rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Pioneer HUMMA 2010/1 - 150db, ennyivel küldte a zenét a leghangosabb

  • 2010-ben Zalaegerszegen, a Media Markt parkolójában került megrendezésre a Pioneer - HUMMA Magyar Autóhifi Bajnokság 2010-es elsõ fordulója. A helyszín és az elõre jósolt idõjárás azonban számos versenyzõt távol tartott az indulástól és a részvételtõl.

    Az elõre várt - nevezett - létszám töredéke jött csak el Zalaegerszegre, ami egyfelõl érthetõ - anyagi - okokkal magyarázható, hisz egyeseknek több, mint 600 km-ert - és 5-6 órát - kell utazni azért, hogy részt vehessenek a megmérettetésen! Mindez pedig nem csak idõben, de pénzben sem kevés.

    De nyilván volt, akit még ez sem tántorított volna vissza, ám az elõre beharangozott felhõszakadással együtt már tényleg csak a legfanatikusabbak - vagy a közelben lakók gondolkoztak abban, hogy a szombati napjukat az autó hi-finek szentelik!

    Az esõs nap nem csak a versenyezõk számát felezte meg, hanem a nézelõdõkét is! Ennek ellenére a különösebb panasz még talán az idõjárásra sem lehetett, hisz gyakorlatilag délután háromig csak szemerkélt, az igazi özönvíz csak ezután érkezett meg. Addig viszont rendben lezajlott a hangnyomásverseny, melyre a régi motorosok többsége most még nagyobb krafttal érkezett!

    Végül a leghangosabb ismét Markó Zsolt volt, aki 150dB-ig jutott, de közelében már ott loholnak az trónkövetelõk, akik minden bizonnyal még sokat fognak fejlõdni a következõ versenyek folyamán! A jó hangulat tehát nem maradhatott el, amit mi sem bizonyított jobban, mint hogy a profi versenyzõk után egy kis ingyenes mérésre is sor került, ahol teljesen amatõrök (lásd Mercedes-es hölgy) tekerték a torzítás sokszorosáig a hangerõt autórádiójukon!

    A hangminõség megszállottjainak pedig egyáltalán nem lehetett okuk panaszra, mivel fedett területen, nyugodt, csendes környezetben történhetett meg a hallgatózás és pontozás! Bár mindössze fél tucat versenyzõ jött el az elsõ fordulóra, pontosan a körülményeknek köszönhetõen talán még több idõ maradt arra, hogy alaposan átbeszéljék a bírákkal a rendszerben rejlõ potenciálokat, és hiányosságokat, melyeket könnyen pontra lehet majd váltani a következõ fordulón!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Brabus 800 E V12

    A bottropi székhelyû tuningégtõl soha nem állt távol az a cél, hogy már szürreális végsebességû Mercedeseket kreáljon. A legújabb büszkeségük a 800 E V12 nevet viseli, s igen: a háromjegyû szám a hatalmas motor még hatalmasabb teljesítményére utal.

    S ha már a beveztõben megemlítettük az erõforrást, kezdjük is az autó megismerését itt. A Brabus a Mercedes 5,5 literes V12-esét vette alapul, de darabokra szedték, s szinte az alapokról építették újjá.

  • A lovakra is gondolt a Roush

    A Ford-tuninggal foglalkozó amerikai cég olyan igény kielégítésére vállalkozott, amelyrõl a legtöbben valószínûleg azt sem tudtuk, hogy létezik. A török központú Kurt Systemsnek, amely versenylovak felkészítésével foglalkozik, egy egyedi lóedzõ jármûvet építettek, amellyel akár 60 km/h-s sebességgel is futtathatók a lovak.

    A különleges szerkezet lényegében egy lóverseny-indító állás és egy autó keveréke, amely menet közben képes pontosan tartani a ló tempóját, és közben folyamatosan vizsgálni az állat állapotát.

  • Hivatalosan is bemutatták a Megane RS-t!

    Hivatalosan is bemutatták Genfben a Renault legújabb sportmodelljét, a Megane RS-t.

    Az eddigi legerõsebb Megane egy kétliteres, négyhengeres turbós erõforrást kap, melynek 250 lóereje 20-szal múlja felül az eddigi R26.R modellét.

    Genfben járhatott csodájára a nagyközönség a Renault új sportmodelljének, a Megane RS-nek. A gyár korábban adott már ki hivatalos képet az "újoncról", és leplezetlen kémfotókon is láthattuk az RS-t, de az eredmény mégis minden várakozást felülmúl.

  • Négyszemélyes a Peugeot-buborék

    Két és fél méteren négy személy, mi ez? A Peugeot tudja a választ, a francia autógyár készített egy négykerekû csodabogarat.

    Megszületését a környezetvédelemmel, s a mindig rohanó, idõhiányban szenvedõ emberekkel magyarázza a Peugeot. Mi ez a BB1?

    Még most sem tudjuk, kívülrõl csak annyi látszik, hogy eredeti ötlet.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • Citroen DS4 - akár robotizált ESG mechanikus váltóval

    Értelmet nyert a Citroen C4 németes sterilitása: a franciák a DS4-nek tartogatták az érdekesebb formákat.

