A Ford F sorozat után a második legkelendõbb modellként tartották számon és évi közel 400.000 darab talált gazdára belõle. Mivel az autó súlya és teljesítménye egyaránt magas volt, az ezredforduló hozta olajdrágulás jócskán betett az Explorer eladási rátáinak. Az évi eladások száma tavalyra már alig 50.000 darabra csökkent.
A V8-as blokkot egy takarékosabb V6-os váltja le, amely 3,5 literes hengerûrtartalmával 290 lóerõ leadására képes. Aki ennél takarékosabb és szerényebb teljesítménnyel is megelégszik, annak ott a 2 literes 240 lóerõs négyhengeres, Ecoboost elnevezésû turbómotor. Tekintve, hogy az autó alig vesztett kényelmébõl és teljesítményébõl, fenntartása viszont jóval kedvezõbb, a Ford úgy gondolja az új Explorer-nek van helye a piacon. A tervek szerint elsõ évben a tavalyi számadatok közel háromszorosát, azaz kb. 140.000 darabot készülnek értékesíteni.