rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Pioneer HUMMA 2010/1 - 150db, ennyivel küldte a zenét a leghangosabb

  • 2010-ben Zalaegerszegen, a Media Markt parkolójában került megrendezésre a Pioneer - HUMMA Magyar Autóhifi Bajnokság 2010-es elsõ fordulója. A helyszín és az elõre jósolt idõjárás azonban számos versenyzõt távol tartott az indulástól és a részvételtõl.

    Az elõre várt - nevezett - létszám töredéke jött csak el Zalaegerszegre, ami egyfelõl érthetõ - anyagi - okokkal magyarázható, hisz egyeseknek több, mint 600 km-ert - és 5-6 órát - kell utazni azért, hogy részt vehessenek a megmérettetésen! Mindez pedig nem csak idõben, de pénzben sem kevés.

    De nyilván volt, akit még ez sem tántorított volna vissza, ám az elõre beharangozott felhõszakadással együtt már tényleg csak a legfanatikusabbak - vagy a közelben lakók gondolkoztak abban, hogy a szombati napjukat az autó hi-finek szentelik!

    Az esõs nap nem csak a versenyezõk számát felezte meg, hanem a nézelõdõkét is! Ennek ellenére a különösebb panasz még talán az idõjárásra sem lehetett, hisz gyakorlatilag délután háromig csak szemerkélt, az igazi özönvíz csak ezután érkezett meg. Addig viszont rendben lezajlott a hangnyomásverseny, melyre a régi motorosok többsége most még nagyobb krafttal érkezett!

    Végül a leghangosabb ismét Markó Zsolt volt, aki 150dB-ig jutott, de közelében már ott loholnak az trónkövetelõk, akik minden bizonnyal még sokat fognak fejlõdni a következõ versenyek folyamán! A jó hangulat tehát nem maradhatott el, amit mi sem bizonyított jobban, mint hogy a profi versenyzõk után egy kis ingyenes mérésre is sor került, ahol teljesen amatõrök (lásd Mercedes-es hölgy) tekerték a torzítás sokszorosáig a hangerõt autórádiójukon!

    A hangminõség megszállottjainak pedig egyáltalán nem lehetett okuk panaszra, mivel fedett területen, nyugodt, csendes környezetben történhetett meg a hallgatózás és pontozás! Bár mindössze fél tucat versenyzõ jött el az elsõ fordulóra, pontosan a körülményeknek köszönhetõen talán még több idõ maradt arra, hogy alaposan átbeszéljék a bírákkal a rendszerben rejlõ potenciálokat, és hiányosságokat, melyeket könnyen pontra lehet majd váltani a következõ fordulón!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az utcán is repeszthetünk a McLaren új sportautójával a P11-gyel

    A közúti autók fejlesztése terén különválnak a Mercedes és a McLaren útjai, így a brit forma-1-es istálló egyedül fejleszti új utcai modelljét.

    Az autó formatervét a Fiat egykori fõtervezõje álmodja meg, míg a gyorsaságról a Mercedes V8-as motorja gondoskodik.

    Hamarosan befejezõdik a McLaren-Mercedes SLR gyártása, és külön utakon folytatják az utcai autók fejlesztését.

  • Hivatalosan is bemutatták a Megane RS-t!

    Hivatalosan is bemutatták Genfben a Renault legújabb sportmodelljét, a Megane RS-t.

    Az eddigi legerõsebb Megane egy kétliteres, négyhengeres turbós erõforrást kap, melynek 250 lóereje 20-szal múlja felül az eddigi R26.R modellét.

    Genfben járhatott csodájára a nagyközönség a Renault új sportmodelljének, a Megane RS-nek. A gyár korábban adott már ki hivatalos képet az "újoncról", és leplezetlen kémfotókon is láthattuk az RS-t, de az eredmény mégis minden várakozást felülmúl.

