rss
  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

    A műszaki alapok többféle autóból származnak, hiszen az alvázat egy 1948-as Jaguar szolgáltatta, a 375 lóerős V8-as motor és a négysebességes automataváltó a Fordtól érkezett, az első futómű egy Mustangból, a hátsó fékek pedig egy Ford Explorerből. Az i-re a pontot az éjfekete fényezés tette föl, ami a Vintage Color Studióban készült. Összhatásában igazi műalkotás született, ami a múlt héten megrendezett kaliforniai Goodguys találkozón az év átépítésének választottak.





  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Renault Laguna új V6-os motort kap

    Bár már jó ideje kapható a Renault Laguna legújabb generációja, egészen mostanáig kellett várnunk a két hathengeres csúcsmotor bemutatására.

    A benzines teljesen Nissan fejlesztés, a vadonatúj dízel pedig a francia-japán együttmûködés gyümölcse.

    A Renault Laguna elõzõ generációit mind meg lehetett vásárolni V6-os benzinmotorral, így várható volt, hogy hamarosan az új modellhez is elérhetõvé tesznek egy hathengeres erõforrást.

  • Megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása!

    Hamarosan megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása, ez alkalomból pedig új képeket, valamint felszereltségi adatokat hozott nyilvánosságra a gyártó.

    A 3,5 literes V6-os motor hajtotta Evora Nagy-Britanniában már 14,5 millió forintért hazavihetõ.

    Márciusban a Lotus némi meglepetésre közölte, hogy már májusban kiszállítja az Evora elsõ, limitált szériáját. Nos, az idõ hamarosan elérkezik, a márkánál pedig egy utolsó fotósorozattal készülnek a jeles alkalomra.

  • Hatalmas áruszállító furgon a Nissan NV2500

    Önállóan fejlesztett áruszállító furgon prototípusát mutatta be a Nissan, ám az NV2500 egyelõre csak tanulmányautóként jelent meg. Az autó jóval terjedelmesebb az Európában megszokottnál.

    Európában jelenleg a Renault haszonjármûveinek átnevezett változataival van jelen az áruszállítók piacán a Nissan, de egy korábbi tanulmányautóval már elõrevetítették, hogy önálló modelleken dolgoznak. Most itt egy újabb prototípus, az NV2500, amellyel az amerikai piacot kívánják meghódítani.

  • Saab 9-XBioHybrid az autóipar jövõje

    Idén az év különleges tanulmányautója díjat a Saab legutóbbi tanulmánya nyerte. Egy észak-amerikai autós szakírókból álló zsûri szavazta meg.

    A 9-XBioHybridrõl a Saab 2010 tájékán piacra kerülõ 9-1X kompaktjának elõfutára.
    A díjat a dearborni Autós Hírességek Csarnokában adták át, és azt a tanulmányt ismerik el vele, "amely a legnagyobb valószínûséggel lesz hatással az autóipar jövõjére."

  • Számítógépes grafika a Melkus RS 2000-rõl!

    A német cég már két éve bejelentette, hogy új modellen dolgozik. Az eddig napvilágot látott skiccek után a cég számítógépes grafikákat is nyilvánosságra hozott, élõben pedig a Frankfurti Autószalonon találkozhatunk az RS 2000-rel.

    A versenyautókat és a sportautókat gyártó márkát Heinz Melkus alapította 1959-ben Drezdában, egyetlen közúti modelljük, az RS 1000 gyártása pedig 1970-ben kezdõdött. A keleti blokk egyetlen életképes sportautó márkája háromhengeres Wartburg motorral készült és összesen 101 darab készült a 71, késõbb 100 lóerõs autóból.

  • Lexus LS 600h 2010

    Modellfrissítést végzett a Lexus a legnagyobb limuzinján, az LS 600h-n, hogy 2010-ben is meggyõzzék a vásárlóikat: érdemes lecserélni a régit. Megerõsítették a fékeket, LED-es lámpákat csavaroztak rá, és ami a legfontosabb: továbbfejlesztették a hátsó üléssor kényelmi szolgáltatásait.

    Eddig sem volt szegényes az LS 600h felszereltsége, ezért nehéz lehetett megtalálni a gyenge pontokat, amik javításra szorulnak az autón.

  • Kia Picanto - a legkisebb kategóriás 2011-es autója

    A legkisebb kategóriába is megérkezett 2011-ben az elsõ igazán ígéretes koreai versenyzõ, a második generációs Kia Picanto. Egyelõre csak a gyári fotókat tették közzé, de már ezek alapján is megkockáztatnánk, hogy van mitõl tartania a konkurenciának. Eddig a legnépszerûbb kategóriákra koncentrált a Hyundai-Kia, a legkisebb városi autók közt a kissé már koros Picanto, illetve a korrekt, de unalmas i10 alkotta a kínálatot.

