rss
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Boxster Spyder: új, purista roadster

    A Porsche Boxster Spyder a Boxster sorozat csúcsmodellje, egyben a Porsche teljes modellsorozatának legkönnyebb tagja. A középmotoros, puhatetõs kétüléses mindössze 1275 kilogrammot nyom a mérlegen, így rendkívül nagy vezetési élményt nyújt. Könnyebb, mint egy Golf vagy egy Astra.

    A 320 lóerõs kocsi az extraként rendelhetõ PDK váltómûvel és a rajtprogram használatával 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.

  • Extrém alacsony szén-dioxid kibocsátás jellemzi az új Citroen C6-ot!

    A japánok után többek között most a Citroen is nekiáll a környezetbarát verziók fejlesztéséhez.

    A Citroen zászlóshajója a tervek szerint dízel-hibrid hajtáslánccal és extrém alacsony szén-dioxid kibocsátással érkezik 2011 végén.

    Az európai gyártók is nekiálltak a hibrid üzemû autók gyártásának, hiszen látható, hogy a japánok által készített darabok igen jól fogynak mind az európai, mind az amerikai piacon.

  • Szülinapi különkiadás a Renault Clióból

    Húsz éve kapható a Renault Clio, a francia gyár ebbõl az apropóból különkiadást készített a modellbõl.

    Nem panaszkodhat a Clio népszerûségére a Renault, húsz éve kapható a modell, debütálása óta több mint tízmillió kelt el belõle és két Év Autója-címet is szerzett.

    A kerek jubileumot egy különkiadással ünnepli a márka, a csomag a három- és ötajtós, valamint a kombi és RS kivitelhez is elérhetõ lesz.

  • Mini Countryman: itt a terepes Mini

    Nyilvánosságra hozták az elsõ gyári képeket és néhány adatot is közöltek mellé.

    Az ötajtós kialakítás és a nagyobb méret miatt nem erõltették a tipikus minis formákat, ennek ellenére a Countryman tökéletesen beleillik a kínálatba: le sem tagadhatná származását. A kerek lámpákat nehezen körülírható szabálytalan formájúakra cserélték – elképzelhetõ, hogy idõvel a Cooper is hasonlót fog kapni. Az új Mini hiába nagyobb az összes elõdjénél, így sem nevezhetõ batárnak.

  • Modellfrissítés 2010 - Újítások a Suzuki Swift-ben - világpremier Esztergomban

    A karosszéria minden irányban nagyobb lett. A hossza 3,76-ról 3,85 méterre, a tengelytávja 2,38-ról 2,43 méterre, a szélessége 1,69-rõl 1,695 méterre, a magassága pedig 1,5-rõl 1,51 méterre nõtt.

    Ezek épp akkora különbségek, amekkorákat viszonyítási alap nélkül nehéz felfedezni, de azért számítanak: fõleg az 5 centis tengelytáv-növekedés lehet áldásos hatással a hátsó helykínálatra. Olyat is hallottunk, hogy a nagymértékû átalakításra az elsõ széria közepes törésteszteredményei miatt szánták el magukat a Suzuki tervezõi.

  • Nyerõ a Mazda i-Stop

    A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a 2009-es Japán Autóipari Kutatók és Újságírók Konferenciája (RJC) a Mazda i-Stop rendszerét jutalmazta az “Év technikai fejlesztése” díjjal. A júniusában bemutatott különleges i-Stop rendszer – amelyet a Mazda a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz fejlesztett –, álló helyzetben a motor automatikus leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, és a belsõ égés energiáját felhasználva, a konkurensekhez képest feleannyi idõ, alig 0,35 másodperc alatt indítja a motort újra.

  • VW XL1 - 9dl gázolaj 100 kilóméterre!

    A 2011-es Katari Autókiállításon bemutatkozó szupertakarékos VW nem az elsõ fecske a németek háza táján, hanem az 1-litre concept és az L1 tanulmányok büszke utódja, amely minden eddigi VW-nél kevesebbet fogyaszt az ígéretek szerint. Anno 2002-ben mutatták be a kétüléses fogyasztásbajnok autó elsõ generációját a 1-litre concept személyében, az L1 tanulmányt pedig a 2009-es Frakfurti Autószalonon csodálhatta meg elsõ ízben a közönség. A wolfsburgiak tovább csiszolták az autót, így született meg az XL1, amely az SEV, azaz super efficient vehicle (szupertakarékos jármû) kategóriában száll ringbe.

