rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Pioneer HUMMA 2010/1 - 150db, ennyivel küldte a zenét a leghangosabb

  • 2010-ben Zalaegerszegen, a Media Markt parkolójában került megrendezésre a Pioneer - HUMMA Magyar Autóhifi Bajnokság 2010-es elsõ fordulója. A helyszín és az elõre jósolt idõjárás azonban számos versenyzõt távol tartott az indulástól és a részvételtõl.

    Az elõre várt - nevezett - létszám töredéke jött csak el Zalaegerszegre, ami egyfelõl érthetõ - anyagi - okokkal magyarázható, hisz egyeseknek több, mint 600 km-ert - és 5-6 órát - kell utazni azért, hogy részt vehessenek a megmérettetésen! Mindez pedig nem csak idõben, de pénzben sem kevés.

    De nyilván volt, akit még ez sem tántorított volna vissza, ám az elõre beharangozott felhõszakadással együtt már tényleg csak a legfanatikusabbak - vagy a közelben lakók gondolkoztak abban, hogy a szombati napjukat az autó hi-finek szentelik!

    Az esõs nap nem csak a versenyezõk számát felezte meg, hanem a nézelõdõkét is! Ennek ellenére a különösebb panasz még talán az idõjárásra sem lehetett, hisz gyakorlatilag délután háromig csak szemerkélt, az igazi özönvíz csak ezután érkezett meg. Addig viszont rendben lezajlott a hangnyomásverseny, melyre a régi motorosok többsége most még nagyobb krafttal érkezett!

    Végül a leghangosabb ismét Markó Zsolt volt, aki 150dB-ig jutott, de közelében már ott loholnak az trónkövetelõk, akik minden bizonnyal még sokat fognak fejlõdni a következõ versenyek folyamán! A jó hangulat tehát nem maradhatott el, amit mi sem bizonyított jobban, mint hogy a profi versenyzõk után egy kis ingyenes mérésre is sor került, ahol teljesen amatõrök (lásd Mercedes-es hölgy) tekerték a torzítás sokszorosáig a hangerõt autórádiójukon!

    A hangminõség megszállottjainak pedig egyáltalán nem lehetett okuk panaszra, mivel fedett területen, nyugodt, csendes környezetben történhetett meg a hallgatózás és pontozás! Bár mindössze fél tucat versenyzõ jött el az elsõ fordulóra, pontosan a körülményeknek köszönhetõen talán még több idõ maradt arra, hogy alaposan átbeszéljék a bírákkal a rendszerben rejlõ potenciálokat, és hiányosságokat, melyeket könnyen pontra lehet majd váltani a következõ fordulón!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Leleplezték a Porsche Panamát!

    A Porsche vasárnap a Sanghaji Autószalonon végre leleplezte a Panamerát.

    A németek évek óta várt négyajtós kupéjukból évente 20 000 darabot szeretnének eladni, ami a gazdasági válság közepén ez nem lesz egyszerû feladat.

    A Porsche már bõ négy éve tartja izgalomban az autós társadalmat a Panamerával, amelyet még az évtizedes gazdasági fellendülés csúcsán, 2004-ben kezdtek tervezni.

  • Brutális üzemanyag-áremelkedés januártól

    2009.12.29-én bruttó 6 forinttal emeli a benzin és bruttó 4 forinttal emeli a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt. Ám ez még csak a kezdet: január elsején további áremelkedés lesz a jövedéki adó szabályainak változása miatt.

    A számítások szerint a benzin mintegy 14 forinttal, a gázolaj 9 forinttal kerül majd többe. Így 2010. január elsején a benzin ára történelmi csúcsra jut, elérheti a 320 forintot, míg eddigi legmagasabb ára a 2008. júniusi 317 forint volt.

  • Együléses Toyota Yaris

    Valahogy el kéne hitetni az amerikaiakkal, hogy a városi kisautónk, amirõl azt gondolják, egy nyomott kis gnóm, igazából klassz kis gép. Valami effélét gondolhattak a Toyotánál, amikor kiadták a megbízást a Yaris Club tanulmány elkészítésére.

    A Five Axis nevû tuningcég kapta a feladatot, hogy a Yarisból vérforraló versenyautót faragjon az 1960-as évek Toyota 7 sportkocsi-portotípusának mintájára. Mentségükre szóljon, tényleg megpróbáltak mindent, de vannak feladatok, amelyek eleve kudarcra ítéltettek.

  • Renault Twingoo RS és Clio RS Silverstone Edition

    2011-ben a Renault ismét egy különleges, limitált szériával kedveskedik leendõ ügyfeleinek: az aprócska Twingo RS133-ból, illetve a Clio RS200-ból készítette el a Silversone Edition modellpárost.

    Mellesleg pedig kell is a figyelem a vártnál kevésbé piacképes két tipusra: a Twingo az elõdjéhez képest kevesebb "bájjal" hódít, a Clio pedig már igencsak modellciklusa végéhez közeledik. De mint általában lenni szokott, a nálunknál gazdagabb országokban elkönyvelt siker a limitált széria.

