A Ford sokáig adós maradt az igazán erõs, mégis megfizethetõ Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé elõtt. A 412 lovas GT után itt egy még erõsebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erõsebb, látványosabb is a többi kivitelnél.
A lényeg persze nem is a számszerû teljesítménynövelés volt, inkább a vezetési élmény javítása. Ezért kapott a Boss merevebb rugókat, keményebb lengéscsillapítókat, kevésbé rugalmas szilenteket és vaskosabb hátsó kanyarstabilizátort: így közvetlenebbül reagál a kormánymozdulatokra és kiszámíthatóbban viselkedik kanyarban.
Érdekes, hogy a lengéscsillapítók ugyan állíthatók, de nem elektronika dönt az aktuális beállításokról: a sofõr maga választhat öt statikus állás közül. A váltó egy kis ejtésû, kézi kapcsolású hatsebességes, amelyet viszonylag rövid végáttétellel kombináltak, így a többletteljesítmény elsõsorban gyorsításnál jelentkezik.
A 302-es nem a leggyorsabb Mustang, de ez az a változat, amely viszonylag elfogadható áron elérhetõ, mégis egy komoly sportkocsi dinamikáját nyújtja.