rss
  • Manhart M6XR - BMW X6 M kicsit másképp

  • A német Manhart mûhely a BMW X6 M-et vette kezelésbe.

    Az alapmodell sem épp lusta a maga 555 lóerejével és 678 Nm-es maximális nyomatékával, de a tuningmesterek munkája nyomán 687 lóerõt sikerült kihozni a 4,4 literes V8-asból. Ez a teljesítmény pedig bõségesen elegendõ, hogy villámgyorssá tegye a terep-kupét, annak ellenére, hogy a tömege 2380 kilogramm, üresen. Az M6XR Biturbo 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és a csúcssebessége 319 km/h, ami egy ekkora darab esetében több mint félelmetes.

    Kanyarban ugyanis biztosan érezhetõ az ólomsúly, a 23-as felnik és a 315/25-ös – azaz lényegében láthatatlanul alacsony oldalfalú – gumiabroncsok, és a 30 mm-rel lejjebb süllyesztett tömegközéppont ellenére. A lassítással ugyanakkor aligha lesz probléma: az elsõ féktárcsák 395 mm átmérõjûek, és hatdugattyús nyereg harapja mindkettõt, míg hátul 375-ös tárcsák és négydugattyús nyergek dolgoznak.

    A csomagnak a fentieken túl része egy teljes átkárpitozás belül, valamint új, simább vonalú és nagyobb légbeömlõkkel ellátott lökhárítók, bár az autó külseje így sem sejteti, hogy micsoda tüzijáték várható, ha valaki tövig tiporja a gázpedált. A Manhartnak azonban nem elég ennyi: már kitûzték a következõ célt, a nyolchengeresbõl szeretnének több, mint 700 lóerõt és 900 Nm-t kihozni.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

    Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

    A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.

  • Lamborgini Gallardo Balboni Edition - közel 600 lóerõs a tuning verda

    Egy különleges kiadású Gallardót, a Balboni Editiont vette kezelésbe a német tuning mûhely. Az eredmény 590 lóerõ.

    Egy Lamborghini, bármelyik, már magában igazi különlegesség, de persze vannak olyan vásárlók, akiket ennyi nem elégít ki. Kérhetünk a Lambóba egyedi, saját nevünkkel varrott szõnyegeket, vagy vásárolhatunk különleges kiadású, kis szériás modellt.

    Olyat, mint a Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni Edition.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • Audi A5 - megújjúlt külsõvel, TFSI motorral

    A felfrissült külsõ mellé módosított utastér és új motorok járnak a megújult Audi A5-ben. Nincs többé V8-as motor a kínálatban.

    Megújult az eredetileg 2007 tavaszán bemutatott Audi A5.

    Akkor a kupét leplezték le, évekkel késõbb érkezett kabrió, majd az ötajtós Sportback tette teljessé a karosszériakínálatot. Ezúttal a három változat egyszerre frissül fel, a sportváltozatot, az RS5-öt a mostani módosítás nem érinti.

  • 1,4 millió euro a 750 lóerõs Pagani Zonda R ára!

    Két év várakozás után végre lehullt a lepel a Pagani Zonda versenypályára szánt változatáról. Az 1,4 millió euróba kerülõ modellt egy 6,0 literes, 750 lóerõs AMG mozgatja, és a gyár reményei szerint a Zonda R lesz a Nordschleife új királya.

    A Pagani Zonda hamar kivívta a vásárlók és a rajongók szimpátiáját, és már két éve bejelentették egy kizárólag versenypályára készülõ változat érkezését. A Horacio Pagani által alapított márka legújabb modellje nem titkoltan a híres Nordschleife királya szeretne lenni.

  • 2010 tavaszán jön a terepes Dacia

    Kompakt méretû, robosztus és megfizethetõ összkerékhajtású jármûvekbõl egyelõre igen szegényes a választék. Ezt a piaci rést felismerve a Renault úgy döntött, elsõsorban a feltörekvõ piacokra fejleszt egy összkerékhajtású Dacia modellt, amely azért az európai vásárlók igényeinek is megfelel.

    A Daciák már bizonyították elnyûhetetlenségüket és megbízhatóságukat. A 4,3 méter hosszú Duster is be szeretne állni a sorba.

  • F-Sporttal felszerelik a Lexus IS C-ket!

    Az IS és a GS után az IS C is megkapja a márka új, F-Sport elnevezésû sportos kiegészítõit, amelynek fejlesztésében a Toyota Racing Development is részt vett. A kupé-kabrió a látványos külsõ mellett a lemezek alatt is változott.