    Ezekkel nemigen tudtak labdába rúgni Európában, de az új Picanto révén könnyen változhat a helyzet.

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

    Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

  • Vorsteiner Porsche Panamera - Tuningolt Panamera

    Nem mindenkinek tetszik a Panamera, de a számok a stuttgartiakat igazolják: egy év alatt több mint 25 ezret sikerült eladni belõle.

    Erre felkapták a fejüket a tuningosok is, hiszen a Porsche-vásárlók szívesen költenek autóikra, hogy még egyedibbé tehessék.

    Erre tökéletes a Vorsteiner alkotása: úgy néz ki, mintha a csúfolódással nagyon felbõszítették volna a púpos Porschét.

  • Százéves tuja a szegedi villamosközlekedés centenáriumára

    Szeged - Korhûen felújítottak egy százesztendõs villamost abból az alkalomból, hogy az országban ötödikként, pontosan száz éve, 1908. október 1-jén indult el a villamosközlekedés Szegeden.

    A tíztonnás súlyú és harmincnyolc férõhelyes, két esztendõ alatt felújított jármûvet szerdán mutatták be a csongrádi megyeszékhelyen.

    Az utazóközönség a következõ napokban nosztalgiajáratként találkozhat a kocsival - mondta el Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója.

  • 45 milliós magyar hibrid?!

    Trabantból való a kormánymûve, ezt leszámítva azonban akár a jövõ egyik modern autója lehet a mûegyetem tanárai által két és fél éve készülõ Hidrocar. Az egyelõre karosszéria nélküli elektromotoros szuperkocsi jelentõsége, hogy bioetanollal és hidrogénnel is üzemel, megoldották tehát a hidrogén tárolását, amely a legnagyobb autógyáraknak is csak nagyon drágán sikerült.

    Annyira megy a hibrid, hogy egy kövér gázadás után a NASA volt ûrhajósa azelõtt elszáguldott vele, hogy a fõkonstruktõr elmagyarázta volna neki a kezelését.

  • Porsche 918 Spyder

    Nemcsak a GT3 R-bõl készült hibridet állította ki a Porsche Genfben, a német márka egy meglepetéssel is készült a kiállításra. 918 Spyder néven érkezett egy nyitott tetõs hibrid, amelynek 500 lóerõs, 3,4 literes, 9200-as fordulatszámig pörgethetõ V8-asa mellé két elektromotort építettek, amelyek további 218 lóerõt tesznek hozzá a csúcsteljesítményhez.

    Irtózatos erõ rejlik a kabrióban, gyorsabb a Porsche jó néhány legendás modelljénél, még a Carrera GT-nél is: a gyár szerint 7:30-as idõre képes a Nürburgringen.

  • 808 lóerõs Ferrari a németektõl!

    A német Novitec Rosso szívesen veszi kezelésbe az olasz sportautógyártó exkluzív modelljeit.

    Legújabb "delikvensnek" a Ferrari 599 GTB Fiorano következett a tuning cégnek.

    A maranellói gyártó erõmûvére két kompresszort is aggattak a Novitec mérnökei.

    A sportos négykerekûek közötti is több kategória létezik. Vannak a sportautók, a szupersportatók és ezek után következik a Ferrari 599 GTB Fiorano Novitec Rosso átiratban.

  • Bemutatkozik az Audi R8-as versenyváltozata

    A német gyártó egyre erõteljesebben van jelen a különbözõ versenyszériákban, melynek kézzelfogható jele, hogy a Le Mans-ban és a DTM-ben gyõztes Audi mellé egy, a GT3 kategória szabályainak megfelelõen épített autó érkezik.

    Az Audi motorsport részlege még augusztusban jelentette be, hogy versenyváltozatot készít az R8-ból.

    A Porsche GT3 ellenfelének szánt autót a gyártó az Esseni Tuningkiállításon mutatta be.

  • A Honda Element még mindig az osztály bohóca

    A részletek változtak, de a lényeg nem: az Element még mindig az osztály bohóca, egy olyan autó, ami csak akkor nem meglepõ, ha kisgyerekekkezében látjuk a homokozóban.

    A Honda bohókás szabadidõ-autóját még 2001-ben készítették, eredetileg érdekes tanulmányautónak, de olyan nagy érdeklõdés övezte, hogy két év múltán elkezdték sorozatban gyártani.

    Esetlenül kedves formája mellett olyan praktikus megoldásokat vonultatott fel, mint a kétszárnyú oldalajtók.