A többi Impreza STi-hez képest új elsõ lökhárító, izgalmasabb hûtõmaszk és új hátsó szárny került a Cosworth által felspécizett ferdehátúra. Ám ezek sem változtatnak drasztikusan az autó küllemén. Természetesen a 18 colos felnik egyediek és nemcsak látványosak, de 12 milliméterrel szélesítik a nyomtávot is.
A lényeg persze itt nem is a külcsín, hanem az, ami a karosszéria alatt lapul. A Forma-1-es motorokat is gyártó Cosworth a 2,5 literes boxermotor teljesítményét 400 lóerõre növelte, miközben a nyomaték 540 Nm-re emelkedett.
A plusz 100 lóerõ elsõsorban a módosított turbóknak köszönhetõ, ám emellett kicserélték a motorban a dugattyúkat, a hajtókarokat, a csapágysort, miközben új tömítéseket és olajpumpát alkalmaznak. Az átalakítást új motorvezérlõ elektronika teszi teljessé.
Ezeknek köszönhetõen kiemelkedõen gyorsul az Impreza, elsõsorban a szupersportkocsik az ellenfelei. A CS400 3,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, ami több mint két másodperccel jobb, mint a Ford Focus RS-é, de jobb, mint a Ferrari Californiaé, illetve megegyezik a Lamborghini Gallardo LP 560-4 tudásával. A Cosworth Impreza végsebessége elektronikus korlátozás mellett 250 km/óra.
Nemcsak a motor különleges az Imprezán, de a felfüggesztés és a fékek is hozzák a színvonalat. Elõbbit a Bilstein lengéscsillapítóiból és az Eibach rugóiból állította össze a Cosworth, ezzel egyfelõl feszesebb a hangolás, illetve 10 milliméterrel alacsonyabban ül a kasztni. Az elsõ fékek újak, ezt az AP Racing szállítja 355 milliméteres tárcsákkal.