  • Honda Accord 2011 - újítások kívül és belül

    A faceliftes Accord és Accord Tourer a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de fotókon már most megtekinthetjük. Ahogy az lenni szokott, ezúttal is a kocsi arca változott a legtöbbet: új a hûtõrács, újak a fényszórók és a lökhárítókat is átformálták.

    Az utastérben is van néhány apróság: megváltozott a kabin világítása és újfajta kárpitokból lehet választani. Az új forma mellé jár néhány techniaki újdonság is. A 2,2 literes, 150 lovas i-DTEC dízelmotoron reszeltek egy keveset, ezért valamicskét javult a fogyasztása és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

  • Emissziómentes Mercedes: BlueZERO

    A 2009-ben bemutatott, széria-közeli Concept BlueZERO révén a Mercedes-Benz megmutatja az utat a környezetkímélõ villanyautózás felé. Az intelligens modulrendszer háromféle modell építését teszi lehetõvé, eltérõ hajtómû-konfigurációval.

    A növekvõ mobilitási igény, a fogyatkozó olajkészlet és a mind szigorúbb emissziós szabályozás az érdeklõdés középpontjába tolja a villanyautót, amely fõképp az akkumulátor fejlõdése révén biztosíthatja hosszú távon a mobilitást.

  • Mercedes sakkozóknak

    A fekete és a fehér kettõsségére épülõ kisszériás sorozatot készített a Mercedes-Benz. Az SLK különkiadásából alig pár száz darabot terveznek.

    Izgalmas különkiadást mutatott be a Mercedes-Benz az SLK-ból a Genfi Autószalonon. A "2LOOK Edition" az ellentétek harmóniája koncepció nyomán tudatosan a fiatal célcsoportnak készült.

    Az új modellváltozat kizárólag fekete vagy fehér színben kapható.

  • A Subaru bemutatta a középkategóriás Hybrid Tourer Conceptet!

    A Subaru a Tokiói Autószalonon mutatja be legújabb tanulmányát, a Hybrid Tourer Conceptet, amelyben egy kétliteres boxert két elektromotor segít.

    Az összkerékhajtású autó a Tokiói Autószalonon mutatkozik be, ám a sorozatgyártástól még messze van.

    Némi késéssel ugyan, de a Subaru is követi a Toyotát és a Hondát, már ami a hibrideket illeti. A viszonylag kis márka már régebben kinyilvánította hosszú távú terveit, amelyben 2012-re teszi elsõ ilyen hajtású autójának sorozatgyártását.

  • Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorral

    Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorralÚjdonságot a LED-es technikával kiegészített lámpacsoport, a kötelező menetfények, illetve az új 17 colos könnyűfém felnik jelentik, valamint a majdani vásárlók bővült színpalettából varázsolhatják egyedibbé autójukat. Az utastérben ennél is minimálisabb az eltérés az elődhöz képest, de mindenképp üdvözítő az műszerfalon alkalmazott újfajta varrás; ezen kívül finomítottak a hangrendszeren is, illetve tetszetősebb szövetkárpitozás is elérhető a Laguna Coupéhoz.

  • Infiniti Etherea - középen kétfelé nyíló ajtókkal

    Giichi Endo projekt vezetõ és külsõ formatervezõ szerint az ETHEREA röviden úgy jellemezhetõ, mint „egy négyajtós kupé egy ötajtós modellnek megfelelõ praktikus kialakítással – egy ferdehátú, amely nem úgy néz ki, mint egy hagyományos ferdehátú.” A tervezõk kiemelt figyelmet szenteltek az új elsõkerék-meghajtású elrendezésnek, amely merõben eltér az Infinitinél eddig használt, hátsókerék-meghajtású FM padlólemeztõl. A fejlesztés során lényeges cél volt, hogy az új padlólemez az Infinitinél megszokott „csábító csillogás” mellett tágas belsõ kialakítást tegyen lehetõvé, ami különösen fontos a 4,4 méteres méretosztályban.

  • A BMW Sauber bajnoki címet vár az F1.09-es modelltõl!

