rss
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mercedes CLS kombi

    Pekingben mutatjatta be a Mercedes az új CLS Shooting Brake tanulmányát, amelynek formavilága nem fog változni a szériaváltozat premierjéig. A Shooting Brake 'puha orrnak' nevezett eleje a közel végleges új márkaarculatot vetíti elõre, motorja 3,5 literes V6-os, amely egy új fejlesztésû generáció elõfutára. Csúcsteljesítménye 310 lóerõ, legnagyobb nyomatéka pedig 370 Nm. Teljesen LED-esek a fényszórók, összesen 71 diódából állnak össze, a Mercedes szerint a dinamikus egység pontosan ugyanazt képes nyújtani, mint a hagyományos fényszórók.

  • Habtestû a Hyundai luxusautója az Equus

    Nyilvánosságra hozta a Hyundai az elsõ hivatalos képeket a hamarosan a szalonokba kerülõ luxusautójáról, az Equusról.

    A modell észak-amerikai és európai bevezetésérõl ugyanakkor egyelõre nincsenek tervek.

    A jelenleg kapható Equust a dél-koreai gyártó 1998-ban mutatta be, így a modellváltás már igencsak esedékessé vált.

  • Európa egyetlen csocso autója

    Pár jó barát összedugta a fejét és kitalálták, hogy valami különleges, egyedi dolgot kellene létrehozni. Nagyon sok ötlet került elõ, de ebbõl is a csocso autó terve ragadta meg legjobban mindenki fantáziáját. Az alapot egy Daihatsu Charade adta, amely egy komplett karosszéria átalakuláson eset át. Az egyedi megjelenést szolgálja a különleges airbrush, hifi rendszer, és természetesen a lényeg, az egyedileg átalakított csocso pálya, amelyet ebben az esetben egy amerikai focipályára mintáztak, egy magyar csapat az Eagles Amerikai Futball Team tiszteletére.

  • Új márkát alapít a BMW

    A BMW, a Mini és a Rolls-Royce után negyedik márkáját alapítja a német gyártó a városi elektromos jármûvei számára.

    A környezetbarát autók valószínûleg I-setta név alatt futnak majd.

    Külön csoportot képeznek majd a német márkán belül annak teljesen elektromos jármûvei, kezdve a 2015-ben megjelenõ Megacity-vel - jelentette be Norbert Reithofer elnök-vezérigazgató.

  • Szuperkönnyû terepkerékpár

    Különleges rácsszerkezetû, szénszállal erõsített mûanyag csövek alkotják egy amerikai kerékpárgyár újdonságát, amely nemcsak szilárdságával múlja felül a legtöbb kétkerekût, hanem azzal is, hogy hihetetlenül könnyû. Csak az árát nehéz összehozni.

    A mountain-bike, off-road és más terepjáró kerékpárokkal versenyzõk esélyeit jelentõsen növeli, ha a jármû váza nemcsak szilárd, erõs, hanem könnyû is. Ilyen a Delta 7 Sports amerikai kerékpárgyár legújabb, Arantix típusú újdonsága.

  • Megújult a Nissan Patrol!

    Leleplezte új szabadidõ-autóját a Nissan. A bõdületes méretû Patrolt az egyik várható fõ piacon, az Egyesült Arab Emirátusokban mutatták be.

    Abu-Dzabiban bemutatkozott az új Nissan Patrol, a hetedik generáció. Az autó bõdületesen nagy. Ha a méreteket írnánk le az nem lenne olyan meggyõzõ, mint az a kép, amikor Carlos Ghosn, a Nissan-Renault elnöke áll a kocsi mellett.

  • A Volkswagen Cross család ujabb tagja

    Nem kapott sérvet a sok Volkswagen tervezõ a CrossGolf megalkotásakor, bár nem is az volt a cél, hogy megdöbbentsék a világot. Csupán egy újabb bõrt kellett lehúzni a jó öreg Golf Plusról.

    A Volkswagen Cross családja soha nem is szólt másról: alapvetõen dögunalmas külsejû autókból készítettek valami jópofábbat, minimális ráfordítással. Erre tökéletes is a terepjáró-stílus körbemûanyagozott alsó szélek, kartervédõ-utánzat, magasított futómû és látványos alufelnik kellenek hozzá.

