2024.04.16. - Csongor

Hátsókerekes Audi az MTM-tõl

Hátsókerekes Audi az MTM-tõl
A közelmúltból (2010 év elején) egy olyan eset említhetõ, amikor egy összkerékhajtású gépet hátsókerekessé alakítottak át: a Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni ilyen volt. A Motoren Technik Mayer (MTM) most ismét elkövette ezt, de egy Audi R8 sportkocsin. A GT3-2 560 lóerõs, 3,9 másodperc alatt sprintel százra és a megfelelõ helyen, hátul kapar.

Az MTM természetesen nem csupán az elsõ hajtást választotta le, hanem a hátsó tengelyre beszerelt egy korlátozottan önzáró differenciálmûvet.
A kocsi alá profi állítható felfüggesztést installált, javított a fékrendszer teljesítményén és karbonszálas aerodinamikai elemekkel. Konkrétan az elsõ spoiler, küszöbök és hátsó szárny tette stabilabbá az autót. A felniket ultrakönnyû, 20 hüvelykes kovácsolt darabok váltották.

A 4,2 literes erõforrásra egy kompresszor költözött és a finomhangolást követõen 140 lóerõvel magasabb teljesítményt mutatott a próbapados mérés. Az MTM GT3-2 most már 560 lóerõt és 580 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. A nulla-százas gyorsulás 3,9 másodpercet vesz igénybe, mint a széria V10-es modell esetében, a végsebesség pedig 317 km/óra.