rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Pioneer HUMMA 2010/1 - 150db, ennyivel küldte a zenét a leghangosabb

  • 2010-ben Zalaegerszegen, a Media Markt parkolójában került megrendezésre a Pioneer - HUMMA Magyar Autóhifi Bajnokság 2010-es elsõ fordulója. A helyszín és az elõre jósolt idõjárás azonban számos versenyzõt távol tartott az indulástól és a részvételtõl.

    Az elõre várt - nevezett - létszám töredéke jött csak el Zalaegerszegre, ami egyfelõl érthetõ - anyagi - okokkal magyarázható, hisz egyeseknek több, mint 600 km-ert - és 5-6 órát - kell utazni azért, hogy részt vehessenek a megmérettetésen! Mindez pedig nem csak idõben, de pénzben sem kevés.

    De nyilván volt, akit még ez sem tántorított volna vissza, ám az elõre beharangozott felhõszakadással együtt már tényleg csak a legfanatikusabbak - vagy a közelben lakók gondolkoztak abban, hogy a szombati napjukat az autó hi-finek szentelik!

    Az esõs nap nem csak a versenyezõk számát felezte meg, hanem a nézelõdõkét is! Ennek ellenére a különösebb panasz még talán az idõjárásra sem lehetett, hisz gyakorlatilag délután háromig csak szemerkélt, az igazi özönvíz csak ezután érkezett meg. Addig viszont rendben lezajlott a hangnyomásverseny, melyre a régi motorosok többsége most még nagyobb krafttal érkezett!

    Végül a leghangosabb ismét Markó Zsolt volt, aki 150dB-ig jutott, de közelében már ott loholnak az trónkövetelõk, akik minden bizonnyal még sokat fognak fejlõdni a következõ versenyek folyamán! A jó hangulat tehát nem maradhatott el, amit mi sem bizonyított jobban, mint hogy a profi versenyzõk után egy kis ingyenes mérésre is sor került, ahol teljesen amatõrök (lásd Mercedes-es hölgy) tekerték a torzítás sokszorosáig a hangerõt autórádiójukon!

    A hangminõség megszállottjainak pedig egyáltalán nem lehetett okuk panaszra, mivel fedett területen, nyugodt, csendes környezetben történhetett meg a hallgatózás és pontozás! Bár mindössze fél tucat versenyzõ jött el az elsõ fordulóra, pontosan a körülményeknek köszönhetõen talán még több idõ maradt arra, hogy alaposan átbeszéljék a bírákkal a rendszerben rejlõ potenciálokat, és hiányosságokat, melyeket könnyen pontra lehet majd váltani a következõ fordulón!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mercedes-Benz SLS 63 AMG

    Gondolkodtam rajta, hogy Eleanor után egy ilyen autó következhet-e egyáltalán, de ismét úgy voltam vele, ezt látnotok kell.

    A Mercedes design terén óriásit fejlõdött az utóbbi pár évben. Lassan azt kell, hogy mondjam jobban bejönnek, mint a bömcsik, pedig én szigorúan bajor párti vagyok. Ebben az autóban a történelem összes James Bondja stílust teremtene. Ilyen jól még sosem sikerült egy cégnek sem a klasszikus autóformát a modern designba átültetni. Barney Stinson szavaival élve: "Fergeteges!!"

  • Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit

    Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerõvel lenne erõsebb, mint valójában. A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál.

    Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetõsen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követõen pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk.

  • Genfi elõzetes: Kia Sportage

    Drámai változást hoz az új Kia Sportage a márka életében, a korábbinál jóval merészebb, agresszívebb külsõ egy új éra kezdetét jelzi. A kompakt szabadidõ-autók mezõnyében ilyen külsõvel bizony komoly sikereket lehet elérni, de valószínûleg a Sportage belsõ értékeivel sem lesz baj. Az új Sportage elõdjénél sokkal sportosabb kiállású, karosszériája hosszabb, alacsonyabb és szélesebb. Ezzel összhangban belsõ térkínálata is nagyobb. Az erõforrásokról egyelõre nem árultak el részleteket, de igen versenyképes benzines és dízelmotorokból álló kínálatra lehet számítani.

  • Renault Clio Gordin - átalakult külsõvel

    A Renault Clio RS változata után az alapmodelleken is megjelenik a Gordini-jelölés. Csak a kisautó külseje alakul át.

    Újabb olyan Gordini-modellel áll elõ a Renault, amelynek nincs sok köze a sportossághoz.

    A Clio RS után az alapváltozatokon is megjelenik a jelölés.

    Az optikai csomagot azoknak szánják, akik szeretik a sportos megjelenést, mégsincs szükségük egy valóban sportosan vezethetõ autóra.

  • 530 lóerõs az új brit sportautó az AF10

    Az Arash a 2006-os Londoni Autószalonon jelentkezett az AF10 akkor még korai koncepciójával. Azóta a formaterv és a technika is jelentõs változásokon esett át, ám a cég most megerõsítette, hogy elkészültek a szériaváltozattal.

    Az autó sziluettje nagyon hasonlít a Ferrari Enzoéra, pedig a két autó nagyon nem egy ligában versenyzik, persze ez csak vevõk pénztárcájára vonatkozik.

  • Audi törésteszt az USA-ban

    A nagy hírû amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) mind az Audi A4, mind az A6 típusoknak a legmagasabb értékelést, vagyis a "Legbiztonságosabb választás" kitüntetést adta. Ezzel az Audi az egyetlen német autógyártó, amelynek két jármûve is megnyerte ezt a címet.

    Az IIHS rendszeresen végez törésteszteket az Egyesült Államok biztosítói megbízásából mindenfajta személyautón, hogy megállapítsák a biztonsági besorolásukat.

