2024.04.19. - Emma

UAZ Patriot Sport - felturbózozott korábbi széria

UAZ Patriot Sport - felturbózozott korábbi széria
Az UAZ persze nem tudott elõvarázsolni a kalapból egy vadiúj típust – nem nagyon volna rá pénz – inkább a 2005-ös Patriotból csíptek ki 36 centimétert. Ezt a változtatást jelzi a Sport jelzõ a névben, és a nagydarab terepjáró így kifejezetten rövid lett, 4,29 méteres, azaz alig foglal több helyet hosszában, mint egy kompakt ötajtós. Ehhez képest a 600 literes csomagtér és az ötszemélyes, ötajtós karosszéria kifejezetten jól használhatónak ígérkezik.

Ráadásul az autó ára sem vészes, legalábbis európai mércével, 420 ezer rubel, azaz mintegy 3,1 millió forint az alapkivitel ára.
A motorválaszték kéttagú, vagy orosz tervezésû, 2,7 literes, 128 lóerõs négyhengeres benzinmotorral, vagy 2,3 literes, 113 lovas Iveco teherautó-dízellel készül a Patriot Sport, de mindkét esetben koreai eredetû ötfokozatú kézi váltóban és állandó összkerék-hajtásban folytatódik a hajtáslánc.

Az orosz terepjáró otthon könnyen sikeressé válhat, hiszen a hatalmas országban sok a rossz minõségû út, és az UAZ-ok terepen talán még otthonosabban mozognak, mint épített utakon.

Az már más kérdés, hogy Európában milyen esélyekkel indul, hiszen az Uljanovszkban összeszerelt autók minõsége még mindig közelebb áll a klasszikus szovjet autókéhoz, mint a világszínvonalhoz. Ennek ellenére nem kizárt, hogy a Lada Nivához hasonlóan korlátozott mennyiségben, bizonyos célokra keresik majd, hisz hasonló képességû terepjárót olcsóbban nem könnyû beszerezni.