2024.04.25. - Márk

Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina

Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina
2000 lóerõs, nyomatéka 2710 Nm, végsebessége 483 km/h - ezek a Dagger GT adatai, amelybõl három példányt állítólag már el is adtak. Az autót amerikaiak fejlesztik, és ára 360 000 euró, azaz kb. 102 millió forint.

Igazi szörny!

Csak nincs vége a lóerõ-hajhászásnak, pedig nagyon úgy tûnik, hogy az ezer lóerõs Veyron csak a kezdet volt. Fõleg az USA "mérnökeinek" a szemét csípi a német-francia gép, és egyre több, ezer lóerõnél is erõsebb szörnnyel állnak elõ.
Még ezek is elbújhatnak azonban a Dagger GT mellett. A szénszálas karosszériával rendelkezõ autó egyelõre csak grafikán létezik, de a gyártó TransStar Racing ígérete szerint már jövõre gyártásba kerül. A cég az ország legjobb mérnökeit szedte össze az autó tervezéséhez, megszerezték például a Saleen S7 egyik fõkonstruktõrét, az aerodinamikát pedig korábban a NASA-nál dolgozó szakemberek tökéletesítik. A technikai adatok mindazonáltal hiányosak.

A motor mérete nem ismert, de a TransStar szerint annak teljesítménye 2000 lóerõ, nyomatéka pedig 2710 Nm. A belsõ égésû motor négyféle üzemanyaggal - benzinnel, ethanollal, methanollal és hidrogénnel - is üzemelhet, igaz, azt sem tudni, a fenti teljesítményt melyikkel éri el a motor. Ezt az erõt egy Mendeola gyártmányú hatfokozatú kéziváltónak kell elviselnie.

A menetteljesítmények papíron szinte hihetetlennek tûnnek, a százas gyorsulás 1,5 másodperc, a negyed mérföld 6,7 szekundum, a végsebesség pedig 483 km/h. Mivel a képek tanúsága szerint roadsterrõl van szó, ez utóbbit érdemes fenntartásokkal kezelni.

A 2011-ben eladni tervezett öt darabból állítólag már hármat el is adtak, 2012-re pedig tíz darab leszállítását tervezik. A leendõ tulajdonosoknak már csak azt kell kiszámolniuk, hogy benzinre, gumira avagy váltóra költ-e többet.