A következõ Insight technikájában szinte teljesen megegyezik a Civic hibridváltozatával, de családbarát felépítése és elfogadható ára miatt mégis sikeres lehet.
Annak ellenére, hogy a Honda Insight 1999-ben bemutatott elsõ generációja eladások terén nem hozta a hozzá fûzött reményeket, a japán gyártó megtartja a jól csengõ típusnevet, így a következõ hibridmodelljüket is így nevezik majd.
Igaz ugyan, hogy az autó alapját a Fit, azaz a japán Jazz új változata adja, a padlólemezt azonban átalakították a mérnökök, így az Insight hosszabb és szélesebb lesz nála, aminek köszönhetõen a gyártó szerint öt felnõtt és csomagjaik kényelmesen elférhetnek benne.
Az autó technikai téren sajnos nem brillírozik, így az Insight vásárlóknak meg kell barátkozniuk a mindössze nyolcszelepes erõforrással, ráadásul az akkumulátorok sem a modern lítium-ionos technikával készülnek, ellenben sokkal barátságosabb áron kerül majd a szalonokba, mint a Toyota Prius.
A hajtáslánc egyébként szinte teljes egészében megegyezik a jelenlegi hibrid Civic-ével, így marad az 1339 köbcentiméteres benzinmotor, amit egy 20 lóerõs elektromotor egészít ki. A rendszer az Insight-ban 110 lóerõs összteljesítményre lesz képest, az erõt pedig egy fokozatmentes E-CVT váltó továbbítja majd az elsõ kerekekhez. Az autó valószínûleg a Párizsi Autószalonon fog bemutatkozni, de az is lehet, hogy a Honda a novemberben megrendezésre kerülõ Los Angelesi Autószalonig késlelteti a modell debütálását.