2024.04.19. - Emma

Peugeot 3008 Hybrid4 - 3,8 literes fogyasztással

Peugeot 3008 Hybrid4 - 3,8 literes fogyasztással
Megérkezett a 3008-as rég beígért dízel-elektromos, összkerékhajtású változata a franciák Hybrid4 rendszerének gyártásra érett változatával.

Bár a végeredmény hasonló, mint a Toyota Prius vagy a Honda Insight esetében, a Peugeot 3008 Hybrid4 teljesen másképp valósítja meg a kettõs hajtást.

A 163 lóerõs és 300 Nm maximális nyomatékú, kétliteres dízelmotor az elsõ kerekeket hajtja meg, míg a 37 lóerõs és 200 Nm nyomatékú villanymotor a két hátsót.
A megoldásnak több elõnye is van: valamelyest a hagyományos összkerékhajtást is helyettesíti, és nem kellett új hajtásláncot tervezni: a két motor mûködését teljes egészében elektronikusan hangolják össze.

A hajtásrendszer négyféle üzemmódban használható. Auto állásban az elektronika maga dönt, hogy mikor kapcsolja be a villamos hajtást, ZEV módban csak a villanymotor mozgatja az autót – erre mintegy 4,5 km-en át képes –, Sport módban vehemens gyorsításokkor rövid idõre a teljes, 200 lóerõs összteljesítményt kihasználhatja a sofõr, 4WD üzemmódban pedig a hagyományos viszkókuplungos összkerékhajtáshoz hasonlóan mûködik a rendszer.

A szokatlan hajtáslánc révén a Hybrid4 gyári fogyasztása és menetdinamikai paraméterei is egész ígéretesnek tûnnek. Száz kilométert vegyes ciklusban akár 3,8 liter gázolajjal is megtehet az autó, és az átlagos szén-dioxid-kibocsátása is csupán 99 g/km. Ugyanakkor 8,8 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 209 km/h.