2024.04.25. - Márk

Maybach Zeppelin 2010

Maybach Zeppelin 2010
A Maybach nagyobb, erõsebb és kényelmesebb, mint a brit vetélytársak, de ez sem volt elég: Németországon kívül nagyon hiányzott egy igazán jól csengõ név – mondjuk amilyen a Mercedesé. Így a méregdrága autók nem fogytak igazán, és ebbõl kifolyólag a paletta fejlesztésére sem maradt pénz. Nem tudni, hogy a Daimler miért döntött az 57-es és a 62-es átalakítása mellett – ennél azért több kéne, hogy új életet leheljenek a márkába, mondjuk még legalább egy másik modell, és a jelenlegiek leváltása – de egy átlagos modellfrissítésnél 2010-ben sem telt többre.
A legfeltûnõbb változás a vaskosabb keretû hûtõmaszk, amely frissebb benyomást kéne keltsen, de ez nem jött össze. A lényegen az új rács persze nem sokat változtat – a többségnek eddig sem mondott sokat a Maybach-arc. Belül elsõsorban az elektronikus berendezéseket cserélték korszerûbbre: lett 19 hüvelykes kijelzõ, az újabb lemezformátumokat is olvasó DVD lejátszó, Bluetooth rádió és 21 hangszórós Bose hifi – ezekre mindenképp szükség volt, hogy a Maybach ne látsszék elavultnak régimódi elektronikája miatt.

A motorokhoz alig nyúltak: csak az S változat lett erõsebb, 612 helyett 630 lovas, de itt sem a teljesítmény növelése volt az egyetlen cél. A fogyasztást is visszafogták egy kicsivel, így vegyes ciklusban 16,4 helyett már csupán 15,8 liter benzin fogy 100 kilométeren, persze alig simogatva a gázpedált. Ezen kívül az új motor már teljesíti az Euro5 normát is.