2024.04.20. - Tivadar

Citroen C4 Picasso - a 2010-es frissítés után

Citroen C4 Picasso - a 2010-es frissítés után
A Citroen fényterûibõl bevezetésük óta több, mint 650 ezer kelt el. A facelift nyomán a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso frontrészén és hátfalán is megjelenik a márka új logója, egyes változatok az elsõ lökhárítóba, a fényszórók alá beépített, nappal és éjjel is mûködõ LED fényforrásokat kapnak. A mikro-hibrid e-HDi technológia a második generációs Stop&Start technológiát az elektronikusan vezérelt manuális sebességváltóval és a HDi 110 FAP erõforrással együtt kínálja. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso eTouch rendszerrel is felszerelhetõ, melynek szolgáltatásai között megtaláljuk a segélyhívást, a virtuális szervizfüzetet és az Eco Driving szolgáltatást.
A gyors és észrevehetetlen indítás 400 ms, azaz feleannyi idõ alatt történik, mint egy hagyományos önindító esetében. A csendesség a hagyományos önindítók fogaskerekei helyett alkalmazott ékszíjnak köszönhetõ. A motorindítás és leállítás során fellépõ vibrációkat kettõs tömegû lendkerékkel, vízhatlan levegõadagolóval és az alapjárat gyorsabb elérésével számûzték. A fedélzeti energiaellátást e-booster segíti, amely a generátor elektromos ellátását szuperkondenzátorokkal fokozza, amelyek szükség szerint sorba vannak kötve az akkumulátorral. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso nagyteljesítményû akkumulátora akár 600 000 újraindítást is elbír.

A két modell motorfelfüggesztéseit is optimalizálták annak érdekében, hogy a motor leállása és újraindulása még inkább észrevétlen maradhasson. Jelentõs fejlõdés történt az üzemanyag-fogyasztás és a kibocsátás terén is. A sajtóanyag szerint a vegyes fogyasztás 4,8 l/100 km a C4 Picasso és 5,0 liter a Grand C4 Picasso esetében. A szén-dioxid-kibocsátás azonos ciklusban 125, illetve 130 g/km.