rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Gyorsteszt – Skoda Yeti, aki nem hegyiember

    A Skoda Yeti, mint lenni szokott tanulmányautónak indult, majd valóság lett belõle. A gyár fél évvel késõbbre tervezte a gyártást és a piaci bevezetést, de végül az õszi frankfurti helyett már a tavaszi Genfi Autószalonon bemutatták a kocsit.

    A gyártás és az elõrendelések felvétele a nyáron elindult, nálunk is. Így bár az autó most lett megérinthetõ Magyarországon, már van, aki letette az elõleget és várja az összkerékhajtású Skodáját.

  • Minden a hibrid BMW X6-ról

    A világ legerõsebb hibridjeként beharangozott benzin-elektromos coupé-SUV 2010-ben már nálunk is kapható lesz.

    Elsõnek az észak-amerikai és a német piacon vezetik be az új modellt, de 2010 folyamán biztosan a magyar szalonokba is eljutnak az elsõ példányok. A brutális erejû X6 ActiveHybrid-et a Frankfurti Autószalonon mutatták be. A kocsi mozgatásáról egy 4,4 literes ikerturbós V8-as, valamint két villanymotor (86 és 91 lóerõvel) gondoskodik – összesen 480 lóerõs teljesítménnyel.

  • Volkswagen Polo GTI Seat hajtáslánccal

    A német autógyártó-óriás az idei év közepe táján mutatja be a Polo legfrissebb generációját, melybõl állítólag nem sokkal az alapmodell megjelenését követõen piacra kerül a legerõsebb GTI változat is.

    A kis méregzsák technikai adatai a napokban kiszivárogtak.

    Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy a Volkswagen a Polo következõ generációját az idei év elsõ felének végén fogja piacra dobni.

  • Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija

    2010. március elején, a Genfi Autószalonon debütál a Suzuki új, sorozatgyártásra szánt családi autója a Kizashi.

    Nagy újdonság nincs a kémfotókon már látottakhoz képest. De most már azt is tudjuk mikor találkozhatunk vele elõször testközelbõl. Nagy újítás, hiszen ez a Suzuki elsõ saját középkategóriás modellje. Verona néven korábban is árultak ekkora típust az USA-ban, de az nem volt más, mint a Daewoo Evanda Suzuki-jelvénnyel.

  • Forradalmi övlégzsák a Fordtól

    A Ford jövõre, az új Explorer modellben mutatja be az autóipar elsõ sorozatgyártású övlégzsákját, amely a hátsó utasok fokozottabb védelmét garantálja. Az autóban általában itt ülnek a legsérülékenyebb utasok, például a gyerekek vagy az idõsek. A Ford hátsó övlégzsákja a hagyományos biztonsági övnél ötször nagyobb testfelületen osztja el az ütközés energiáját, így csökken a mellkasra nehezedõ nyomás, illetve a hátsó utasok jobban kontrollálhatják fejük és nyakuk mozgását. A Ford a technológia globális bevezetését is tervezi.

  • Okos Skodás és VW Seat multimédia

    Az univerzális dupla DIN mobil multimédia / navigációs fejegységek korszakát éljük, melybõl a kiutat az egyedi, autóspecifikus megoldások jelentik! A Kenwood DNX520VBT pontosan ilyen forrásegység, mely kifejezetten a VW, Seat, ©koda tulajdonosoknak jelent megfizethetõ all-in-one navigációs csomagot. A mindentudó Kenwood DNY520VBT tökéletesen passzol a VW, Seat és ©koda gépjármûvek többségébe, melyek dupla DIN autórádió egységek fogadására alkalmasak. A DNX520VBT gombvilgágítás színében is remekül harmonizál az autónk belteréhez, ahogy az egész külsõ megjelenés is erre lett tervezve.

  • Lotus Elise 2010!

    Ráncfelvarráson esett át a világ valószínûleg legtakarékosabb benzinmotoros sportkocsija, a Lotus Elise. A könnyûsúlyú kétüléses a jövõben 1,6-os motorral is elérhetõ.

    Szinten negyedévente készít a Lotus újabb és újabb variánsokat a Elise modellbõl. Most ismét hír jött az autóról, de ezúttal nemcsak egyedi fényezésrõl, felnirõl, spoilerrõl tudunk beszámolni, hanem egy komolyabb felújításról. Ráncfelvarráson esett át az apró kétüléses sportkocsi.

