2024.04.20. - Tivadar

Luxgen 7 SUV és MPV - egy új tavjani autómárka

Luxgen 7 SUV és MPV - egy új tavjani autómárka
A Luxgen mintha a földbõl nõtt volna ki, mégis, igazán korszerû autókat tudtak összehozni, viszonylag rövid idõ alatt.

Hogy sikerült létrejönni?

A magyarázat egyszerû: mivel pénz volt bõven, a legnevesebb autóipari beszállítókkal és fejlesztõcégekkel végeztették el a munkát. Az autók a Renault Espace platformján alapulnak, de a hasonlóság nem szembetûnõ.
A 2,2 literes, 175 lóerõs turbós benzinmotort a francia LMM és az amerikai Delphi fejlesztette, a váltó a japán Aisintõl érkezett, a karosszériát az osztrák Magna-Steyr és a brit Prodrive hozta össze, a hangszigetelést a belga LMS, a légzsák-rendszert pedig a svéd Autoliv készítette – olyan cégek, amelyek megrendeléseik legjavát nagy nemzetközi autógyáraktól kapják.

Egyelõre a Luxgen 7 MPV nevû hétszemélyes egyterû, és a Luxgen 7 SUV, egy azonos alapokra épített szabadidõ-autó alkotja a kínálatot, egyféle motorral, egyféle váltóval, és kizárólag fronthajtással.

Ez nem sok, de a színvonal sokkal magasabbnak tûnik, mint a legtöbb kínai autógyártó esetében: olyan terméket állítottak össze, amely Észak-Amerikában biztosan megállná a helyét, de talán még Európában és Japánban is piacképes volna.

Természetesen felhasználták a helyben megtalálható csúcstechnikát is: a világ legnagyobb kéziszámítógép-gyártójával, a HTC-vel közösen készítették el a Think+ szórakoztató és információs rendszert, amely állítólag minden szempontból állja a versenyt a konkurencia megoldásaival.