    Így a mûszaki tartalmat lényegében csak egyszer kellett kifejleszteni, viszont két különbözõ vásárlói kört is megcélozhatnak a két modellel.

    A rokonságból nem is csinál titkot a Citroen, hiszen az elsõ fényszóró azonos a DS4-esen és a C4-esen, sõt, úgy tûnik, a motorháztetõ is, viszont minden más burkolólemez eltérõ.

  • Itthon a Suzuki volt a nyerõ 2009-ben

    A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megõriznie piacelsõségét a személygépjármûvek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjármûvel.

    Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki – miközben eladásai természetesen ugyancsak visszaestek –, de 13 egymást követõ évben sikerült megtartania vezetõ helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48 százalékos piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelõzte versenytársait.

  • Opel Corsa OPC - 192 lóerõs motorral

    2010 szeptemberétõl már csak az Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelõ autókat lehet újként eladni az Európai Unióban.

    Ennek megfelelõen az Opel is átdolgozta a Corsa legerõsebb variánsát az OPC-t. A mérnökök jó munkát végeztek, hiszen az 1,6-os turbómotor teljesítménye nem változott mégis sikerült az új szabályokhoz igazítani, ezzel a fogyasztása is csökkent. A 2007-es bemutatása óta 13000 eladott példánnyal büszkélkedõ Corsa OPC teljesítménye továbbra is 192 lóerõ, míg egyenletes nyomatékcsúcsa 230 Nm.

  • Jön az Audi A7 és a Q5 Hybrid

    Nem fogja vissza fejlesztéseit a pénzügyileg stabil Audi, a tervek között elektromos hajtás éppen úgy szerepel, mint 2011-re a Q5 hibrid változata.

    Az Audi AG. 7,3 milliárd eurót kíván üzemei modernizálására, új termékek fejlesztésére és technológiai kutatásokra fordítani 2012-ig. Modelljeinek számát pedig 2015-ig 42-re növeli a jelenlegi 34-rõl. A befektetésre elõirányzott összeg 80 százalékát, 5,9 milliárd eurót termék- és technológia fejlesztési célokra szánja fordítani az Audi.

  • Audi A1 ABT Sportsline 2010 - 110 lovas a leggyengébb

    A dízel és a benzines Audi A1-ekhez is készített teljesítménynövelõ csomagot az ABT Sportsline.

    A VW Csoport jármûveihez tuningcsomagot kínáló mûhelyek közül az ABT Sportsline a legnagyobb, a legismertebb és a leggyorsabb is.

    Kész a motortuning is

    Már most készítettek az A1-hez motortuningot és aerodinamikai csomagot, de kérésre a futómûvet is sportosítják és új felniket is raknak a kocsira.

  • Hátsókerekes Audi az MTM-tõl

    A közelmúltból (2010 év elején) egy olyan eset említhetõ, amikor egy összkerékhajtású gépet hátsókerekessé alakítottak át: a Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni ilyen volt. A Motoren Technik Mayer (MTM) most ismét elkövette ezt, de egy Audi R8 sportkocsin. A GT3-2 560 lóerõs, 3,9 másodperc alatt sprintel százra és a megfelelõ helyen, hátul kapar.

    Az MTM természetesen nem csupán az elsõ hajtást választotta le, hanem a hátsó tengelyre beszerelt egy korlátozottan önzáró differenciálmûvet.

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

    Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

  • Hamann BMW 5 Touring

    A BMW 5-ös Touring teljes kínálatához elérhetõ a Hamann Motorsport legújabb fejlesztése, amely csak a motort hagyja érintetlenül.

    Nagyon jó érzékkel nyúlt hozzá a Hamann Motorsport a BMW 5-ös Touring karosszériájához, nincsenek eltúlzott részletek, csak finoman kidolgozott megoldások.

    A keményebb, rövidebb rugók 35 milliméterrel engedik lejjebb a felépítményt, a felnik 20 vagy 21 colosak és lecserélték a küszöböket, valamint a lökhárítókat is

  • A Fiat megszünteti a Thesis gyártását

    A hírek szerint a Fiat a csökkenõ kereslet hatására megszünteti a Thesis gyártását.

    Az utolsó darab tavasszal gördülhet le a gyártósorról, utódjáról pedig egyelõre pletykákat sem hallani a márka háza tájáról.

    Már jó ideje lehet tudni, hogy a Fiat meg kívánja szüntetni a Lancia legnagyobb modelljének gyártását.

  • A Proton is hibrid autókat fejleszt

    Nagyszabású terveinek megvalósításához új motorsorozatot fejleszt a maláj Proton, a tervek között egy hibrid hajtáslánc kialakítása is szerepel.

    A Proton eddig fõleg a Mitsubishitõl szerezte be a motorokat.

    Az elsõ hibrid prototípusok már próbaüzemben futnak az ország útjain, és a jövõ évtized elejére elkészülhet a sorozatgyártású változat.