2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Elkészült a 2010-es MINI - tele újdonsággal

Elkészült a 2010-es MINI - tele újdonsággal
Megújult a MINI. Továbbfejlesztett 2010-es, tisztább üzemû és jobb hatékonyságú motorok kerültek a küllemében csak minimálisan megváltoztatott jármûbe. Továbbra is csak 1,6-os motorok vannak a brit kisautóban. A benzinesek 75, 95, 122, 184 lóerõsek, utóbbi természetesen turbós, mindegyikben szerepel a BMW-tõl eredõ Valvetronic fokozatmenetesen változó szelepvezérlés. Az igazi újdonság a dízelmotorokra vonatkozik, azok ugyanis a PSA Peugeot Citroën második generációs 1,6-os családjából származnak. Bár sok tekintetben hasonlítanak elõdjeikre, ezek új konstrukciók.
Teljesítményük 90, illetve 122 lóerõ. Ezzel a legtakarékosabb MINI mindössze 3,8 litert fogyaszt átlagosan, míg szén-dioxid-kibocsátása 99 g/km.

A motorok nemcsak a háromajtós, illetve Clubman modellekbe kerülnek, de immár a kabrióba is, korábban nem volt még nyitható tetõs dízel MINI.

Ami a külsõt illeti, elsõsorban az új lökhárítókról lehet azonosítani a 2011-es MINI-ket. Egyes változatokon két hangsúlyos beömlõ kapott helyet az ütközõben, az erõsebbeken krómmal díszítik. Az már kevésbé feltûnõ, hogy a motorháztetõ is magasabbra került, ez balesetnél nagyobb biztonságot jelent az elgázoltaknak.

További újdonság a LED-es lámpa és természetesen nem hiányoznak az új színek és keréktárcsák. Belül sem vitték túlzásba az átalakítást, a légkondicionáló és a hifi kezelõszerveit rajzolták át a tervezõk a jobb ergonómia jegyében. Az ajtókra, ülésekre új kárpit kerül.

Bár a MINI az egyediségrõl szól, a jövõben három alapvetõ formaterv köré épülnek az autók, ezek a Rally, a Classic és a Scene. A különféle stílusokhoz megfelelõ karosszéria és tetõszínek, kárpitok, felnik állnak rendelkezésre az egységes irány kialakításához. A csúcsmodellhez, a 211 lóerõs John Cooper Workshöz rendelhetõ újdonság a chili piros tetõ.