  • Aero TT - 1350 lóerõs motorral

    Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben érkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-rõl, 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta, a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán.

    Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

    Az amerikaiak így lemondhattak a címrõl, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyrõl a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt.

  • BMW Z4 GT3

    Elkészült a BMW Z4 GT3-as változata, az autóba az M3 négyliteres V8-asát rejtették. Korábban szó volt arról, hogy az M3-as GTS változatából származó 4,4 literes motor kerül a versenyautóba, de ezt az FIA olyan feltételekhez kötötte, hogy a BMW inkább a kisebb motor mellett döntött. Módosították a vezérlõ-elektronikát és új hatfokozatú szekvenciális váltót építettek be, így az M3-hoz képest 60 lóerõvel nagyobb, 480 lóerõ a versenyautó teljesítménye.Már az alapfelszereltség részét képezik a versenyfelnik és gumik

  • Hiányzó láncszem

    A Toyota rajongók jó ideje nélkülöznek egy vérbeli sportkocsit. Úgy látszik közeleg az éhinséges idõk vége! FT-86 kódú Toyota sportkocsi koncepció vetít jövõt.

    Toyota AE86, Supra, MR2, Celica. Micsoda nevek, micsoda autók, de hova tûntek és miért alszik sportkocsi ügyben a Toyota? Már csak hibridek és SUV-ok izgatják? Talán nem. A Tokiói Autószalon újdonsága lesz az új Toyota sportkocsi koncepció, amely az FT-86 jelzéssel fut.

  • Íme a Subaru Impreza STI A-Line automataváltóval

    Az eddigi hagyományoktól eltérõen a Subaru bemutatta az Impreza WRX STI automataváltóval felszerelt változatát. Az ötfokozatú egység továbbra is a már jól ismert 2,5 literes, turbóval lélegeztetett boxermotorhoz csatlakozik.

    A Subaru a gazdasági világválság hatásaira hivatkozva felfüggesztette részvételét a rali világbajnokságban, azonban az utcai modellek fejlesztésével nem állnak le a japánok. A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Legacy Concept, míg az Impreza STI változatát piacra dobják automataváltóval is.

  • Maybach Xenatec - az igazi luxus

    A Maybach 57S alapjaira épül az a limitált szériás kupé, melyet a Xenatec nevû cég épít kifejezetten a gyár instrukciói alapján. Mindössze száz darabot készítettek belõle: minden egyes modell egyedi felszereltségû, a megrendelõ igényeinek megfelelõen. A motort és a tengelytávot leszámítva mindenen faragtak, szépítettek egy kicsit. Nagyjából 20 centivel van hátrébb a B oszlop, de az A és C oszlopokat is újraépítették, hogy a kupékra jellemzõ tetõvonalat kialakíthassák. Az oldalpanelek és a gigantikus ajtók mind a Xenatec sajátjai.

  • Novitec Maserati Quattroporte - jól sikerült a tuning

    A Novitec egy ideje már nemcsak Fiatok, Alfák és Ferrarik tuningolásával keresi a kenyerét, Tridente divíziója Maseratikat is nemesít. Elsõ projektjük egy GranTurismo volt, most pedig az elterjedtebb Quattroporte luxuslimuzint vették kezelésbe. Mindenekelõtt szükséges megemlíteni: a gyönyörû olasz teljesítményét 430-ról 590 lóerõre növelték.

    Elsõ körben a 4,7 literes, 32 szelepes V8-as blokkra a Novitec emberei egy 0,35 bar töltõnyomáson dolgozó mechanikus kompresszort ültettek, amelyhez egy intercoolert is csatlakoztattak.

  • Megérkezett a Pininfarina napkollektoros kisautója

    Már korábban is hallottunk arról, hogy a Pininfarina új kisautón dolgozik, ami ezúttal nem egy neves autómárka megrendelésére rajzolt formatervet jelent. Az egyelõre B0 néven futó kiskocsi az olasz tervezõstúdió saját terméke lehet, amelyet a francia Bolloré céggel közösen készítenek.

    Harmonikus formájú, magas tetõs, tetszetõs vonalú karosszériája hamar népszerûvé válhat, az ötajtós B0 utastere négy személynek nyújt helyet. Mivel a Pininfarina kisautóját már a kezdetektõl elektromotorosnak tervezték, ezért a megszokottnál átgondoltabban alakították ki.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.