Az új formatervnek már nincs köze a Clio II-éhez, de az a gyanúnk, a bevált alapokat megtartották, legalábbis erre utal, hogy a Thalia rémes, púpos hátulja lényegében megmaradt, anyi különbséggel, hogy a púp oldalán kialakítottak két apró, harmadik oldalablakot.
Oldalról a hatalmas üvegfelületek tûnhetnek fel, és szemre is látszik, hogy az autó hosszabb lett, méghozzá 11 centiméterrel. Bár a tengelytávra vonatkozó adattal egyelõre adós a Renault, az az érzésünk, hogy a többlethossz hatása fõként az utastérben lesz érezhetõ, hisz a hátsó ajtó legalább akkora, mint az elsõ, ha nem nagyobb, miközben a csomagtartó még rövidebbnek tûnik, mint a régi Thalián.
A Renault a fotókon kívül egyelõre csupán annyit árult el az új modellrõl, hogy benzin- és dízelmotorokkal is kapható lesz, a hossza 4,26 méter, a magassága pedig 1,43 méter. Ez nem sok, de arra épp elég, hogy felmerüljön a kérdés, vajon miért volt szükség erre az autóra. A Dacia Logan lényegében ugyanekkora - sõt 10 centivel magasabb - így nem valószínû, hogy térkínálatban, használati értékben érzékelhetõ különbség lenne a két autó között.
Ráadásul a Daciát eleve úgy tervezték, hogy olcsóbb legyen, mint bármi más a piacon, azaz az új Thalia valószínûleg többe kerül majd. A célpiacok is átfedik egymást: az új modellt is Közép- és Kelet-Európában, Oroszországban, Törökországban és a közel-keleten forgalmazzák majd, így ezeken a területeken lényegében saját magának csinál konkurenciát a Renault. A gyáriak persze biztosan elvégezték a szükséges számításokat, amelyekbõl nyilván az jött ki, hogy érdemes egy újabb olcsó családi modellbe fektetni, és azt Dacia helyett Renault márkajelzéssel piacra dobni.
Az új Renault Thalia hivatalos bemutatóját a Moszkvai Autószalonon tartják mához egy hétre, augusztus 26-án. Akkor remélhetõleg a részletes adatokat is megismerhetjük, és talán a kérdéseink egy részére is választ kaphatunk.