  • Hamann BMW 5 Touring

    A BMW 5-ös Touring teljes kínálatához elérhetõ a Hamann Motorsport legújabb fejlesztése, amely csak a motort hagyja érintetlenül.

    Nagyon jó érzékkel nyúlt hozzá a Hamann Motorsport a BMW 5-ös Touring karosszériájához, nincsenek eltúlzott részletek, csak finoman kidolgozott megoldások.

    A keményebb, rövidebb rugók 35 milliméterrel engedik lejjebb a felépítményt, a felnik 20 vagy 21 colosak és lecserélték a küszöböket, valamint a lökhárítókat is

  • Hyundai RB - hasonló, mint az Accent

    Moszkvában 2010. augusztusában leplezték le a négyajtós tanulmányt, amely alighanem az Accent megfelelõje lesz Európában.

    Az RB egyelõre tanulmányautó státusban van, de nincs rajta semmi, ami miatt ne kerülhetne akár holnaptól gyártásba.

    A karosszéria nagyrészben azonos az Accent, illetve Verna néven már bemutatott szedánéval, csak az elejét alakították át, méghozzá az európai piacon kapható Hyundai modellek stílusában.

  • Peugeot 408 - Kínának

    A Peugeot már öt éve van jelen a világ legnagyobb iramban fejlõdõ autópiacán, a kínain; csak tavaly 410 ezer autót adott el, 44 százalékos növekedést produkálva 2008-hoz képest. Bíztató, azonban vannak még bõven kiaknázatlan területek, így a kifejezetten a kínai vevõkörnek tervezett 408-as modellel új offenzívát indít a francia márka. A 408-assal ezért Európában nem, vagy csak évek múlva fogunk találkozni. A kocsi a 308-as hosszú tengelytávú, lépcsõshátú kivitele, nem pedig a 407-es utódja - arra még várnunk kell. A 408-as a kínai M1 szegmensben fog versenyezni, amely az összpiac 45 százalékát teszi ki.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • A legluxusabb luxusautó: Lincoln MKS

    A gépjármûvezetés kényelmét és biztonságát a gyártók az alapmodellhez nem járó, de rendelhetõ berendezésekkel, eszközökkel, szerkezetekkel, extrákkal szolgálják.

    Manapság egy modern felsõ osztályú személyautó értékének legalább az egyharmadát a különféle kényelmi és biztonsági extrák teszik ki (a beszélõ GPS-tõl a külsõ fénytõl elsötétülõ ablakokon át az önbeálló és fûthetõ odaltükrökig).

  • Ford Mustang Boss 302 - 440 lovas motorral

    Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerõt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elõdjének félelmetes hírnevéhez.

    A Ford sokáig adós maradt az igazán erõs, mégis megfizethetõ Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé elõtt. A 412 lovas GT után itt egy még erõsebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erõsebb, látványosabb is a többi kivitelnél.

  • Maybach Xenatec - az igazi luxus

    A Maybach 57S alapjaira épül az a limitált szériás kupé, melyet a Xenatec nevû cég épít kifejezetten a gyár instrukciói alapján. Mindössze száz darabot készítettek belõle: minden egyes modell egyedi felszereltségû, a megrendelõ igényeinek megfelelõen. A motort és a tengelytávot leszámítva mindenen faragtak, szépítettek egy kicsit. Nagyjából 20 centivel van hátrébb a B oszlop, de az A és C oszlopokat is újraépítették, hogy a kupékra jellemzõ tetõvonalat kialakíthassák. Az oldalpanelek és a gigantikus ajtók mind a Xenatec sajátjai.

  • A brit Noble egy 4,4 literes 650 lóerõs sportautót dobott a piacra!

    Újabb konkurenst kapnak a bõven 300 km/h feletti sebességre képes szupersportkocsik. A brit Noble legújabb modelljében, az M600-ban egy 4,4 literes, Volvo-eredetû turbómotor dolgozik 650 lóerõvel. A kocsi Nagy Britanniában 64 millió forintnak megfelelõ fontba kerül majd.

    A Ferrari F430-as ellenfelének szánt M15 után újabb még gyorsabb modellel rukkolt elõ a Noble. Az M600 eggyel magasabb ligában játszik, menettulajdonságai a Murcielago LP670-4 Superveloce, illetve a Gumpert Apollo Speed magasságába emelik az autót.