    A BMW Sauber is lerántotta a leplet idei versenygépérõl a spanyolországi Valenciában, ahol a csapat meg is kezdi az F1.09-es elsõ komolyabb tesztprogramját.

    A BMW Sauber a hatodik forma-1-es alakulat, amely bemutatta vadonatúj versenygépét a nagyközönségnek.

    Az F1.09 kinézetét tekintve teljesen eltér elõdjétõl, jóval egyszerûbb és letisztultabb, ami az idei évben bevezetésre kerülõ, megváltozott aerodinamikai szabályoknak köszönhetõ.

  • Konnektoros hibrid bemutatása a Volkswagen-tõl

    A Volkswagen nem törõdik bele, hogy ne övé legyen az elsõbbség az elsõ szériagyártású konnektoros hibrid bemutatását illetõen. Bár a németek a GM-mel szemben nem adták meg autójuk pontos megjelenési dátumát, második ilyen jellegû koncepciójuk bemutatása sokat elárul terveikrõl.

    Néhány hónappal korábban a Volkswagen már jelezte szándékát, miszerint be kíván szállni az ultratakarékos konnektoros hibridek versenyébe és be is mutatott egy koncepciót az V-ös Golf alapjain.

  • A Kia Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak

    A Kia rögtön két újdonsággal is képviselni fogja magát a Frankfurti Autószalonon, hiszen a frissített C'eed mellett a Sorento második generációját is bemutatják a Koreaiak. Az autó az eddigi információk és képek alapján jó választás lehet kategóriájában, hiszen mind technikailag, mind pedig formailag felveszi a versenyt konkurenseivel.

    Már többször is beszámoltunk arról, hogy a Kia egy éven belül két terepjáróval indít offenzívát a szabadidõautók piacán. A még csak tesztköreit futó Sportage mellett (melyet a koreaiak a Hyundai Tucson testvérmodelljeként dobnak piacra) ugyanis õsszel a vadonatúj Sorentóról is lerántják a leplet.

  • FVT eVaro - csúcssebességû hibrid

    Az elektromos autók legégetõbb problémája az energia tárolása. Hiszen a kötött pályás módszer már õsidõk óta jól mûködik, a troli, metró, villamos, nagyon jól elvannak elektromos hajtással. Az autóban viszont tárolni kell az energiát, és itt jönnek képbe a még nehéz, nehezen tölthetõ, kis kapacitású akkumulátorok. Hiába a komoly fejlesztés, eddig még nem sikerült áttörést elérni, egyszerûen nem lehet elég kraftot a lítiumion telepekbe gyömöszölni. Ezért marad még egy darabig a hibrid megoldás, de azon belül lehet nagyot alkotni. Az FVT kutató, fejlesztõ csapata pont ezzel próbálkozik a tengerentúlon.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • A Seat Exeo a régebbi Audi A4 alapjaira építkezik

    Néhány kiszivárogtatott fotó után a Seat hivatalos ízelítõket tett közzé az új Exeo szedánról. A régebbi Audi A4 alapjaira építkezõ modell az új Ibiza által megkezdett formatervezõi irányvonalat képviseli majd.

    A második generációs Seat Toledo megjelenésével kizárólag a Cordoba maradt a spanyol márka egyetlen szedánja, ám az meglehetõsen szûkös hátsó lábtere miatt nem kategóriájának legsikeresebb modellje.

  • Citroen GQ

    A brit szakemberek egy igazi öszvért alkottak: Lényegében egy kupé, de négyajtós, így a már családdal rendelkezõket sem zárják ki.

    Futurisztikus a kinézete

    Az oldalablakok íve erõsen lejt, de a tetõ magasabban fut hátra, ami egy sportkombi farát mutatja.Mindezt hatalmas kerekekkel kombinálva, amelyektõl szabadidõ-autós benyomása lesz az embernek. Mindenki találhat benne magának tetszõt.