  • Audi RS3 - 340 lóerõs motorral

    A német B&B 50 százalékkal növelte az Audi RS3 teljesítményét. Az átalakítás után a kompakt modell Porschékkal bandázhat az Autobahnon.

    Kevés olyan izgalmas ötajtós modell van, mint az Audi RS3. A Magyarországon, Gyõrben készülõ autó kiemelkedõ vezetési élményt kínál 2,5 literes turbómotorja és összkerékhajtása révén. A 340 lóerõs öthengeresben azonban még sok tartalék lakozik. A német B&B többlépcsõs teljesítményfokozást kínál a modellhez, amelybõl végül szuper-sportkocsikra jellemzõ dinamikát csalnak elõ.

  • Infiniti Q50

    Infiniti Q50Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában. Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak.

  • Renault Twingoo RS és Clio RS Silverstone Edition

    2011-ben a Renault ismét egy különleges, limitált szériával kedveskedik leendõ ügyfeleinek: az aprócska Twingo RS133-ból, illetve a Clio RS200-ból készítette el a Silversone Edition modellpárost.

    Mellesleg pedig kell is a figyelem a vártnál kevésbé piacképes két tipusra: a Twingo az elõdjéhez képest kevesebb "bájjal" hódít, a Clio pedig már igencsak modellciklusa végéhez közeledik. De mint általában lenni szokott, a nálunknál gazdagabb országokban elkönyvelt siker a limitált széria.

  • LP-550-2 néven érkezik a Lamborghini új Gallardója!

    Újabb taggal bõvül a Gallardo palettája, miután a gyártó egy 550 lóerõs, kizárólag a hátsó kerekeit hajtó változatot dob piacra az autóból. A kevesebb alkatrész miatt könnyebb lett az autó, amely így 3,9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet.

    A Lamborghini mérnökei továbbra sem pihennek, és a gazdasági válság ellenére (vagy épp amiatt) újabb és újabb változatokon dolgoznak. A Spyder és az LP-560-4, az LP-560-4 Spyder, illetve a Superleggera után - nem is beszélve a több limitált szériáról (Nera, SE) - újabb taggal bõvül a sportkocsi palettája.

  • A Seat Ibiza Bocanegra nyáron érkezik

    A spanyol Seat elkészítette eddigi legütõsebb Ibizáját, a Bocanegrát. A sportos kiállású modellt egy évvel ezelõtt még csak koncepcióként csodálhatta a nagyérdemû, ám az idei Barcelonai Autószalonon bemutatták az autó gyártásra kész változata. Az Ibiza Bocanegra nyáron érkezik az európai autószalonokba.

    A Barcelonai Autószalonon mutatkozott be a Volkswagen tulajdonában álló Seat új sportautója, az Ibiza Bocanegra. Az autó 2008-ban, a Genfi autószalonon debütált koncepcióként, ám a spanyol gyár elkészült a szériaváltozattal is.

  • Sportback duplakuplungos váltót szerel kisebb modelljeibe a BMW

    Immár az Audi legkisebb sportmodelljei, az S3 és az S3 Sportback is elérhetõ duplakuplungos váltóval.

    Az új változatok jobban gyorsulnak, mint hagyományos társaik, ugyanakkor kisebb az átlagfogyasztásuk.

    Tovább bõvíti az A3-as sorozat sportváltozatának kínálatát az Audi. Már az S3-as is elérhetõ duplakuplungos automata váltóval. Mind a háromajtós, mind az ötajtós Sportback felszerelhetõ az innovatív szerkezettel.

  • 60 éves a "francia autógyártás történelmi emlékmûve", a Citroen Kacsa

    "Nem ideges, hosszú életû. Nincsenek hangulati változásai, mindig ugyanolyan kedves. Egy cseppet sem iszákos. Sutának hat, ahogyan megy, pedig ügyes. Ruhája nem szép, bár praktikus, szellemes. Nyáron strandkocsi, õsszel esernyõ, télen nagykabát. A Kacsa lány. Jól látható a vonalvezetésén, de a természete is nõies: kitartó, simulékony, vágyik az udvarlásra és imádja az ajándékokat." Rajongói e szavakkal írják le a világ egyik legismertebb autómodelljét, a hatvan éve, 1948. október 7-én a Párizsi Autószalon során bemutatott Citroen "Kacsát", hivatalos nevén a Citroen 2CV-t.

  • A világ leggyorsabb autója a Maxximus G-Force!

    410,382 km/óra. Hivatalosan ennyi a világ leggyorsabb közúti autójának végsebessége.

    Mióta 2007 õszén az SSC Ultimate Aero letaszította a trónról a Bugatti Veyront, számos újabb jelentkezõ akadt a címre, de eddig nem jártak sikerrel.

    Elkészült egy újabb fenevad, a Maxximus G-Force, és igazi esélyesnek tûnik, máris három rekordot tudhat magáénak.

    A 0-60 mérföld/órás (96 km/ó) gyorsulást 2,134 másodperc alatt képes teljesíteni.

  • A 2009-es modellévre felfrissül a Rolls-Royce Phantom

    A 2009-es modellévre felfrissül a Rolls-Royce Phantom, amelybõl az autóipart is mélyen érintõ válság ellenére is rekordmennyiségû, 1212 darabot sikerült értékesíteni. A BMW égisze alá tartozó márka mindössze apró változtatásokat eszközölt sikermodelljén.

    Az utóbbi hónapokban globálisan zuhantak az újautó eladások, amely sok gyártót nehéz helyzetbe hoztak, többek között a Rolls-Royce tulajdonosát, a BMW-t is. A brit gyártó azonban azon kevés márkák egyike, amely nem érezte meg a gazdasági válság hatásait, ugyanis rekordmennyiségû, 1212 Phantom talált gazdára tavaly.