rss
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ford Focus kombi 2010

    Detroitban a négy- és ötajtós, Genfben a Ford Focus kombi mutatkozott be, ezt a karosszéria-kivitelt ugyanis kifejezetten az európai vásárlóknak szánja a Ford. A kétféle C-Max, valamint a Detroitban látott Focusok mellett a kombi az ötödik modell, amely a Ford új C-padlólemezére épül.

    Formailag nem hozott újdonságot a Focus kombi, a már ismert stílusjegyek és hátsó lámpák láthatóak rajta, puttonyosként kicsit emlékeztet a Mondeóra. Részletes mûszaki adatokkal nem untatott senkit a Fordl.

  • Bugatti Veyron 16,4 Super Sport

    Bugatti cég bemutatta az új Veyron 16,4 Super Sport-ot, a legújabb a Veyron családtagot a sportautó kategóriában.

    A Bugatti Veyron Super Sport 16,4 teljes felszereltséggel, 1200 lóerõs ( 882kW ), a motorháztetõ alatt rejtõzõ motor pedig, 1106 font per láb nyomaték leadására képes.

    Az autó kapott egy módosított aerodinamikai csomagot, amely lehetõvé teszi , hogy fenntartsák a tökéletes egyensúlyt minden helyzetben.

  • Megvalósul az Ferruccio Covini hatkerekû sportkocsi-víziója

    Úgy tûnik hamarosan megvalósul az olasz Ferruccio Covini álma, és jövõre végre elkészülhet hatkerekû sportkocsi-víziója. A furcsa járgány ultrakönnyû karosszériával, különleges futómûvel és bivalyerõs Audi motorral vonul büszkélkedhet.

    2004-ben egy igazán meglepõ tanulmányautó hívta fel magára a figyelmet a Genfi Autószalonon. A Covini C6W ugyanis teljesen átlagos, nem is különösebben meglepõ sportkocsi karosszériát kapott, leszámítva, hogy elõl két tengelye volt, azaz összesen hat kerékkel kapaszkodott az aszfaltba.

  • Akár M is lehetne – BMW Z4 sDrive35is

    Még erõsebb lett a BMW karizmatikus roadstere, a Z4. Az új modellváltozatként megjelenõ Z4 sDrive35is 3 literes duplaturbós benzinmotorja 340 lóerõs, forgatónyomatéka pedig 450 newtonméter. A BMW egy hétfokozatú kettõs tengelykapcsolós sport-automata váltót csatlakoztatott az erõforráshoz, így a Z4 sDrive35is 4,8 másodperc alatt abszolválja a százas sprintet. Egy hajszálnyival jobban, mint a korábbi M-es kivitel. Az új csúcsmodell a 2010-es Észak-amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS), Detroitban tartja világpremierjét.

  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autója

    Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autójaGyorsulásban lehajaz jó pár szuperautót, miközben nem ordít a motor és nem fogyaszt el egy kanna benzint. A Detroit Electric SP:01 már egy ideje a köztudatban van, de eddig testközelből még nem volt látható, ám ez Sanghajban megváltozik, és a világ leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos verdáját bárki megkukkolhatja, aki arra jár. A 201 lóerős és 225 Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motornak egy 1068 kilogrammos kasznit kell mozgatnia, a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 3,7 másodperc alatt tudja le, akkor azért sejthető, hogy elég komoly autó.

  • Audi RS3 - 340 lóerõs motorral

    A német B&B 50 százalékkal növelte az Audi RS3 teljesítményét. Az átalakítás után a kompakt modell Porschékkal bandázhat az Autobahnon.

    Kevés olyan izgalmas ötajtós modell van, mint az Audi RS3. A Magyarországon, Gyõrben készülõ autó kiemelkedõ vezetési élményt kínál 2,5 literes turbómotorja és összkerékhajtása révén. A 340 lóerõs öthengeresben azonban még sok tartalék lakozik. A német B&B többlépcsõs teljesítményfokozást kínál a modellhez, amelybõl végül szuper-sportkocsikra jellemzõ dinamikát csalnak elõ.

  • Mutatós elektromos limuzin Kínából

    Elõállt elsõ, prémium jellegû elektromos autójával a Daimler kínai partnere, a BAIC. Hatalmas gyárkomplexumot is épít a márka, meghatározó akar lenni elsõ lépésben a helyi, aztán az egész ázsiai piacon.

    Kína is megy az autóipari trendekkel, az ázsiai országban egyre inkább elõtérbe kerülnek az elektromos és hibrid modellek. Két helyi gyártónak, a BYD-nek és a Cherynek már több villanyautója van, ám hamarosan meghatározó piaci szereplõ lesz a Beijing Automotive Industry Holding Corp. (BAIC) is.

  • Pioneer HUMMA 2010/1 - 150db, ennyivel küldte a zenét a leghangosabb

    2010-ben Zalaegerszegen, a Media Markt parkolójában került megrendezésre a Pioneer - HUMMA Magyar Autóhifi Bajnokság 2010-es elsõ fordulója. A helyszín és az elõre jósolt idõjárás azonban számos versenyzõt távol tartott az indulástól és a részvételtõl.

