2024.03.19. - József, Bánk

Toyota Yaris 2011

Toyota Yaris 2011
A 2011 nyarán búcsúzó kisautó utódja különleges bogár, ugyanis nem hagyományos koncepcióautó adta az alapját, hanem maga a Genfi Autószalonon látott Yaris HSD Hybrid prototípus.

Az új modell egyébként a Toyota legfrissebb formai ízlésvilágát is hivatott közvetítetni, ennek értelmében szögletesebb fényszórókat, hangsúlyosabb íveket és markánsabb domborulatokat láthatunk rajta, így az összképet tekintve fiatalosabb, dinamikusabb hangulatot áraszt.
Ami viszont még jelentõsebben változott, az a beltér: az eddigiektõl eltérõen immáron nem középen, hanem a hagyományos helyen, a vezetõ elõtt ücsörög a mûszercsoport. Emellett a digitális kijelzõt is analóg órákra cserélték. Ennek persze gyakorlati haszna is van: praktikusabb, könnyebben leolvasható az adott információ, mint annakelõtte. Egyetlen veszteség származik az áthelyezésbõl: a dupla kesztyûtartó elvesztése.

A motorháztetõ alatt sok ismerõs lesz: a háromhengeres egyliteres VVT-i (69 LE), illetve a négyhengeres 1,3-as dual-VVT-i (99 LE) hajtja majd a megújult Yarist, amelyeken túl a jól ismert 1,4 literes dízelmotor (90 LE) is ott lesz a palettán. Utóbbival 4 liter körüli, de a benzinesekkel is csak 5 literes átlagfogyasztás várható. Az újdonság, hogy hibrid verzió is választható lesz majd, amiben az egyliteres vagy 1,5-ös egységgel törnek borsot a Honda Jazz Hybrid orra alá - ha mással nem is, a 4 liter alatti fogyasztással biztosan.