el mind a négy kerékhez, és mind a négy kerék folyamatosan hajt, ezért kivételesen nagyfokú tapadást, átvitt értelemben magabiztosságot garantál. S mivel a boxermotor laposabb, és mélyebben van az autóban a hagyományos társainál, az egész jármû tömegközéppontja is alacsonyabbra kerül, javítva az úttartást és az ívmeneti jellemzõket. Ezen felül minden Outbackben széria a VDC, vagyis a Jármûdinamikai vezérlõrendszer, amely érzékelõk sokaságával figyeli és elemzi, hogy az autó a vezetõ által kijelölt íven halad-e. Amennyiben a Subaru a stabilitási képességeinek határához közelít, az AWD-rendszer úgy szabályozza a nyomatékelosztást, a vezérlõrendszer pedig a motor- és a fékteljesítményt, hogy a kocsi a kijelölt íven maradjon.