  • LED-es hátsó lámpákat vezet be a Volkswagen

    Egy régóta létezõ technikai fejlesztést próbál fantasztikus újdonságként eladni a Volkswagen. A német gyár bejelentette, hogy a "kompakt szegmensben elsõként" LED-es hátsó lámpákat mutat be a Golfon, a sportos R, GTI és GTD változatokon.

    Szériaként csak az R-re szerelik fel, a 210 lóerõs GTI-hez és a 170 lóerõs GTD-hez opcióként lesz rendelhetõ. Ráadásul nem is olcsón, hiszen 350 eurót (95 ezer forintot) kérnek az új világításért.

  • BMW 6 2012 kupé

    Nem kellett hozzá eddig sem nagy fantázia, hogy elképzeljük a korábban bemutatott 6-os kabriót lemeztetõvel, így a formájáról fölösleges lenne hosszasan értekezni.

    A vászontetõnél elegánsabb ívben rajzolták meg a C oszlopot, és a hokiütõ is jót tesz az oldalnézetnek. Mit is várhatnánk Hooydonk csapatától, mint egy újabb visszafogott, de a célközönségnek épp elég dögös új BMW-t. Elõdjéhez, a megosztó E63-ashoz képest széltében négy, hosszában mintegy hét centit nõtt, viszont öt milliméterrel alacsonyabb lett, ami mindenképpen jót tesz az arányainak.

  • MTM Audi TT RS - 340 lóerõs lett a tuning

    Az MTM tuningcég nekilátott az Audi TT RS tuningolásának. Az elsõ lépcsõvel 312 km/h-s végsebességet értek el.

    Ezúttal nem kapott egy második motort a csomagtartóba a gyõri sportkocsi, csak hozzányúltak az öthengereshez.

    A külsejéhez nem nyúltak.

    A 340 lóerõs teljesítménye miatt az ember úgy gondolhatná, elég gyors az Audi TT RS - 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre.

  • Renault Clio Gordin - átalakult külsõvel

    A Renault Clio RS változata után az alapmodelleken is megjelenik a Gordini-jelölés. Csak a kisautó külseje alakul át.

    Újabb olyan Gordini-modellel áll elõ a Renault, amelynek nincs sok köze a sportossághoz.

    A Clio RS után az alapváltozatokon is megjelenik a jelölés.

    Az optikai csomagot azoknak szánják, akik szeretik a sportos megjelenést, mégsincs szükségük egy valóban sportosan vezethetõ autóra.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • Hatsebességes, dupla kuplungos Scirocco 270 lóerõvel

    Sportváltozatot idézõ tanulmányautót mutatott be a Volkswagen a Scirocco alapjain.

    A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.

    Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.

  • Takarékos ralibajnok

    Fogyasztási versenyt rendeztek nemrégiben Ausztráliában: a Global Green Challenge öko-futamon egy ralibajnok vezette Hyundai volt a legtakarékosabb kategóriájában. Egy dízelmotoros Santa Fe bizonyult a legkörnyezetkímélõbb sorozatgyártású terepjárónak a dél-ausztráliai motorsport bizottság által megrendezett Global Green Challenge versenyen. A futamon több mint háromezer kilométert megtéve, észak-dél irányban, Darwin és Adelaide között szelte át a kontinenst a mezõny.

  • Subaru Impreza WRX és WRX STI

    Lehullt a lepel a Subaru Impreza WRX és WRX STI modellekrõl. Az új sportmodellek motorja ugyan nem lett erõsebb, de futómûvüket tovább tökéletesítették, hogy még nagyobb vezetési élményt nyújtsanak. Így mostantól a WRX nyomtávja is ugyanolyan széles, mint az STI modellé.

    A legtöbb módosítást az autók orrán láthatjuk. Újak a ködlámpák, nagyobb légnyílásokkal tagolt a lökhárító, egyedi kialakítású az alsó spoiler toldat és megváltozott a hûtõrács is.

  • Switzer Performance Porsche Panamera Turbo

    Dacol a német autógyártók sebességkorlátozásával a Porsche, ám eddig egyetlen Panamera sem volt ilyen gyors, mint az Switzer Performance által izmosított példány.

    Noha a legtöbb német gyártó rendelkezik olyan izomgéppel, amely könnyedén képes lenne 250 km/óránál magasabb tempóra is, döntõ részük utóbbi értékre programozza a vezérlõ-elektronikát. Nem úgy a Porsche, melynél minden verzió végsebessége annyi, amennyit az adott gép tud. Az 500 lóerõs Panamera Turbónál 50 lóerõvel izmosabb Turbo S például 303 helyett 307 km/órára képes.

  • Koenigsegg Agera R - 6 sebességi világrekordot döntött meg

    Rekordokat döntött meg a sportkocsi.

    A Koenigsegg Agera R a gyártó svéd tesztpályáján hat sebességi világrekordot döntött meg a szériaautók kategóriájában, többek között a Bugatti Veyron Super Sportot is maga mögé kényszerítve.

    Bár a Guinnes Rekordok könyvének ügyintézõi még dolgoznak a hivatalos megerõsítésen, a harmadik fél által, a hivatalosan elfogadott Racelogic VBox gyorsulásmérõvel végzett mérések felettébb lenyûgözõek.