A motorok nemcsak a háromajtós, illetve Clubman modellekbe kerülnek, de immár a kabrióba is, korábban nem volt még nyitható tetõs dízel MINI.
Ami a külsõt illeti, elsõsorban az új lökhárítókról lehet azonosítani a 2011-es MINI-ket. Egyes változatokon két hangsúlyos beömlõ kapott helyet az ütközõben, az erõsebbeken krómmal díszítik. Az már kevésbé feltûnõ, hogy a motorháztetõ is magasabbra került, ez balesetnél nagyobb biztonságot jelent az elgázoltaknak.
További újdonság a LED-es lámpa és természetesen nem hiányoznak az új színek és keréktárcsák. Belül sem vitték túlzásba az átalakítást, a légkondicionáló és a hifi kezelõszerveit rajzolták át a tervezõk a jobb ergonómia jegyében. Az ajtókra, ülésekre új kárpit kerül.
Bár a MINI az egyediségrõl szól, a jövõben három alapvetõ formaterv köré épülnek az autók, ezek a Rally, a Classic és a Scene. A különféle stílusokhoz megfelelõ karosszéria és tetõszínek, kárpitok, felnik állnak rendelkezésre az egységes irány kialakításához. A csúcsmodellhez, a 211 lóerõs John Cooper Workshöz rendelhetõ újdonság a chili piros tetõ.