    Az elõre várt - nevezett - létszám töredéke jött csak el Zalaegerszegre, ami egyfelõl érthetõ - anyagi - okokkal magyarázható, hisz egyeseknek több, mint 600 km-ert - és 5-6 órát - kell utazni azért, hogy részt vehessenek a megmérettetésen! Mindez pedig nem csak idõben, de pénzben sem kevés.

  • Az új Bugatti Veyron nyolcliteres, 16 hengeres motorja 1350 lóerõt ad le!

    A Bugatti idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, amelynek tiszteletére a Volkswagen-konszern egy limitált szériás Veyront mutat be a Genfi Autószalonon. A Centenaire névre keresztelt modell teljesítményét a mérnökök 1350 lóerõre növelték.

    A Bugatti korábban is rengeteg limitált szériát mutatott be egyetlen modellje, a Veyron alapjain. A Sang Noir, Pur Sang, Hermès, Pegaso és a Grand Sport névre keresztelt targa változat után hamarosan érkezik a Centenaire névre keresztelt változat, amelyet a márka alapításának századik évfordulójára tervez a Bugatti.

  • BMW M3 Tiger 2010 - egyedi BMW kínának

    Egyedi M3-as modellt mutatott be a BMW Kína számára, amely narancssárga fényezést kapott és egyedi belsõt. A limitált szériás modellek hamar elfogyhatnak, mindössze 250 darab készült belõlük.

    A kínai autópiac egyértelmûen kezd az egyik legfontosabbá válni az európai gyártóknak is, ahol szép számban adnak el négykerekûeket a prémiumgyártók is. A BMW évek óta jelen van az országban, sõt egyes modelljeit már itt mutatta be, ilyen például az új Gran Tourismo is.

  • LED-es hátsó lámpákat vezet be a Volkswagen

    Egy régóta létezõ technikai fejlesztést próbál fantasztikus újdonságként eladni a Volkswagen. A német gyár bejelentette, hogy a "kompakt szegmensben elsõként" LED-es hátsó lámpákat mutat be a Golfon, a sportos R, GTI és GTD változatokon.

    Szériaként csak az R-re szerelik fel, a 210 lóerõs GTI-hez és a 170 lóerõs GTD-hez opcióként lesz rendelhetõ. Ráadásul nem is olcsón, hiszen 350 eurót (95 ezer forintot) kérnek az új világításért.

  • AC Schnitzer BMW Z4 - 4 literes fogyasztással

    AZ AC Schnitzer 2011-ben bemutatta a zöldek sportkocsiját. Nyitható tetejû BMW, amely bõven 200 feletti tempóra képes, viszont fogyasztása kevesebb, mint négy liter.

    Igazán szokatlan tuningot hajtott végre az AC Schnitzer, a gyárinál gyengébb autót készítettek. A Z4 roadster a BMW-tõl csak benzinmotorral rendelhetõ, a német tuningcég most beépítette a bajor gyár 2,0 literes dízelmotorját a sportkocsiba. Persze azért elõtte kissé megdolgozták, így 163 helyett 190 lóerõs a négyhengeres motor, de mégy így is gyengébb, mint az Z4 eddigi alapmodellje.

  • Porsche 911 GT2 RS - utolérte vetélytársait

    Nincs többé másodhegedûs-szerep: Stuttgartban elõállították azt a 911-est, amely nyers erõben is utolérte az olasz konkurenciát. Eddig úgy nézett ki, hogy a Porsche mindig egy lépéssel a Ferrari és a Lamborghini mögött van a nagy számháborúban, ami évtizedek óta zajlik a sportkocsigyártók között. Nem valószínû, hogy bárki kihasználná, vagy akár csak megérezné a teljesítménybeli különbséget mondjuk egy 530 lóerõs Porsche 911 S Turbo és egy 620 lóerõs Ferrari 599 GTB között, de a vásárlókat mégis befolyásolják a számok.

  • Egy 507 lóerõs BMW M6-os 2009-ben a legfürgébb gyorshajtó

    Közzétette a 2009-es "legeket" a rendõrség. Itt sorakozik a legtöbb haláleset, a legnagyobb bírság és a legdurvább gyorshajtó.

    Túl vagyunk 2009-en, amely közlekedésrendészetei szempontból jól sikerült, hiszen a remek 2008-as idényt is megfejelve tovább csökkent a közúti közlekedési balesetben elhunytak száma. Utoljára a 60-as években szedett csupán ennyi áldozatot a közlekedés, persze a tökéletestõl még messze vagyunk.

  • 350 lóerõs Volvo C30 R!

    A Volvo elkészítette a C30 széria legerõsebb és leggyorsabb változatának koncepcióját.

    A 350 lóerõs összkerekes C30 R prototype nagyon ígéretesnek tûnik, de jövõjét könnyen befolyásolhatják az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátást korlátozó törvények.

    A svéd gyártó erõsebb modelljeinek neve már a kezdetek óta összefügg a turbómotorokkal.