  • Citroen C-Zero és Peugeot iOn

    A PSA csoport a Mitsubishivel közösen fejlesztett kis elektromos autót Citroen C-Zero és Peugeot iOn néven már forgalmazza!

    A Citroën már több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával büszkélkedhet, és ezt a számot fokozzák a Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett, 2010 utolsó negyedévében forgalomba kerülõ C-Zéro-val Az autót a konszerntárs Peugeot is forgalmazni kezdi iOn néven. A francia piacon ezek a modellek 5000 euró kormánytámogatást élveznek.

  • Versenyülésre emlékeztetõ gyermekülés

    A neves The Art Center College of Design egyik hallgatója (itt végzett például Chris Bangle és Henrik Fisker) bemutatott egy gyerekülést azoknak a szülõknek, akik úgy gondolják, hogy nem lehet elég korán gyermekükbe plántálni az autósport szeretetét.

    A Sparco versenyülésre emlékeztetõ - csak annál jóval kisebb méretû gyerekülés érdekessége, hogy rendkívül szilárd és könnyû szénszálas mûanyagból készült. A tervezõ, Rory Craig szerint az ülés tökéletes biztonságot nyújt a gyermek számára, és nem csupán mutatós prototípus, hanem tökéletesen funkcionál és számos állítási lehetõséggel bír.

  • Chevrolet Cruze a dinamikus négyajtós-kupé

    A párizsi autószalonon bemutatkozó vadonatúj Chevrolet Cruze szedán dinamikus, négyajtós-kupé formája jól bizonyítja, hogy az izgalmas külsõ és az értékes belsõ nem zárják ki egymást.

    Az Európában jövõ márciustól kapható Cruze a hagyományos négyajtós stílus dramatikus újraértelmezése.

    Magán viseli a márka globálisan megjelenõ új formavilágát, amely minden arany csokornyakkendõt viselõ autó névjegyévé válik majd.

  • Brabus 800 E V12

    A bottropi székhelyû tuningégtõl soha nem állt távol az a cél, hogy már szürreális végsebességû Mercedeseket kreáljon. A legújabb büszkeségük a 800 E V12 nevet viseli, s igen: a háromjegyû szám a hatalmas motor még hatalmasabb teljesítményére utal.

    S ha már a beveztõben megemlítettük az erõforrást, kezdjük is az autó megismerését itt. A Brabus a Mercedes 5,5 literes V12-esét vette alapul, de darabokra szedték, s szinte az alapokról építették újjá.

  • A Honda új NSX spotautója

    Így néz majd ki a Honda új sportautója, ez csak egy spekulatív számítógépes grafika, amely kémfotók és egyéb információk alapján készült.

    Az elõreláthatólag 160 ezer dollár körül piacra kerülõ kétüléses sportkocsi vonalai nem tükröznek különösebb formatervezõi bravúrt, inkább arról árulkodnak, hogy a japánok fontosabbnak tartották az aerodinamikai hatékonyságot a csilivili megjelenésnél.

  • A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

    A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

    Megbízható kocsi!

    A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.

  • Abruzzi Spirit of Le Mans - ez nem széria járgány

    A hajmeresztõ formatervû sportkocsit az amerikai Panoznál tervezték. A teljes neve Abruzzi Spirit of Le Mans, ami nem teljesen véletlen. A Panoz 13 éve jelent meg elõször a hosszú távú versenyeken, és a GTR-1 1998-ban még gyári gépeket is lenyomott Le Mans-ban, megszerezve a 7. helyet. Késõbb, 2006-ban ugyanitt, de már az utcai sportkocsira épülõ Esperante GT-LM-mel sikerült megnyerni a GT2 kategóriát – így érthetõ a kötõdés a francia versenyhez. A bemutatót is a verseny hétvégéjére idõzítették, és maga az autó is számos részletében emlékeztet a Panoz legelsõ versenyautóira.

  • Bentley Continental GT - 2010-es modellfrissítés után

    Erõsebb lett a W12-es motor, változott a forma és kényelmesebb a belsõ tér kialakítása, de mégsem beszélhetünk többrõl egy alaposabb modellfrissítésnél.

    A GT volt az elsõ Bentley, amely már VW technikára épült, és egyben a gyártó valaha volt legnépszerûbb típusa. Volt olyan év, amikor Crewe-ben nem tudtak annyit gyártani, hogy kielégítsék az igényeket, ami több ezer autót jelentett évente. Hét év azonban még a luxusautók piacán is soknak számít, így mindenképp hozzá kellett nyúlni a típushoz, ha másért nem is, azért, hogy beletehessék a bemutatása óta általánossá vált mûszaki megoldásokat.