2024.04.23. - Béla

Chevrolet Orlando 2010

Chevrolet Orlando 2010
Az Orlando a kompakt Cruzes szedánon alapul, ám 75 mm-rel megnyújtották a tengelytávját (2760 mm), továbbá az elsõ-, hátsó nyomtáv is nõtt 40, illetve 30 mm-rel, amelynek köszönhetõen az Orlando személy- és teherszállító-kapacitása az egyik legjobb az osztályában.

Teljes értékû hétüléses kocsi, a lábtér a második és a harmadik sorban egyaránt elfogadható, 950, illetve 753 mm. Ráadásul a padló hátrafelé emelkedik, ezért mindenki jól kilát az autóból, még a gyerekek is.
Az üléstámlák strapabíró fém hátlapját pedig teljesen le lehet hajtani, így sík rakodófelület jön létre. Mivel a második sor 60/40 arányban osztott, a harmadik pedig 50/50-ben, sokféle elrendezés lehetséges. Ha a poggyász szállítása a lényeg, gyorsan hatalmas raktér alakítható ki.

Belül, akárcsak a Spark és a Cruze, az Orlando is a Chevrolet kettõs vezetõhely designját alkalmazza, a középkonzolból kétfelé kinövõ szemcsézett szürke mûszerfallal. A felszerelés megfelel a családok igényeinek, meg azokénak, akik sokféle szórakoztató-tájékoztató és navigációs opciót kívánnak. Rakodóhelyek vannak végig a tetõ középvonalában, amelyhez a hátul ülõk is jól hozzáférnek. Személyes zenehordozót és MP3 lejátszót a középkonzol mélyedésébe lehet tenni, ahol USB és AUX csatlakozó is van. További tárolókat találni a padlókonzolon, a középsõ üléssori kartámlában és a hátsó lábtér padlója alatt.

Családbarát felépítése mellett - nagy tengelytáv, magas felépítés, emelkedõ padló, könnyû beszállás - az autó különösen dinamikusan megy, persze nem a Camaróhoz képest, erõteljes motorházteteje alatt a Chevrolet legújabb generációs 2 literes turbódízelje rejtõzik. A common-rail erõforrás csúcsteljesítménye 150 lóerõ, legnagyobb nyomatéka pedig 320 Nm. Nemcsak keveset fogyaszt, hanem a kiszélesített nyomtávjának hála, kezesen is viselkedik, csak remélni lehet, hogy hozza a Mustang-evõ formáját.