    A Lexus is az Audi és a BMW nyomdokaiba lépett, és tovább bõvíti sportos kiegészítõkkel is kapható modelljeinek listáját.

    Azok után, hogy februárban az IS és a GS kapta meg az F-Sportnak keresztelt csomagot, most az IS C ölt dinamikus, agresszív ruhát.

  • Bemutatkozik a Mini Cabrio John Cooper Works

    A hivatalos információk után a Mini gyári fotókat tett közzé a Genfi Autószalonon bemutatkozó Cabrio John Cooper Works változatáról.

    A Cabrio JCW motorterében a Cooperbõl és a Clubmanból már ismerõs, 1598 köbcentiméteres, négyhengeres feltöltött erõforrást találunk, amelynek 211 lóerõs teljesítménye a körülbelül 100 kilogrammos súlytöbblet ellenére is 7 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetbõl 100 km/h-ra az autót, végsebessége pedig 230 km/h.

  • Hatsebességes, dupla kuplungos Scirocco 270 lóerõvel

    Sportváltozatot idézõ tanulmányautót mutatott be a Volkswagen a Scirocco alapjain.

    A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.

    Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.

  • Boxster Spyder: új, purista roadster

    A Porsche Boxster Spyder a Boxster sorozat csúcsmodellje, egyben a Porsche teljes modellsorozatának legkönnyebb tagja. A középmotoros, puhatetõs kétüléses mindössze 1275 kilogrammot nyom a mérlegen, így rendkívül nagy vezetési élményt nyújt. Könnyebb, mint egy Golf vagy egy Astra.

    A 320 lóerõs kocsi az extraként rendelhetõ PDK váltómûvel és a rajtprogram használatával 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.

  • 160 lóerõs és dízelmotoros lesz az új Mini Cooper!

    A brit Autoexpress információi szerint a BMW-hez tartozó Mini dízelmotoros JCW változatot tervez. Az 1,6 literes gázolajos erõforrás teljesítménye a hírek szerint 160 lóerõre nõ, és a Clubman és a Cabrio változatokhoz is elérhetõ lesz az erõsebb dízelmotor.

    A Mini felélesztése igazi sikertörténet a BMW számára, ugyanis az autóipart érintõ válság ellenére növekszik a kereslet a brit márka modelljei iránt. A németek ki szeretnék használni a Miniben lévõ potenciált, így a hamarosan érkezõ Crossman mellett dízelmotoros John Cooper Works modelleket terveznek a britek.

  • Bowler Nemesis EXR 2011

    A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler elsõ utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyû terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott. A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítõ több figyelmet érdemelne.

    Valószínûleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte.

  • A Volkswagen jelenleg Kína legnépszerûbb autómárkája

    Néhány éve még kétkedve néztük, ahogy Kínába özönlenek a nagy nemzetközi autógyártók, de úgy tûnik, a befektetés - legalábbis a legnagyobbaknak - lassan eredményt hoz.

    A Volkswagen az elsõ félévben már 531 ezer autót adott el a távol-keleti országban, alig 3000-rel kevesebbet, mint legnagyobb piacán, Németországban.

    Úgy néz ki, az év végéig akár 1,05 millió autót is eladhatnak Kínában.

  • Sokkal vadabb lett a Lexus legújabb sportváltozata

    A japán gyártó Ausztráliában mutatta be legkisebb modelljének legújabb, sportos változatát, az IS 250-bõl készült Sports Conceptet. A változtatások jelentõs része a külsõt érintette, így sokkal vadabb lett az IS.

    A Lexus a jelek szerint követi német riválisait, az Audit, a BMW-t és a Mercedest.

    Miután brutális, V8-assal felszerelt limuzinjuk már létezik az F képében, most a konkurencia S-Line-jához, M- és AMG-csomagjához hasonlót dobhatnak piacra a japánok.

  • A Morgan a 100. születésnapját egy limitált szériás Aeromax-szel ünnepli!

    A brit gyártó a Concorso d'Eleganza Villa d'Este kiállításon mutatta be a nagyközönségnek a limitált szériában készülõ Aeromax SuperSports-ot.

    A BMW-féle V8-as motorral hajtott autó ára 41 millió forintnyi font lesz a szigetországban.

    A Morgan azon kevés autóipari cég között van, amely történelme során végig családi tulajdonban volt. Az évente mintegy 600 autót eladó márka most az Aeromaxból készített egy nyitott változatot, amelybõl mindössze 200 darab készül majd.