A MAAF Assurances által hatodik alkalommal megszervezett szavazáson az újságírókból álló zsûri a díj odaítélésével a környezetvédelmi szempontból kiemelkedõ autókat és mûszaki megoldásokat jutalmazza. A Peugeot lépéselõnyét jelképezi a környezettudatos szemlélet terén a négyajtós, négyszemélyes, nulla kibocsátású iOn, amelyet 2010 végétõl kezdenek forgalmazni.
A bérleti díj az autón és az akkumulátoron kívül magában foglalja a karbantartást, a javítást, az asstistance-t, valamint számos újító szellemû szolgáltatást, mint például a „Mu” mobilitási szolgáltatás és a „Peugeot Connect” igénybevételének lehetõségét.
Amióta beharangozták 2009 végére tervezett bevezetését, azóta több mint hatezren regisztrálták érdeklõdésüket az Interneten. Az a 15 szándéknyilatkozat is megerõsíti a márka betörését az elektromos autók piacára, amelyet a Peugeot eddig aláírt több európai mobilitási szolgáltatóval, energetikai vállalattal, lízingcéggel és autómegosztási társasággal.
Kompakt méreteivel, a 3,48 méteres hosszúsággal, az 1,47 méteres szélességgel, valamint a kicsi, 4,5 méteres fordulókör-átmérõvel az iOn tökéletesen illeszkedik a városi környezetbe. A 47 kW-os (64 LE) teljesítmény és a 180 Nm-es nyomaték megfelel azoknak a teljesítményértékeknek, amelyekre a városi és városkörnyéki napi utazások 90 százalékában szükség van, köszönhetõen például az iOn 125 km/h-s csúcssebességének és az Európában elfogadott 150 km-es hatótávnak.
A lítium-ion akkumulátor a hagyományos 220 voltos áramforráshoz csatlakoztatva hat óra alatt tölthetõ fel teljesen, míg a gyors feltöltõ 30 perc alatt tölti fel az akkumulátort kapacitásának 80 százalékáig.
A Peugeot támadásba lendül az autók ökológiai lábnyomának csökkentéséért
A Peugeot vezetõ környezetvédelmi szerepe vitathatatlan. Ez abban is kifejezõdik, hogy a legkisebb CO2-kibocsátású modelleket jelölõ Blue Lion márkanevet már 56 típusra terjesztették ki a Peugeot kínálatán belül.